Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Határok nélküli partnerség” konferencia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Határok nélküli partnerség” konferencia"— Előadás másolata:

1 „Határok nélküli partnerség” konferencia
Menetrendalapú pályafelújítás a MÁV Zrt.-nél Pál László pályaműködtetési és üzletfejlesztési általános vezérigazgató-helyettes Salgótarján-Eresztvény, október 4.

2 Menetrend alapú pályafelújítás
Korszerű infrastruktúra-fejlesztés tervezési eljárás, mely kiindulási alapja a jövőbeli menetrendi struktúra; A tervezési eljárás során meghatározásra kerülnek a jelenlegi infrastrukturális hiányosságok; Az infrastruktúra-fejlesztés tervezése során elsődleges cél a szűk keresztmetszetek feloldása a minőségi javulás érdekében. Figyelembe veendő igények: Személyszállítást érintő igények Árufuvarozás hatékonyságát elősegítő igények

3 Elvárások a személyszállítás részéről
Budapest – Szob országhatár (Budapest -) Vác vonalszakasz kétvágányú, villamosított, 120 km/h pályasebesség; Vác – Szob országhatár vonalszakasz kétvágányú, villamosított; 100 km/h pályasebesség; Vác állomásra 30 percenkénti eljutási lehetőség; Szob állomásra szintén 30 percenkénti eljutási lehetőség.

4 Elvárások a személyszállítás részéről
Hatvan – Somoskőújfalu országhatár Hatvan – Somoskőújfalu országhatár egyvágányú, villamosított, 100 km/h pályasebesség. Somoskőújfalu állomásra óránkénti eljutási lehetőség.

5 Menetrend alapú pályafelújítás lassúmenetek számának csökkentése
Városligeti ívben 1800 vm hosszon 40 km/h-ról 80 km/h pályasebesség elérése szeptember 15-től. 120a vonalon FKG szabályozás után 21 000 vm hosszon állt helyre a pályasebesség. Nagymaros-Szob állomásközben 1600 vm hosszon szűnt meg a sárelöntés miatti 20 km/h sebességkorlátozás, a 100 km/h pályasebesség elérése szeptember 15-től. Vác-Verőce állomásköz bal vágányán 3 év után újraindult a forgalom, jelenleg 40 km/h technológiai lassúmenettel, a pályasebesség elérése az utómunkák függvénye, október végéig várható. Az 1.vonalon több helyszínen összesen 4000 vm lassúmenet szűnt meg az outsourcing és saját munkák haladása révén.

6 Elvárások az árufuvarozás részéről
Rail Freight Corridor 7 Prága - Bécs / Pozsony-Budapest — Bukarest - Constanța — Vidin – Szófia – Theszaloniki - Athén

7 Elvárások az árufuvarozás részéről
Rail Freight Corridor 7 A Szob – Štúrovo határátmenet a 7-es sz. vasúti korridoron fekszik. A 913/2010/EU rendelet szerinti főbb elvárások: Megfelelő irányítási struktúra létrehozása Végrehajtási terv elkészítése Rendszeres konzultáció a lehetséges kérelmezőkkel Beruházások összehangolása, ütemterv Kapacitás-korlátozó tevékenységek összehangolása (vágányzárak) Egyablakos ügyintézési rendszer bevezetése (Corridor OSS) Prioritási szabályok meghatározása Üzemzavar esetére eljárás kidolgozása Vasúttársaságokon túl egyéb kérelmezők fogadása Információk biztosítása

8 Elvárások az árufuvarozás részéről
Rail Freight Corridor 7 Az árufuvarozási korridorok technikai minimum követelményei: - Teljes hosszban kétvágányú - A kiemelt forgalmat lebonyolító szakaszokon további (három vagy több) vágányokkal rendelkezik - Villamosított - Legalább 120 km/h sebességre alkalmas - 22,5 tonna tengelyterheléssel rendelkező vágányok - Az ETCS és GSM-R forgalomirányítási rendszerek kiépítése

9 Elkészült, és folyamatban lévő fejlesztések
Rail Freight Corridor 7 Elkészült beruházás: Szajol(bez) - Gyoma(bez) pálya és biztosítóberendezés átépítés Folyamatban lévő és tervezett fejlesztések

10 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Komárom – Révkomárom /Komárno/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem üzemelő kapcsolatban a forgalom ismételt felvétele javíthatja a kapcsolatot Székesfehérvár, Mór, Kisbér, Komárom és Révkomárom, Érsekújvár, valamint Dunaszerdahely, illetve Dorog, Esztergom és Révkomárom, Érsekújvár, valamint Dunaszerdahely között; Cél: A személyforgalom ismételt felvétele.

