Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgoston Illés Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Social media Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
2
Mi is a web 2.0 ? A kommunikáció új formája
A web 2.0 (vagy webkettő) kifejezés olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit.
3
Az interaktivitás és a résztvevők egymással folytatott kommunikációja révén a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel, hozzák létre, osztják meg vagy véleményezik. A felhasználók aktívan kommunikálnak egymással, és kapcsolatokat alakítanak ki egymás között.
4
Mi változott?
5
Részvétel, Nyíltság, Közösség, Kapcsolódások
Social media A digitális közösségek olyan online hálózatok, amelyek közös érdek vagy megosztott tartalom köré épülnek. Részvétel, Nyíltság, Közösség, Kapcsolódások
6
PARADIGMAVÁLTÁS
8
WEB 3.0 – miben más
9
Az emberek élnek a technológia adta lehetőségekkel
A Facebook forradalma Minden profil egy kis szerkesztőség a hálóban A személyes szerkesztőség fogalma -publikálás a barátoknak, ismerősöknek -tartalomelőállítás és megosztás -követhetőség
10
Hogy használjuk a netet?
11
Az internethasználat még mindig bővül
végén a 14 év feletti lakosság 54%-a rendelkezett internethozzáféréssel, de csak 41%-uk élt ezzel a lehetőséggel elején átléptük a 60 %-ot!
14
A gyakoriság is fontos szempont
15
Bővülő piac a válság ellenére
17
A helyzet 2011ben némileg más
18
Online vásárlás
19
Nemek közötti különbségek
20
Nemek közötti különbségek
21
A legnépszerűbb oldalak a világon
22
Mely oldalak népszerűek hazánkban?
Jelenleg már (2011 okt.) 5. Index, 6. Blog.hu, 7. Origo.hu, 8. Iwiw.hu..
23
A közösségi oldalak egyre népszerűbbek
A Facebook forgalma beelőzte a Google-ét 2010. március 16., kedd 13:55 2007-ben fordult elő utoljára, hogy nem a Google volt a leglátogatottabb oldal a neten. Akkor a MySpace előzte le a keresőt, most pedig a Facebook
24
A közösségi oldalak igen népszerűek
25
A Facebook hazai térhódítása
27
Mire használják?
28
Facebook
29
Social media - üzlet
30
Mi az üzleti modell?
32
Adatbányászat a felhasználókról
33
Féljünk tőle vagy szeressük a Google-t?
Automatikus online biot készít az online aktivitásról, de ezt tudjuk befolyásolni – DASHBOARD Google fiók – milyen adatokat tárol
34
Dashboard adatok - keresés
35
Dashboard adatok – részletes keresés
36
A Google profilozás
37
A közösségi portálok kockázatai
A közösségi portálok felhasználói olyan "érzékeny" információkat közölnek internetes profilon, mint például a születési helye vagy időpontja és egyéb személyes adatok. Az adatok révén akár bűncselekmények követhetőek el! "Míg az emberek a valós életben soha nem adnák meg ezeket az adatokat idegennek, gond nélkül felteszik a netre, ahol mindenki láthatja.” A felhasználók 15 százaléka nem titkosítja adatait ezeken a portálokon. Az internetezők 24 százaléka ugyanazt a jelszót használja valamennyi weboldalon.
38
A közösségi portál mindent lát
Személyes adatok: -Hely -Életkor -Nem -Nemi érdeklődés -Párkapcsolati állapot -Nyelvek -Érdeklődési kör
39
A közösségi portál mindent lát
Szociális adatok: -Iskolai végzettség -Munkahely -Kapcsolatok -Kapcsolatok ismerősei
40
De mire kellenek az adatok?
Felhasználói adatok + Közösségi kapcsolatok = A tökéletes reklámcélzás "Testre szabott" reklámok PPC A bejelentkezett felhasználók profilja, pontosabban a profilban található adatok alapján kategóriákba sorolná a felhasználókat, és ennek megfelelően válogatná meg a hirdetéseket.
41
További irodalom creativa.hu Creativa Kommunikációs Ügynökség
42
KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.