Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Magyar Államvasutak Rt.
Magyarország vasúthálózatának helyzete fejlesztésének főbb irányai Munkács, április 25. Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt.
2
* sok településnek több vasúti megállója is van, de egy megálló
A MÁV Rt. legfontosabb infrastruktúra-adatai * sok településnek több vasúti megállója is van, de egy megálló gyakran több települést is kiszolgál
3
A MÁV Rt. legfontosabb adatai 2004-ben (gördülőállomány, forgalom)
Mozdonyok száma 991 Motorkocsik, motorvonatok száma 365 A személykocsik száma 2 284 Motor mellékkocsik száma 569 A teherkocsik száma 15 867 Naponta közlekedő személyszállító vonat ~ 2 900 · Az utasok száma évenként (millió) 162,6 · Éves utaskilométer teljesítmény (M utaskm) 10 408 Naponta közlekedő tehervonat ~ 730 · Az elszállított áru évenként (millió tonna) 45,26 · Éves árutonna-kilométer teljesítmény (millió) 8 269,6 Ebből export-import forgalomban 4 436,8 Ebből tranzit forgalomban 2 172,8 A MÁV Rt. legfontosabb adatai 2004-ben (gördülőállomány, forgalom)
4
A MÁV Rt. teljesítményeinek és legjellemzőbb
adatainak változása között
5
A személyszállítási teljesítmények változása Magyarországon
a GKM statisztikája és prognózisa alapján
6
Az áruszállítási teljesítmények változása Magyarországon
a GKM statisztikája és prognózisa alapján
7
A közlekedési módok aránya
Magyarország köztes helyzetben van az EU és a Közép-Kelet-Európa országai között. Célunk a vasút szállítás részarányának megőrzése ami azonban csak jelentős fejlesztések megvalósításával érhető el A közlekedési módok aránya az egyes európai régiókban és Magyarországon
8
A MÁV RT. TERVEZETT INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSEI 2015 - IG
Pályarehabilitáció ISPA forrásból ( ) KOSICE MOSKVA Pályarehabilitáció EIB hitelből Slovakia E 50 Ukraine Tervezett pályarehab. EU Kohéziós alapból: I. ütem ( ) HIDASNÉMETI ZÁHONY II. ütem ( ) III. ütem (2015 után) BÁNRÉVE 90 Tervezett pályarehabilitáció EIB hitelből I. Ütem ( ) 92 SOMOSKŐÚJFALÚ II. Ütem (2006 után) ÓZD MISKOLC FELSŐZSOLCA 100 PARIS 84 E 50 RAJKA Austria BRATISLAVA NYÍREGYHÁZA HEGYESHALOM 80 SZOB E 61 70 1 E 52 VÁC GYŐR KOMÁROM HATVAN 16 ESZTERGOM SOPRON 2 8 71 TATABÁNYA RÁKOSPALOTA-ÚJPEST 82 BUDAPEST DEBRECEN 10 1 120A PÜSPÖKLADÁNY SZOMBATHELY 5 PÁPA TÁRNOK ÚJSZÁSZ PORPÁC SZÉKESFEHÉRVÁR 30A ÉRD 101 100 A CELLDÖMÖLK 20 SZOLNOK 100 BIHARKERESZTES BOBA CEGLÉD 26 20 SZABADBATTYÁN PUSZTASZABOLCS 42 140 MEZŐTÚR 25 29 DABAS ORADEA DUNAÚJVÁROS KECSKEMÉT ZALALÖVŐ TAPOLCA SIÓFOK 150 120 23 ZALAEGERSZEG 30 17 26A BAJÁNSENYE KISKUNFÉLEGYHÁZA KOPER 40 BÉKÉSCSABA BALATONSZENTGYÖRGY Romania Slovenia 140 60 155 LÖKÖSHÁZA NAGYKANIZSA KISKUNHALAS MURAKERESZTÚR DOMBÓVÁR 41 40 SZEGED KELEBIA E 56 GYÉKÉNYES BUCURESTI E 69 PÉCS PÉCSBÁNYA-RENDEZŐ RIJEKA E 71 INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES E 85 ATHINIA Serbia and Montenegro Croatia
9
A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai
Alaphálózat: Páneurópai korridorok Kiegészítő hálózat: TINA vonalak
10
A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai:
Alaphálózat: Korridor Vonal megnevezése Vonalhossz IV Rajka/Hegyeshalom – Budapest – Újszász – Szolnok – Lökösháza; Szob – Vác – Budapest 487 km V. Bajánsenye – Boba – Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Záhony 628 km V (Rijeka felé) Gyékényes – Dombóvár – Budapest 261 km (Ploce felé) Magyarbóly – Pécs – Dombóvár 107 km X (Beograd felé) Budapest – Kiskunhalas – Kelebia 156 km A TEN-T alaphálózat összesen (- 20 km közös szakasz): 1619 km TEN-T kiegészítő hálózat (11 vonal) összesen : 1108 km A TEN-T hálózat vonalhossza összesen: 2727 km A MÁV teljes hálózata (normál nyomtávolság) 7727 km A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai: az adatok jelzik, hogy vasúthálózatunk egyharmada nemzetközi érdekeket szolgál
11
Az OSzZsD vasúthálózat magyarországi szakaszai
(OSzZsD =Vasutak Együttműködési Szervezete)
12
Az európai TEN-T vasúthálózat és az OSzZsD hálózat
összekapcsolása a két kontinenst átfogó rendszert képez
13
Folyamatban lévő ISPA projektek
14
V. IV. V. IV. Vasútrehabiltációk ISPA forrásból Budapest-Hegyeshalom
23 Mrd HUF Budapest-Cegléd- Szolnok 37 Mrd HUF V. Komárom Rajka Hegyeshalom Szob Somoskőújfalu Székesfehérvár Győr Tatabánya Salgótarján Szolnok BUDA- PEST Sopron Szombathely Szentgotthárd Bajánsenye Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Pécs Szekszárd Magyarbóly Kelebia Szeged Röszke Lökösháza Békéscsaba Kötegyán Biharkeresztes Debrecen Nyírábrány Ágerdőmajor Nyíregyháza Záhony Sátoraljaújhely Hidasnémeti Hídvégardó Bánréve Ipolytarnóc Nógrádszakál Kecskemét Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka Eger Miskolc IV. V. IV. Szolnok-Lőkösháza I. ütem 25 Mrd HUF Zalalövő-Boba 47 Mrd HUF Vasútrehabiltációk ISPA forrásból
15
Nemzetközi finanszírozással megvalósult szlovén vasúti kapcsolat
16
Nemzeti Kohéziós Alap Stratégia
vasúti projektjei
17
1001/2004.(I.8.) Kormányhatározat szerint
Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem 4 Budapest – Dombóvár – Gyékényes 2 Budapest – Székesfehérvár – Boba 5 Budapest – Hatvan – Nyíregyháza 3 Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza - Záhony V. IV. 5 3 2 1 V. 4 IV. A Nemzeti Kohéziós Alap Stratégia vasúti projektjei 1001/2004.(I.8.) Kormányhatározat szerint
18
EIB vasúti projektek
19
EIB IV. hitelszerződés vasúti projektek
20
Folyamatban levő és előkészítés alatt álló EIB projektek
Komárom Rajka Hegyeshalom Szob Somoskőújfalu Székes- fehérvár Győr Tatabánya Salgótarján Szolnok BUDA- PEST Sopron Szombathely Szentgotthárd Bajánsenye Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Pécs Szekszárd Magyarbóly Kelebia Szeged Röszke Lökösháza Békéscsaba Kötegyán Biharkeresztes Debrecen Nyírábrány Ágerdőmajor Nyíregyháza Záhony Sátoraljaújhely Hidasnémeti Hídvégardó Bánréve Ipolytarnóc Nógrádszakál Kecskemét Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka Eger Miskolc Celldömölk Érd Rákospalota-Újpest Folyamatban levő és előkészítés alatt álló EIB projektek
21
Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) vasúti projektjei
22
Érd és térsége elővárosi fejlesztése KIOP projekt
Közúti kapcsolat az M7-es felöl a Riminyáki és Diósdi úton Új közúti alujáró építése a pusztaszabolcsi vasútvonal keresztezésénél Diósdi út átépítése Új közúti aluljáró létesítése a székesfehérvári vasútvonal keresztezésénél 4 mdFt Érd és térsége elővárosi fejlesztése KIOP projekt
23
Villamosítási koncepció
24
Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat
Komárom Rajka Hegyeshalom Győr Sopron Szombathely Zalaegerszeg Murakersztúr Gyékényes Kaposvár Veszprém Pamhagen Ágfalva Harka 1 2 3 4 A villamosítási koncepció a Nyugat-Dunántúl villamosítottsági szintje elmaradását ellensúlyozza A tervezett vonalvillamosítások a IV. és V. korridort összekötő Észak – Dél irányú tranzit útvonal fejlesztését szolgálják Balti – Adria útvonal Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat MÁV Rt. villamosítási koncepciója szerint villamosításra kerülő vasútvonalak
25
Kiemelt vasútfejlesztési projektek finanszírozási igénye
és költségvetési terhelése (2007 – 2013)
26
EU forrástámogatással és nemzetközi finanszírozással tervezett
pályakorszerűsítési munkák volumene
27
Nagysebességű hálózat
28
Magyarország bekapcsolódási lehetősége a kiépülő európai nagysebességű rendszerekbe
29
A magyarországi nagysebességű vasút keleti irányú továbbvezetése
30
Köszönjük a figyelmet !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.