Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOrsolya Pappné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő 06-56/513-336katinka.toth@nfh.hu Kunszentmárton, 2012. december 5.
2
Miről is lesz ma szó? Hogyan módosultak a fogyasztóvédelmet érintő jogszabályok? (Tkgytv.) Hogyan módosultak a fogyasztóvédelmet érintő jogszabályok? (Tkgytv.) Mely területeken várhatóak a karácsonyi ellenőrzések? Mely területeken várhatóak a karácsonyi ellenőrzések? Bírságkiszabási esetek, a bírság mértéke Bírságkiszabási esetek, a bírság mértéke Aktuális: a minőségi kifogás és azok rendezési kötelezettsége Aktuális: a minőségi kifogás és azok rendezési kötelezettsége Mi is az a „Pozitív lista”? Mi is az a „Pozitív lista”?
3
A „tisztességtelen”- törvény Az ügyleti döntés befolyásolása (minden olyan kereskedelmi gyakorlat tilalmazott, amely olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti a fogyasztót, amelyet egyébként nem hozott volna meg.) Az ügyleti döntés befolyásolása (minden olyan kereskedelmi gyakorlat tilalmazott, amely olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti a fogyasztót, amelyet egyébként nem hozott volna meg.) Tisztességtelen gyakorlatok Tisztességtelen gyakorlatok - mulasztással: elállási jog elhallgatása - mulasztással: elállási jog elhallgatása - tevőlegesen: jótállási idő megfizettetése - tevőlegesen: jótállási idő megfizettetése A „feketelista” tilalmai („becsalogató vásárlás”, gyógyhatás igazolása) A „feketelista” tilalmai („becsalogató vásárlás”, gyógyhatás igazolása)
4
Karácsonyi ellenőrzés nyugtaadás (NAV) nyugtaadás (NAV) többletszámolás többletszámolás kerekítés kerekítés eladási - és egységár feltüntetése eladási - és egységár feltüntetése kedvezmény érvényesítése (ingyen, %-os) kedvezmény érvényesítése (ingyen, %-os) csomagolóanyag belemérése csomagolóanyag belemérése kettős ártájékoztatás kettős ártájékoztatás fiatalkorúak kiszolgálása fiatalkorúak kiszolgálása hiteles mérés hiteles mérés lejárt termékek értékesítése (ÉLBÁI) lejárt termékek értékesítése (ÉLBÁI)
5
Kötelező bírságkiszabási esetek A fogyasztóvédelmi hatóság - ha a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény eltérően nem rendelkezik - minden esetben bírságot szab ki, ha 1. a fogyasztóvédelmi hatóságnak a jogsértést megállapító jogerős határozatában a vállalkozás számára előírt kötelezettség teljesítésére megállapított határnap elteltét, illetve határidő lejártát követő hat hónapon belül a vállalkozás - amennyiben a jogsértést telephelyen követték el, ugyanazon telephelyen - ugyanazon jogszabályi rendelkezést ismételten megsértette 2. a jogsértés a fogyasztók széles körét érinti, továbbá 3. a tizennyolcadik életévüket be nem töltött személyek védelmét célzó jogszabályi rendelkezés megsértésére került sor.
6
A bírság mértéke 15.000 Ft – (nettó árbev. 5%-a), max. 100 millió Ft között 15.000 Ft – (nettó árbev. 5%-a), max. 100 millió Ft között Fogyasztók széles körű érintettsége esetén: 2 milliárd Ft Fogyasztók széles körű érintettsége esetén: 2 milliárd Ft Mérlegelési lehetőség: jogsértés súlya (nyugtaadás vagy hiányzó egységár) jogsértés súlya (nyugtaadás vagy hiányzó egységár) jogsértő állapot időtartama (órákban, napokban,hetekben, pl. levél megválaszolása) jogsértő állapot időtartama (órákban, napokban,hetekben, pl. levél megválaszolása) a jogsértő magatartás ismételt tanúsítása (utóellenőrzés) a jogsértő magatartás ismételt tanúsítása (utóellenőrzés) jogsértéssel elért előny (csomagolóanyag belemérése) jogsértéssel elért előny (csomagolóanyag belemérése) arányosság (kisbolt vagy hipermarket, kiszolgált fogyasztók száma) arányosság (kisbolt vagy hipermarket, kiszolgált fogyasztók száma)
7
A minőségi kifogások intézése, avagy kell-e a blokk a jogérvényesítéshez? Ha igen, akkor: 4 lehetőség: (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás) Ha nem, akkor: Ennek tényét kell rögzíteni Panasz – jegyzőkönyv felvétele (blokk vagy egyéb dokumentum, pl.: jótállási jegy) Panasz – jegyzőkönyv felvétele (blokk vagy egyéb dokumentum, pl.: jótállási jegy) Minőségi kifogás-e vagy sem? Minőségi kifogás-e vagy sem?
8
Pozitív lista Ki kerülhet fel rá? Az a vállalkozás, amely az elmondott szempontoknak maradéktalanul megfelel. vendéglátási szempontok (működési engedély/bejelentés, lejárt termékek, hiteles mérés, stb.) vendéglátási szempontok (működési engedély/bejelentés, lejárt termékek, hiteles mérés, stb.) ártájékoztatási szempontrendszer (eladási-/egységár, kedvezmények érvényesítése, csomagolóanyag belemérése) ártájékoztatási szempontrendszer (eladási-/egységár, kedvezmények érvényesítése, csomagolóanyag belemérése) jótállási-, szavatossági szempontok (minőségi kifogás szabályos rendezése) jótállási-, szavatossági szempontok (minőségi kifogás szabályos rendezése) A pozitív listára vonatkozó szempontrendszerű ellenőrzés kérhető. A pozitív listára vonatkozó szempontrendszerű ellenőrzés kérhető. Vállalkozások száma:1757, levett vállalkozások: 14 Vállalkozások száma:1757, levett vállalkozások: 14Elérhető: www.nfh.hu www.nfh.hu
9
Ügyfélfogadás vs. hatósági tanácsadás H: 8.00 – 18.00 H: 8.00 – 18.00 K-Cs: 8.00 – 16.30 K-Cs: 8.00 – 16.30 P: 8.00 – 14.00 P: 8.00 – 14.00 06-56/513-336 06-56/513-336 fogyved_eaf_szolnok@nfh.hu fogyved_eaf_szolnok@nfh.hu 5000 Szolnok, Ady Endre út 35-37. 5000 Szolnok, Ady Endre út 35-37. Ugyanebben az időszakban hatósági tanácsadás is folyik. Ugyanebben az időszakban hatósági tanácsadás is folyik.
10
Köszönöm szépen a figyelmet! Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő 06-56/513-336katinka.toth@nfh.hu Kunszentmárton, 2012. december 5.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.