Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. Előadó :

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. Előadó :"— Előadás másolata:

1 SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. Előadó : Bíró József a KTE Közlekedésbiztonsági Állandó Bizottság elnöke

2 Közúti balesetek következményei: Európai Unió 2007 42.448 halott 1.600.000 sérült Magyarország 2008 996 halott 25.369 sérült 2009. I. félév 401 halott 10.487 sérült „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26.

3 A KTE Európai Közúti Biztonsági Chartában tett kötelezettségvállalásai évi legalább 5 közlekedésbiztonsági előadás közlekedésbiztonsági szakcikkek „Gondolt Ön már arra, hogy az élet nem hívható vissza?” reklámfilm és média megjelenés a közlekedés közbeni mobilhasználat kockázatairól közúti biztonsági audit egy helyszínen együttműködés más civil szervezetekkel A KTE-ben a közlekedésbiztonsági tevékenységet a Közlekedésbiztonsági Állandó Bizottság koordinálja, valamennyi közlekedési alágazat terén. „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26.

4 „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. KOCKÁZATOK – LEHETŐSÉGEK Útpálya I. Autópálya fejlesztések → nő a biztonság Új típusú kockázatok → felkészítés, együttműködés fontossága

5 KOCKÁZATOK – LEHETŐSÉGEK Útpálya II. Gazdasági válság → útvagyon leromlása, útfenntartási hiányosságok Ne hagyjuk szó nélkül! „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26.

6 KOCKÁZATOK – LEHETŐSÉGEK Jármű I. Gazdasági válság → járműpark megújulás lelassul „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. 2009-ben várhatóan 76.000 db idős jármű marad forgalomban

7 „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. A humánerőforrás döntési kompetenciájának átformálása (döntés előkészítés) Objektivitás kiemelkedő szerepe a döntésben ( a vizsgabiztos közreműködővé válik) Visszaélések lehetőségének minimalizálása Jármű II. Technológia fejlesztés a műszaki vizsgáztatásban Közúti jármű életciklus: gyártástól a bontásig → komplex műszerezettség → objektívabb döntések

8 Jármű III. Egyre újabb „Minek nevezzelek” járművek megjelenése „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. → közlekedésbiztonság orientált, gyors kategorizálás egyértelmű, közérthető szabályozás

9 KOCKÁZATOK – LEHETŐSÉGEK Emberi tényezők Képzés, továbbképzés „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. 2003/59/EK irányelv: 2008-tól: autóbuszvezetők rendszeres továbbképzése (2009-ben 1.600 fő, 61 képzőszerv) 2009. szeptembertől: tehergépkocsi- vezetők rendszeres továbbképzése 2009-től: Gépjárművezetői szakoktatók képzése felsőfokú intézményekben a BMGE képzőszervi irányításával → a személygépkocsi, motorkerékpár vezetők időszakos továbbképzése nem lenne indokolt?

10 KOCKÁZATOK – LEHETŐSÉGEK Emberi tényezők „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. A KRESZ-szel kapcsolatos lakossági vélemények megismerése: NKH megrendelésre közvélemény kutatás a Szonda Ipsostól (2009. május) A KRESZ módosítás megítélése → csak a közlekedő társadalom széleskörű bevonásával

11 LEHETŐSÉGEK Ott voltunk a VOLT-on - alkalmazott közlekedéstudomány Közlekedésbiztonsági tudatformálás a Soproni Volt Fesztiválon 2009. július 1-4. „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. → közlekedésbiztonsági tudatformálás civil és állami szervek bevonásával, direkt marketing eszközökkel

12 Ott voltunk a VOLT-on „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. A járművezetés közbeni sms üzenetküldés gyakorisága A baleset komplex jelenség → a megelőzés is az kell legyen A KTE 2004. óta jelzi a közlekedés közbeni mobilhasználat kockázatait, amelyek tudatosítása orvosok, pszichológusok, szociológusok, mérnökök, jogászok, pedagógusok összefogását igényli.

13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Az ifjú fesztiválozó jókor kapta, és büszke a láthatósági karpántjára … Hiszünk abban, hogy a közlekedési baleset megelőzhető.


Letölteni ppt "SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, 2009. szeptember 26. Előadó :"

Hasonló előadás


Google Hirdetések