Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Biróné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, 2012. március 29.
2
Nemzeti minimum standardok Szakmailag megalapozott Minden érintett által értelmezhető, a helyi körülményekre és saját helyzetükre rugalmasan adaptálhatóak Kiszámíthatóak, teljesíthetőek és megfelelően ellenőrizhetőek Biztonságot nyújtanak a kb. felhasználói csoportok számára
3
A Standardok célja A felhasználók számára olyan szempontrendszer kidolgozása, melyek alapján meghatározhatóak a szolgáltatással szemben támasztott mennyiségi és minőségi paraméterek, felmérhető a szolgáltatás minősége és ezek mentén meghatározható az intézményi szolgáltatás fejlesztés irányai és céljai.
4
A Standardok célja II. Olyan általános érvényességű elvárások megfogalmazása, amelyek alkalmazhatóságát nem befolyásolja, hogy az adott szolgáltató, vagy intézmény milyen fenntartásban, vagy az integráció mely formájában működtetett. A szolgáltatások működésében a felhasználók előtérbe helyezése, a szolgáltatás kívánatos eredményeinek meghatározása a felhasználókra gyakorolt pozitív hatások formájában (szemléletváltás, felhasználó-központú szolgáltatásfejlesztés).
5
A Standardok célja III. Szakmafejlesztés – a szolgáltatásnyújtás korszerű alapelveinek és szemléletének, valamint az előremutató jó gyakorlatok elterjedésének elősegítése. Mennyiségi és minőségi mutatók meghatározásával egységesebb szolgáltatási rendszer kialakulásának előmozdítása, segítve a szolgáltatások között területileg kialakult különbségek felszámolását.
6
Alapelvek a minőségi elvárások meghatározása területén Összpontosítás a felhasználókra Célnak megfelelő kialakítás és alkalmasság Teljesség Átfogó szakmapolitikai célok integrálása Fejlődés ösztönzése Szükségletek kielégítése Minőségi szolgáltatások Minőségi munkaerő
7
Szolgáltatási területek Szolgáltatásokhoz való hozzáférés Személyes ellátás Védelem A szolgáltatás szervezése és működtetése Emberi erőforrások
8
Szolgáltatásokhoz való hozzáférés Tájékoztatás Előgondozás, egyéni szükséglet- és igényfelmérés Meggyőződés a szolgáltatás minőségéről Megállapodás
9
Személyes ellátás Az emberi méltóság és a magánélet tisztelete; az információk bizalmas kezelése Személyközpontú, egyéni igényekhez igazodó szolgáltatások Az egészségügyi és más szolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása Autonómia az önálló döntéshozatal
10
Védelem Biztonságos munkafolyamatok; kockázatfelmérés Az igénybevevő és a dolgozó személyi és jogi védelme Az igénybevevő pénzügyi biztonsága Panaszkezelés
11
A szolgáltatás szervezése és működtetése A szolgáltatás vezetése Célszerű működés és átláthatóság Pénzügyi elvárások Minőségügy, minőségbiztosítás Az igénybevevő és a szolgáltató közötti kommunikáció Környezet, tárgyi feltételek
12
Emberi erőforrások A személyi feltételrendszer mennyiségi és minőségi szempontjai Vezetői irányítás és támogatás Dolgozói feladat- és hatáskör Kompetenciák, képzés, továbbképzés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.