Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az."— Előadás másolata:

1 Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az egyetemig” Siklós-Harkány 2005. április 14-16.

2 Irinyi János Általános és Alapfokú Művészeti Iskola 8184 Balatonfűzfő Irinyi János u. 2. Tel.:06-88-586-190 Fax:06-88-586-191 irinyi@vnet.hu

3

4 Élő idegen nyelvek műveltségterület az iskolában ► 3. osztályban heti 1 óra (angol) ► 4-8. osztályokban heti 3 óra (angol – német) ► Nyelvi csoportok létszáma 7-16 fő ► 3 nyelvtanár (1 angol, 2 német) ► A nyelvtanárok két vagy három szakosok: magyar, történelem, orosz, kémia ► Mentori tevékenység

5 Mi jellemzi ma a nyelvoktatást? ► Kibővített célkitűzés  nyelvi ismeretek és alkalmazásuk képessége  személyiségfejlesztés  tanulni tudás képessége  cselekvési kompetencia ► Megváltozott tartalmak  autentikus szövegek használata ► Változó metodikai eljárások  tanulói aktivitás ► Motiváció

6 A Világ – Nyelv Program céljai ► Nyelvoktatás hiányosságainak felszámolása ► A pedagógusok nyelvi és módszertani ismereteinek bővítése ► Korábbi tapasztalatok disszeminációja Célcsoportok:  Közoktatás  Szakképzés  Felsőoktatás  Felnőttoktatás  Egyéb

7 Paradigmaváltás = szemléletmód-váltás Paradigmává válás folyamata: ► Tudósok felismerik a fennálló paradigma elégtelenségeit → elméletalkotás ► Tudományos közösség érintett csoportjai elfogadják  elméletalkotás ► A legitimáló közösség elfogadja a paradigmát ☺érdekelt személyek is ► Minél nagyobb a legitimáló közösség, annál nagyobb hatású a paradigma.

8 Legitimáció ► A jóváhagyó és felhasználó közösségek azon attitűdje és habitusa, amely révén az érintettek az új kutatási eredményeket  tudomásul veszik,  észjárásukba, döntéseikbe,  praxisuk tervezésébe,  szervezésébe,  ellenőrzésébe beemelik,  létjogosultságát nem vitatják. ► NAT, KERETTANTERVEK

9 Mit tehet egy intézmény? ► Új célok intézményi szintű elfogadása  Beépítése a pedagógiai programba  Alapként való használata a helyi tanterv készítésében

10 ► Változtatások a nyelvpedagógia napi gyakorlatában  Az új célok alapján a tanítás tartalmának és módszereinek megváltoztatása  Projektpedagógia alkalmazása  Portfolió használata  Interkulturális nevelés beépítése  Autentikus anyagok használata (Forrás központ)  Nemzetközi kapcsolatok kiépítése (E-Twinning, Comenius)  Tantárgyközi kapcsolatok kihasználása  Európai dimenzió kiszélesítése (Eu-terem, pályázatok)  A mérés-értékelés újragondolása ► Disszemináció És azután?

11 Disszemináció - az a folyamat, amelynek során egy adott szakmai tevékenységben részt vett személy vagy csoport (szervezet): A) az általa elsajátított, megszerzett  információkat,  ismereteket,  tapasztalatokat, B) az általa megismert és összegyűjtött  produktumokat,  eredményeket, C) az általa megélt, megtapasztalt  szakmai és személyes folyamatok élményét TOVÁBBADJA olyan célszemélyeknek és/vagy célcsoportoknak, akik közvetlenül NEM vettek részt a tevékenységben.

12 Angol és német nyelv Európa terem és információs központ Forrás - idegen nyelvi tanulóközpont Európai Nyelvtanulási Napló Comenius projekt – német testvériskola IDEGENNYELV

13 Forrás - idegen nyelvi tanulóközpont 1. ► Tanórai használat  Autentikus anyagok használatának elsajátíttatása ► Olvasás, oktató programok használata, önálló szótározás, szövegfeldolgozás  Tanóra a Forrás állományának felhasználásával ► Számítógépes nyelvtanulás, multimédia használata ► Tanórán kívüli használat  Projekt-készítés  Kutatómunka  Idegen nyelvi programok, rendezvények ► Vetélkedők, műsorok, ünnepek

14 Forrás - idegen nyelvi tanulóközpont 2. ► Intézmények közötti együttműködés  Vonzáskörzet iskolái számára  Módszertani továbbképzés  Állományból kölcsönzés  Közös programok, rendezvények ► Megyei szintű együttműködés  A Forrás központok között  Világ – Nyelv Program tematikus hálózata  Megyei multiplikátorok közreműködése

15 Európa terem és információs központ Balaton Régió Európai Információs Pont

16

17 Köszönöm a figyelmet! lisztami@freemail.hu


Letölteni ppt "Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az."

Hasonló előadás


Google Hirdetések