Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével"— Előadás másolata:

1 Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Czinege Zoltán okl. gépészmérnök okl. technológia menedzser

2 Miről is lesz szó? Bemutató létrehozása Dia típusok használata
Animáció Ábrák, táblázatok beszúrása Praktikus tanácsok

3 Új bemutató létrehozása 1.
A bemutató az Új dokumentum ikonra kattintva egyszerűen létrehozható, de a Fájl menüből, vagy a Ctrl+N billentyű kombinációval több lehetőséget is felajánl a program. Sajnos a gyárilag beépített tervező sablonok nem kifejezetten alkalmasak a hatékony információ közlésre, ezért használatuk nem javasolt. Általában érdemes mindig egyéni bemutatót készíteni, egyéni háttérrel, logókkal stb.

4 Új bemutató létrehozása 2.
Az üres bemutatót választva program egy fehér hátterű, diát ajánl fel amin lehetőség van egy Cím és egy Alcím begépelésére. Praktikus ezek használata, mert hasonlóan Word-höz, ezek is azonosítják kereszthivatkozásként a diákat a vázlat nézetben. A továbbiaknál használható a csak címet megadó elrendezés, mert elegendő ennyivel azonosítani az egyes diákat.

5 Dia típusok Segítség a Nézet menüből, vagy Ctrl+F1-el a munkaablak bekapcsolása, ahol láthatók a beépített elrendezések, és váltani lehet az egyes tervezési funkciók között. A két leggyakrabban használt beépített elrendezés, tervezőráccsal, és az aktív szövegmezőkkel:

6 Animáció Az animált szöveg, ábra stb. nagyon látványos, de általában, csak az időt húzza, valamint elvonja a figyelmet a lényegi tartalomról. Ha csak nincs kitűntetett szerepe, akkor a diák tartalmát nem javasolt animálni. Az egyes diák áttűnése (váltása) szintén időt rabolhat, de ezek között vannak olyanok, amelyek gyorsak és eszté-tikusak.

7 Ábrák, táblázatok beszúrása
A leggyakrabban fotókat, ábrákat és Excel-ben készült diagramokat szokás a diákon bemutatni. Az első kettő általában problémamentes, de a diagramok beszúrásánál érdemes az Irányított beillesztés parancsot választani, és képként beilleszteni a diagramot. Ennek előnye, hogy nem lesz több Mbyte méretű a fájl, illetve később nem fordulhat elő, hogy „elvész” a diagram. Hátránya, hogy a szerkesztéshez újra az Excelt-t kell használni, és ismételten beilleszteni a képet.

8 Praktikus tanácsok Általánosságban elmondható, hogy a világos háttéren sötét betű jobban olvasható, de kifejezetten sötétben, zavaró lehet a túl nagy kontraszt a pl. fehér háttér, és a fekete betű között. Gyakori hiba a túl kis karakterek alkalmazása, ezért a címben nem érdemes a betűméretet 40 pt, a szövegben pedig 20 pt alá csökkenteni félkövér formázással. A dőlt betűs szöveg látványos ugyan de jóval nehezebben olvasható, főleg kevésbé egyszerű betűtípusoknál.

9 Praktikus tanácsok Általánosságban elmondható, hogy a világos háttéren sötét betű jobban olvasható, de kifejezetten sötétben, zavaró lehet a túl nagy kontraszt a pl. fehér háttér, és a fekete betű között. Gyakori hiba a túl kis karakterek alkalmazása, ezért a címben nem érdemes a betűméretet 40 pt, a szövegben pedig 20 pt alá csökkenteni félkövér formázással. A dőlt betűs szöveg látványos ugyan de jóval nehezebben olvasható, főleg kevésbé egyszerű betűtípusoknál.

10 Praktikus tanácsok 1. Általánosságban elmondható, hogy a világos háttéren sötét betű jobban olvasható, de kifejezetten sötétben, zavaró lehet a túl nagy kontraszt a pl. fehér háttér, és a fekete betű között. Gyakori hiba a túl kis karakterek alkalmazása, ezért a címben nem érdemes a betűméretet 40 pt, a szövegben pedig 20 pt alá csökkenteni félkövér formázással. A dőlt betűs szöveg látványos ugyan de jóval nehezebben olvasható, főleg kevésbé egyszerű betűtípusoknál.

11 Praktikus tanácsok 2. Általában az előadások ideje kötött, így jól kell időzíteni diákra szánt időt. Gyakran alkalmazott az egy dia egy perc, vagy hasonló ökölszám, de a lényeg, hogy előadás előtt érdemes kipróbálni. Amennyiben a diák csak támogató jellegűek akkor tömör, tényszerű felsorolások domináljanak, ha viszont pl: oktatási segédanyagként használhatók a hallgatóság által, akkor bővebb szöveges magyarázatok is használhatók.


Letölteni ppt "Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével"

Hasonló előadás


Google Hirdetések