Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRegina Dobosné Megváltozta több, mint 10 éve
2
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN
5
2010 nem a racionalizmus kora
6
2012 A Titok (The Secret) „bevonzás” elmélete szellemtudomány Second Life jóga Mátrix káoszelmélet spiritualizmus virtuális világ mágia pránanadi reiki Feldmár multiverzum
7
OKOK 1 A történelemben természetes váltakozás a gondolkozásmódban képzelet és valóság között: miszticizmus vs. felvilágosodás, romantika vs. realizmus stb.
8
OKOK 2 Bizonytalanság, elfordulás a valóságtól: Globalizmus: túl sok és feldolgozhatatlan, ezért frusztráló információ. Világválság: szorongás „Keleti-blokk” országaiban először szembefordulás a dialektikus materializmussal, majd csalódás a kapitalizmusban
9
OKOK 3 Technológiai fejlődés Digitális forradalom Virtuális terek létrejötte
10
SAJÁT VILÁGOK
11
„BEFORDULÁS” A májá varázsképeit még egy lepellel letakarjuk: virtuális vagy alternatív valóság. Növekvő időráfordítás + (vélt) „fizikai” valóságérzékelés (vajon hány dimenzió van a virtuális térben?...) Szemantikus web, személyre szabott web (Facebook – Open Graph API)
12
MARKETING
13
TERMÉKEK/TERMÉKFEJLESZTÉS TERÉN Fantáziatotalitások: Számítógépes videójátékok Second Life és egyéb virtuális világok Filmek/könyvek (Avatár, Titok stb.) Szekták, alternatív egyházak tréningjei
14
MARKETING ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ TERÉN Holográfia Augmented reality (kiterjesztett valóság) Alternate Reality Game (alternatív valóság-játék) Machinimák iPad interaktív könyvek Digitális eszközök vagy (online) közösségre támaszkodó módszerek, megoldások:
15
HOLOGRÁFIA
17
Valóságplatformon (a való világ platformján) vizuális virtualitás
18
AUGMENTED REALITY
20
Valóságplatformon, de már derivatív világban (képernyőn) vizuális virtualitás
21
ALTERNATE REALITY GAME Valóságplatformon (a való világ platformján) interaktív (de nem vizuális) virtualitás
22
MACHINIMA
25
Virtuális platformon (számítógépes játékokén) vizuális virtualitás MACHINIMA
26
A PRINT JÖVŐJE (iPAD)
28
Digitális platformon vizuális virtualitás
29
ZÁRSZÓ „Egyelőre a weben még olyasmivel is találkozhat a kedves olvasó, ami neki nem tetszik, élvezze ki, amíg lehet.” Szélessáv.blogter.hu
30
KÖSZÖNÖM.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.