Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTivadar Csonka Megváltozta több, mint 10 éve
1
Jó gyakorlatok bemutatása Támogató Szolgálatok V.Országos Szakmai Konferenciája 2010. 12. 10. Gazdag Viktória Kapocsi-Pécsi Anna ÉFOÉSZ Közép-magyarországi Támogató Szolgálat
2
Kapocsi-Pécsi Anna szociálpolitikus, szociális munkás 2007. júliusától az ÉFOÉSZ Budapesti és VIII. Kerületi Támogató Szolgálat vezetője 2009.01.01-től az ÉFOÉSZ Közép-magyarországi Támogató Szolgálat szolgálatvezetője 2007. szeptemberétől FECSKE Szolgálat szakmai vezető Bemutatkozás… Gazdag Viktória szociális munkás 2008. júliusától az ÉFOÉSZ Veresegyházi Támogató Szolgálat vezetője 2009.01.01-től az ÉFOÉSZ Közép-magyarországi Támogató Szolgálat szolgálatvezető helyettese
3
ÉFOÉSZ Közép-magyarországi Támogató Szolgálat 2009.01.01-től 5 korábbi támogató szolgálat (Budapest, VIII. Kerületi, Érdi, Galgamenti és Veresegyházi támogató szolgálat) integrálásával jött létre 2009.01.01-től 5 korábbi támogató szolgálat (Budapest, VIII. Kerületi, Érdi, Galgamenti és Veresegyházi támogató szolgálat) integrálásával jött létre Ellátási területünk: A Közép – Magyarország közigazgatási területe Ellátási területünk: A Közép – Magyarország közigazgatási területe
4
Irodáink 1. Budapest 2. Érd 3. Iklad 4. Veresegyház
5
A támogató szolgálat szervezeti felépítése Szolgálatvezető Szolgálatvezető helyettes Személyi segítő Gépkocsi vezető Személyi segítő Gépkocsi vezető Személyi segítő IKLAD BUDAPEST VERESEGYHÁZ ÉRD
6
Szolgáltatásaink Személyi segítés Személyi segítés 3 telephelyen, 6 személyi segítővel Szállító szolgálat Szállító szolgálat 3 telephelyen, 3 gépkocsivezetővel, 3-ból 1 akadálymentesített gépjárművel Információnyújtás, tanácsadás Információnyújtás, tanácsadás
7
Kiegészítő szolgáltatásaink Jogsegélyszolgálat Jogsegélyszolgálat FECSKE Szolgálat FECSKE Szolgálat Nyári táborok szervezése Nyári táborok szervezése Konferenciák szervezése Konferenciák szervezése
8
Az ellátottak fogyatékosság szerinti megoszlása 2009. évben 27 fő 8 fő 18 fő 5 fő
9
Az ellátottak telephely szerinti megoszlása 2009-ben
10
„Jó gyakorlatok” Megoldásaink a támogató szolgáltatással kapcsolatban gyakran felmerülő problémákra Megoldásaink a támogató szolgáltatással kapcsolatban gyakran felmerülő problémákra A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) alapján összeállított dilemmákra, ellentmondásokra adott megoldásaink A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) alapján összeállított dilemmákra, ellentmondásokra adott megoldásaink Sikeresen zárult ellenőrzések jó gyakorlatainak ismertetése Sikeresen zárult ellenőrzések jó gyakorlatainak ismertetése A szolgáltatás hatékonyságát növelő és a napi dokumentáció vezetését megkönnyítő, leegyszerűsítő gyakorlatok bemutatása A szolgáltatás hatékonyságát növelő és a napi dokumentáció vezetését megkönnyítő, leegyszerűsítő gyakorlatok bemutatása
11
„A szociális rászorultságot igazoló dokumentumok hiányoznak a szociálisan rászorult ellátottak esetében, melyeket nem áll módjukban beszerezni.” Szociálisan rászorult személy = súlyosan fogyatékos Személy = aki fogyatékossági támogatásban vagy fogyatékossági támogatásban vagy emelt összegű családi pótlékban vagy emelt összegű családi pótlékban vagy vakok személyi járadékában részesül. vakok személyi járadékában részesül. A személyi segítő egy formanyomtatvánnyal (meghatalmazással) megy ki az ellátotthoz, mellyel a hiányzó dokumentumot be tudjuk szerezni az illetékes hatóságoktól (MÁK, ORSZI).
12
„Az ellenőrzésen számon kért BNO kódok nincsenek rajta az orvosi papírokon.” Az ellenőrzésekre a fogyatékosságot igazoló BNO nélküli dokumentumokhoz táblázatot mellékelünk, melyben a diagnózishoz nyilvános kód szótár segítségével BNO kódokat rendelünk. http://www.hazipatika.com/s ervices/bno A mi feladatunk ???
13
2010. január 1-től a 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 18 §-a értelmében az alapszolgáltatást igénylő személy az ellátás kérelmezésekor írásban nyilatkozik arról, hogy igénybe vesz-e más szolgáltatónál, intézménynél valamilyen alapszolgáltatást Általunk használt dokumentum….
15
„Hogyan fűzzük le a nyilvántartási naplót úgy, hogy azt az ellenőrzéseken elfogadják ?”
16
2010. április Személyi segítés 293 eset 46 kliens 698 óra segítés 910 egység Szállítás 267 eset 30 kliens 3346 hasznos km 5126 megtett km 669 egység 1500-1600 egység évi 13.500 feladategység
17
Az elszámolás menete Gondozási napló + Szállítási elszámoló lap Havi összesítő adatlap a személyi segítés idejéről + Havi összesítő adatlap személyszállítás kilométereiről Havi összesítő (személyi segítőként és gépkocsivezetőként) Havi összesítő (összes munkatársról) Havi tényleges feladatmutató Negyedéves statisztika és jelentés
23
Havi nyilvántartás a tényleges feladatmutató számításáról* 2010. év Január hó Sor- szám Az ellátott neve Személyi segítésre fordított idő (perc)** Szállítási tevékenység (km)*** Halmozott fogyatékos vagy autista ellátott esetén Egyéb szociálisan rászoruló ellátott esetén 1Ellátott 1 62019,5 2Ellátott 2960 3Ellátott 3 660 4Ellátott 45040 26 5Ellátott 5 1920 6Ellátott 6 600110,2 7Ellátott 760 8Ellátott 8630 9Ellátott 9 84023,5 10Ellátott 10 600 11Ellátott 11 3110 42 Összesen (perc/km): 98005240221,2 Feladategységre átszámítva****: 245,000087,333344,2400 Összes feladategység a hónapban: 376,5733
24
Negyedéves statisztika a személyi segítésről
25
Negyedéves statisztika a szállításról
26
Negyedéves statisztika összesítő
27
Negyedéves összesítő az FSZH részére küldött negyedéves jelentéshez
28
„Hogyan számoljuk el a bonyolultabb szállítási útvonalakat, melyek számos települést érintenek, több be, illetve kiszállással?” A szállítás elszámolásának egyszerűsítése érdekében létrehoztunk egy excel táblázatot hivatkozásokkal. Így a szállítás dokumentálása mind a szállítást végző gépkocsivezetőnek, mind az elszámolást végzőnek egyértelmű, hatékony, gyors és pontos munkavégzést tesz lehetővé.
30
Köszönjük a figyelmüket! 1085 Budapest, Üllői út 14. 1/6. +36 1 374-0303; +36 1 374-0304 efoesz@efoesz.hu www.efoesz.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.