11 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Szob – Párkány /Štúrovo/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban „csökkentett” üzemmódban működő kapcsolatban a forgalom fejlesztése javíthatja a kapcsolatot Budapest, Vác és Párkány, Érsekújvár között; A szolgáltatás javítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása, Érsekújvár bevonása a budapesti elővárosi forgalomba.

12 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Ipoly-menti vasút: Ipolyság /Šahy/ - Drégelypalánk – Balassagyarmat – Ipolytarnóc – Kalonda /Kalonda/ - Losonc /Lučenec/ A hiányzó Ipolyság – Drégelypalánk és a meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő Ipolytarnóc – Losonc kapcsolatban a forgalom felvétele virtuálisan egyesítheti az egykori Nógrád megyét; A szolgáltatás beindítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A hiányzó kapcsolat újjáépítése, a személyforgalom felvétele a teljes Ipoly-menti vonalon.

13 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Malé Straciny / Nógrádszakál – Ipolytarnóc / Lučenec vonalszakasz „passage” jellegű vasútvonal: 1951. március 23-án kelt államközi egyezmény rendelkezik a „passage” forgalomról, amely biztosítja szlovákiai vállalkozó vasúti társaságok számára az Ipolytarnóc oh. – Nógrádszakál oh. vonalszakaszon történő közlekedést; Egyidejűleg kizárjuk más, a MÁV Zrt. hálózatán közlekedő vállalkozó vasúti társaságok nemzetközi forgalmú közlekedését; A vonal fenntartási költségeinek megoszlása nem tisztázott. Cél: az Ipolytarnóc oh. – Nógrádszakál oh. vonalszakasz „passage” jellege feloldásra kerüljön, lehetővé téve annak nyílt hozzáférésű pályaszakasszá nyilvántartását.

14 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Malé Straciny / Nógrádszakál – Ipolytarnóc / Lučenec vonalszakasz „passage” jelleg feloldásának előnyei: UIC határokon keresztül nyílt hozzáférésű vasúti közlekedés biztosítása; Egyértelmű felelősségi és felügyeleti viszonyok; Tisztázott tulajdoni viszonyok; Egyértelmű kapacitáselosztás.

15 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Somoskőújfalu – Fülek /Fiľakovo/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő kapcsolat ismételt beindítása virtuálisan egyesítheti az egykori Nógrád megyét; A Bátonyterenye – Salgótaján – Somoskőújfalu – Fülek – Losonc vonalszakaszon tervezett helyiérdekű jellegű kapcsolat beindítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása, a térségi helyiérdekű forgalom beindítása.

16 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Bánréve – Sajólénártfalva /Lenartove/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő kapcsolat ismételt beindítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása, a térségi helyiérdekű forgalom beindítása.

17 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Tornanádaska - Turňa nad Bodvou határátmenet megnyitása: A határmenti települések infrastruktúrájának fejlesztése; Összeköttetés Miskolc és Kassa között Szepsin keresztül; Térség turisztikai fellendülése; a Bódva-völgyi társadalmi, gazdasági kapcsolatok erősítése Kőbánya forgalom az US Steel részére.

18 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Hidasnémeti – Hernádcsány /Cana/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban „csökkentett” üzemmódban működő kapcsolatban a forgalom fejlesztése javíthatja a kapcsolatot a régióban Miskolc és Kassa, nagyobb kitekintésben pedig Budapest – Miskolc – Kassa – Eperjes – Krakkó között; A szolgáltatás javítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása.

19 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Sátoraljaújhely – Kisújhely /Slovenské Nové Mesto/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő kapcsolatban a forgalom felvétele virtuálisan egyesítheti az egykori Zemplén megyét; A szolgáltatás felélesztése csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget;. Cél: A személyforgalom javítása.

20 Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat
Bodrogszerdahely /Sterda nad Bodrogom/ – Sátoraljaújhely A meglévő, de ténylegesen nem működő kapcsolat helyreállításával – az érintett vasúttársaságok ésszerű együttműködésével, egymás érdekeit (is) figyelembe vevő munkamegosztásával, összehangolt fejlesztési stratégiájával – mintegy 80 km-rel csökkenhetne az ukrán és az osztrák határ közötti vasúti útvonal hossza a Csap – Ágcsernyő – Sátoraljaújhely – Miskolc – Aszód – Vác – Párkány – Pozsony – Bécs nyomvonalon.

21 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "„Határok nélküli partnerség” konferencia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések