Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Halászné Megváltozta több, mint 10 éve
1
2004. 12. 09. Dr. Papp Zoltán K S H T Á V M U N K A P R O J E K T
2
13/2 Indokok és feltételek ■ Régiós átszervezés 19 MIG ■ A KSH tudás, tapasztalat megőrzése ■ Egyszeri fejlesztési és szakmai támogatás K ö s z ö n e t 6 Régióközpont
3
13/3 Irányelvek 3/1 1. A KSH-ban a távmunkás az a köztisztviselő, aki munkáját otthon a lakásán és/vagy az összeírás helyszínén végzi. A hivatali és távmunkát kombináltan nem alkalmazzuk. 2.Az egy távmunkahelyre eső fenntartási költségnek szignifikánsan alacsonyabbnak kell lennie a megyei igazgatóságok egy átlagos munkahelyre eső fenntartási költségénél. Következésképpen a távmunkások munkaszervezési és igazgatási rendszerének fokozottan költségérzékenynek kell lennie. 3.A KSH a távmunkásai számára egységes technikai, irányítási és finanszírozási rendszert biztosít.Testre szabott megoldásokat a KSH nem vállal. 4.A KSH a távmunkában történő alkalmazást addig biztosítja, amíg a távmunkás munkakörnyezetében a munkavégzést vagy a munkaszervezést gátló körülmények nem merülnek fel. 5.Távmunkahelyek csak nem régióközpontos megyékben létesíthetőek kivétel a rendszerfelügyeletet ellátó specialisták munkakörei. 6.A távmunkás munkáltatója egy régióközpont vagy a KSH központ. A régióközpontokban főállású távmunka-koordinátort kell kinevezni. A szakfőosztályokon a feladattól függő rendszeres, személyes kapcsolattartásról kell gondoskodni.
4
13/4 Irányelvek 3/2 7. A távmunkás megyei, régiós és országos hatáskörű feladatokat egyaránt elláthat. 8.A távmunkahely hálózati szolgáltatásokra alapozott otthoni számítógépes munkahely. A távmunkásokra vonatkozó és az általuk szolgáltatott minden adatot és információt országosan központosított rendszer fogad, illetve szolgáltat. Az adatok és információk további eljuttatása a KSH szervezeti egységeihez a belső hálózaton történik. 9.A távmunkás számára a munkájához szükséges információkat, adatokat és programokat internetes technológiával biztosítjuk. A távmunkástól elvárt a kapcsolattartás, valamint az adatok és információk cseréjének kezdeményezése. 10.A távmunka rendszer informatikai központját úgy kell kialakítani, hogy képes legyen követni a távmunkások számának változását. Olyan eszköz nem kerülhet a rendszerbe, amely fizikai korlátot jelenthet a bővítések során. 11.A távmunka környezetet az irányítás és a feladatvégzés szempontjából egységes, öntanuló rendszernek tekintjük. Két alapfeltételt azonban az indulás pillanatától teljesíteni szükséges. A távmunka-végzés nem veszélyeztetheti a KSH adatfeldolgozó rendszerének biztonságát, ezért a távmunkások részére biztonsági előírás készül, melyet köteles betartani. A távmunkások munkaelszámolása és értékelése szigorúbb kell legyen a normál munkaviszonyban dolgozókhoz képest.
5
13/5 Irányelvek 3/3 12. A távmunkás munkájáról történő visszajelzés havonta készül szabványos formában. A visszajelzés hitelesítését a munkáltató régióközpont igazgatója, illetve a főosztályvezető végzi el. A távmunkás munkájának naplózását számítástechnikai eszközökkel kell támogatni. 13.Távmunkahely csak akkor létesíthető, illetve tartható fenn, ha a feladatellátás egy évre előre garantálható. A munkakörökhöz és a személyekhez rendelt feladat csomagok folyamatos munkavégzést tegyenek lehetővé. A távmunkástól elvárt a flexibilitás, az önképzés. A kombinált feladatellátást különösen az összeírás és adatbevitel területén preferáljuk. 14.A távmunkások számára a KSH a munkavégzéshez szükséges továbbképzéseket biztosítja. 15.Fel kell mérni a távmunka alkalmazásának kockázatát és fel kell készülni a reális kockázatok kezelésére, különösen az emberi erőforrás területén. 16.A távmunka menedzselésének egységes gyakorlatát és a rendszer finomítását a KSH-ban Távmunka Tanács biztosítja. 17.A távmunka környezet létrehozásához a KSH külső támogatást vesz igénybe, de a folyamatos működés feltételeit saját erőforrásaiból biztosítja.
6
13/6 Szakmai célok MunkakörLétszám Adatbevivő és javító 84 Számítástechnikai programfejlesztő 13 Képviseleti munkatárs 65 Ö s s z e s e n: 162 Kezdés: 2005. február 16.
7
Az otthoni infrastruktúra IP telefon Tűzfal Személyes azonosító ADSL / Internet Titkosított kapcsolat Vékony kliens
8
Az informatikai rendszer
9
13/9 ■ Megvalósíthatósági tanulmány ■ Kivitelezési terv ■ Technikai feltételek ■ Személyek kiválasztása ■ Az induló munkák meghatározása ■ Távmunkatanács megalapítása Hol tartunk?
10
13/10 Kockázatok ■ Az irányítási gyakorlat hiánya (pl kivételkezelés, teljesítmény normák, ellenőrzés) ■ Az eredeti célok felpuhítása (pl fajlagos költségek) ■ Magánszféra Hivatali kötelezettség
11
13/11 Sikertényezők ■ 2005. február: 100 fő megkezdi a munkát ■ A rendszer végleges állapota 4-5 hónapon belül ■ Egyenletes munkaterhelés ■ Jobb fajlagos költségmutatók ■ Jobb fajlagos teljesítménymutatók ■ Bíztató tapasztalatok a kiterjesztésre
12
13/12 Megvalósítás ■ A távmunka megkezdése:2005. február 16. ■ A rendszer stabilizálása:2005. július ■ Kiértékelés és tapasztalatcsere átadás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.