Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEgon Soós Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mentalizáció Kreitz Viola 2009.02.07. Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata
2
Hume és a kauzalitás Az okság szükségszerű Biliárdgolyók: 1. érintkeznek 2. A mozgása megelőzi B-t 3. ez a jövőben mindig így fog történni De bármikor el tudjuk képzelni, hogy A után nem B jön
3
Ennek megalapozásához : A jövő mindig olyan, mint a múlt. Bizonyítás: A két fogalom nem ugyanolyan Tapasztalatból nem lehet kikövetkeztetni, mert szükség van erre a premisszára K: nem látjuk mi az a tapasztalat, ami alapján B követi A-t
4
1)Meghökken 2)Megszokja 3)Elvárja A megszokás egy asszociációs erőt hoz létre bennem. Pszichológiailag alakul ki bennem, hogy így fog történni.
5
Okság az erkölcsben Elméletileg nem igazolható az okság, de a tapasztalatban tudom használni. Morál: ott is vannak törvények,de ez nem teszi lehetetlenné a szabadságot, hiszen a kapcsolat nem szükségszerű.
6
Fatalista ontológia Kilátástalanság a válság szituációban Az események szükségszerűen következnek be Nem tudunk szabadulni az erős ontológiától Oksági kapcsolat ott, ahol ez már nem indokolt
7
Az események nem szükségszerűek, nem véletlenek, hanem valószínűek. A valószínűséget befolyásolják: Idő Sűrűség Felbukkanhatnak olyan ismétlődési sémák is, amelyekkel még nem találkoztunk.
8
Intencionális állapotok Denett: a hitek és vágyak okai belső agyi állapotok lehetnek A hitek és vágyak nem azonosak az agyi entitásokkal. Az agy kezelhető számítógépként, így leírhatjuk a viselkedését.
9
Intencionális szintek 1)Fizikai (hardver, a fizikai rendszer) 2)Tervezet (algoritmikus szint) 3)Komputációs elmélet ( a számítógép, mint ágens) Ez alapján értelmezhető a rendszer, de nem mindig célra vezető. Ez az interpretáció normatív és absztrakt.
10
Don Quijote 1 x Miguel de Cervantes 2 x Pierre Ménard Cervantes: múltbeli én (erős ontológia) Ménard: jelenkori én (gyenge ontológia) A két mű fizikailag ugyan az, de más és más jelentést hordoznak.
11
A személy, mint műalkotás A személy öncél, és nem eszköz. A műalkotás szerkezete könnyen befogadja a személyi tartalmakat. A coach egyszerre művész és kritikus. Másik ember megértése = mű interpretálása A megértéshez szimpatizálni kell.
12
Szimpátia A cselekedetek nem kell népi pszichológiát alkalmazni, elég a szimpátia. Analógikus gondolkodás esetén elvethető a SZE és EE szembenállása. Közeli és távoli esetek megkülönböztetése.
13
Az analógikus gondolkodás 3 korlátja 1)Hasonlóság (a forrás és a cél perceptuálisan vagy szemantikailag hasonló pl érzelmileg) 2)Struktúra (a forrás és célanalógiák között strukturális megfelelések) 3)Célok (az analógiával mennyire sikerült elérni az előzetes célt)
14
Automatikus folyamatok: Nincs szükség szemantikailag áttetsző szimbólumokra. A rendszer egy része aktív Párhuzamos feldolgozás A központi irányító nélkül megy végbe Gyors, de csak az evolúciós célt kielégítő pontosság Általában átéltünk már ilyen szituációt
15
Távoli analógiák Lassúbb és pontosabb folyamat A tudás szimbólumokon keresztül aktivizálódik Soros feldolgozás A központi irányító is részt vesz benne Ha az automatikus gondolkodás nem tudja ellátni a feladatát, akkor lép életbe a szabály vezérelte gondolkodás. A szimulációt egy teoretikus lépés előzi meg.
16
Mentalizáció a coachingban Lehetővé teszi az önreflexió fejlődését A coachee személyeket megragadó reprezentásiós modelljei működőképesebbé válnak A coachee által feltárt ontológiák segítenek felépíteni a mentális reprezentációt
17
A mentalizáció képességének fejlesztése: Saját érzések megfigyelése Érzelmi állapotok megnevezése Fiziológiai és affektív állapotok megértése Viselkedés és belső állapot közti viszony megértése
18
A mentalizáció alkalmazása Olyan körülményekre irányítja a figyelmet, ahol az agresszív viselkedés kialakult A szereplők mentális állapotaira fókuszálnak Kezdetben egyszerűbb mentális állapotokra
19
Mintha-ontológia A fantázia és a valóság között Átmeneti Ügyelni kell a coachee szelfjének sérülékeny részére A coachnak folyamatosan figyelnie kell a másik személy tudatát A valóságot és a mintha ontológiát is figyelni kell
20
A játékos helyzet hangsúlyozása: Hang intonációjának megváltozása Humor Ugratás Szokatlan metafora Visszavonulásra utaló megjegyzések
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.