Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, 2012. március 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, 2012. március 29."— Előadás másolata:

1 Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, 2012. március 29.

2 Nemzeti minimum standardok  Szakmailag megalapozott  Minden érintett által értelmezhető, a helyi körülményekre és saját helyzetükre rugalmasan adaptálhatóak  Kiszámíthatóak, teljesíthetőek és megfelelően ellenőrizhetőek  Biztonságot nyújtanak a kb. felhasználói csoportok számára

3 A Standardok célja  A felhasználók számára olyan szempontrendszer kidolgozása, melyek alapján meghatározhatóak a szolgáltatással szemben támasztott mennyiségi és minőségi paraméterek, felmérhető a szolgáltatás minősége és ezek mentén meghatározható az intézményi szolgáltatás fejlesztés irányai és céljai.

4 A Standardok célja II.  Olyan általános érvényességű elvárások megfogalmazása, amelyek alkalmazhatóságát nem befolyásolja, hogy az adott szolgáltató, vagy intézmény milyen fenntartásban, vagy az integráció mely formájában működtetett.  A szolgáltatások működésében a felhasználók előtérbe helyezése, a szolgáltatás kívánatos eredményeinek meghatározása a felhasználókra gyakorolt pozitív hatások formájában (szemléletváltás, felhasználó-központú szolgáltatásfejlesztés).

5 A Standardok célja III.  Szakmafejlesztés – a szolgáltatásnyújtás korszerű alapelveinek és szemléletének, valamint az előremutató jó gyakorlatok elterjedésének elősegítése.  Mennyiségi és minőségi mutatók meghatározásával egységesebb szolgáltatási rendszer kialakulásának előmozdítása, segítve a szolgáltatások között területileg kialakult különbségek felszámolását.

6 Alapelvek a minőségi elvárások meghatározása területén  Összpontosítás a felhasználókra  Célnak megfelelő kialakítás és alkalmasság  Teljesség  Átfogó szakmapolitikai célok integrálása  Fejlődés ösztönzése  Szükségletek kielégítése  Minőségi szolgáltatások  Minőségi munkaerő

7 Szolgáltatási területek  Szolgáltatásokhoz való hozzáférés  Személyes ellátás  Védelem  A szolgáltatás szervezése és működtetése  Emberi erőforrások

8 Szolgáltatásokhoz való hozzáférés  Tájékoztatás  Előgondozás, egyéni szükséglet- és igényfelmérés  Meggyőződés a szolgáltatás minőségéről  Megállapodás

9 Személyes ellátás  Az emberi méltóság és a magánélet tisztelete; az információk bizalmas kezelése  Személyközpontú, egyéni igényekhez igazodó szolgáltatások  Az egészségügyi és más szolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása  Autonómia az önálló döntéshozatal

10 Védelem  Biztonságos munkafolyamatok; kockázatfelmérés  Az igénybevevő és a dolgozó személyi és jogi védelme  Az igénybevevő pénzügyi biztonsága  Panaszkezelés

11 A szolgáltatás szervezése és működtetése  A szolgáltatás vezetése  Célszerű működés és átláthatóság  Pénzügyi elvárások  Minőségügy, minőségbiztosítás  Az igénybevevő és a szolgáltató közötti kommunikáció  Környezet, tárgyi feltételek

12 Emberi erőforrások  A személyi feltételrendszer mennyiségi és minőségi szempontjai  Vezetői irányítás és támogatás  Dolgozói feladat- és hatáskör  Kompetenciák, képzés, továbbképzés


Letölteni ppt "Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, 2012. március 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések