Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mentalizáció Kreitz Viola 2009.02.07. Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mentalizáció Kreitz Viola 2009.02.07. Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata."— Előadás másolata:

1 Mentalizáció Kreitz Viola 2009.02.07. Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata

2 Hume és a kauzalitás  Az okság szükségszerű  Biliárdgolyók:  1. érintkeznek  2. A mozgása megelőzi B-t  3. ez a jövőben mindig így fog történni  De bármikor el tudjuk képzelni, hogy A után nem B jön

3  Ennek megalapozásához :  A jövő mindig olyan, mint a múlt.  Bizonyítás:  A két fogalom nem ugyanolyan  Tapasztalatból nem lehet kikövetkeztetni, mert szükség van erre a premisszára  K: nem látjuk mi az a tapasztalat, ami alapján B követi A-t

4 1)Meghökken 2)Megszokja 3)Elvárja A megszokás egy asszociációs erőt hoz létre bennem. Pszichológiailag alakul ki bennem, hogy így fog történni.

5 Okság az erkölcsben  Elméletileg nem igazolható az okság, de a tapasztalatban tudom használni.  Morál: ott is vannak törvények,de ez nem teszi lehetetlenné a szabadságot, hiszen a kapcsolat nem szükségszerű.

6 Fatalista ontológia  Kilátástalanság a válság szituációban  Az események szükségszerűen következnek be  Nem tudunk szabadulni az erős ontológiától  Oksági kapcsolat ott, ahol ez már nem indokolt

7  Az események nem szükségszerűek, nem véletlenek, hanem valószínűek.  A valószínűséget befolyásolják:  Idő  Sűrűség Felbukkanhatnak olyan ismétlődési sémák is, amelyekkel még nem találkoztunk.

8 Intencionális állapotok  Denett: a hitek és vágyak okai belső agyi állapotok lehetnek  A hitek és vágyak nem azonosak az agyi entitásokkal.  Az agy kezelhető számítógépként, így leírhatjuk a viselkedését.

9 Intencionális szintek 1)Fizikai (hardver, a fizikai rendszer) 2)Tervezet (algoritmikus szint) 3)Komputációs elmélet ( a számítógép, mint ágens) Ez alapján értelmezhető a rendszer, de nem mindig célra vezető. Ez az interpretáció normatív és absztrakt.

10 Don Quijote  1 x Miguel de Cervantes  2 x Pierre Ménard  Cervantes: múltbeli én (erős ontológia)  Ménard: jelenkori én (gyenge ontológia)  A két mű fizikailag ugyan az, de más és más jelentést hordoznak.

11 A személy, mint műalkotás  A személy öncél, és nem eszköz.  A műalkotás szerkezete könnyen befogadja a személyi tartalmakat.  A coach egyszerre művész és kritikus.  Másik ember megértése = mű interpretálása  A megértéshez szimpatizálni kell.

12 Szimpátia  A cselekedetek nem kell népi pszichológiát alkalmazni, elég a szimpátia.  Analógikus gondolkodás esetén elvethető a SZE és EE szembenállása.  Közeli és távoli esetek megkülönböztetése.

13 Az analógikus gondolkodás 3 korlátja 1)Hasonlóság (a forrás és a cél perceptuálisan vagy szemantikailag hasonló pl érzelmileg) 2)Struktúra (a forrás és célanalógiák között strukturális megfelelések) 3)Célok (az analógiával mennyire sikerült elérni az előzetes célt)

14 Automatikus folyamatok:  Nincs szükség szemantikailag áttetsző szimbólumokra.  A rendszer egy része aktív  Párhuzamos feldolgozás  A központi irányító nélkül megy végbe  Gyors, de csak az evolúciós célt kielégítő pontosság  Általában átéltünk már ilyen szituációt

15 Távoli analógiák  Lassúbb és pontosabb folyamat  A tudás szimbólumokon keresztül aktivizálódik  Soros feldolgozás  A központi irányító is részt vesz benne Ha az automatikus gondolkodás nem tudja ellátni a feladatát, akkor lép életbe a szabály vezérelte gondolkodás. A szimulációt egy teoretikus lépés előzi meg.

16 Mentalizáció a coachingban  Lehetővé teszi az önreflexió fejlődését  A coachee személyeket megragadó reprezentásiós modelljei működőképesebbé válnak  A coachee által feltárt ontológiák segítenek felépíteni a mentális reprezentációt

17 A mentalizáció képességének fejlesztése:  Saját érzések megfigyelése  Érzelmi állapotok megnevezése  Fiziológiai és affektív állapotok megértése  Viselkedés és belső állapot közti viszony megértése

18 A mentalizáció alkalmazása  Olyan körülményekre irányítja a figyelmet, ahol az agresszív viselkedés kialakult  A szereplők mentális állapotaira fókuszálnak  Kezdetben egyszerűbb mentális állapotokra

19 Mintha-ontológia  A fantázia és a valóság között  Átmeneti  Ügyelni kell a coachee szelfjének sérülékeny részére  A coachnak folyamatosan figyelnie kell a másik személy tudatát  A valóságot és a mintha ontológiát is figyelni kell

20 A játékos helyzet hangsúlyozása:  Hang intonációjának megváltozása  Humor  Ugratás  Szokatlan metafora  Visszavonulásra utaló megjegyzések


Letölteni ppt "Mentalizáció Kreitz Viola 2009.02.07. Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata."

Hasonló előadás


Google Hirdetések