Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrás Biró Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az e-tanítás
2
Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok. Az e-tanítás
3
e-tanár Erzsi Judit Gábor Gyuri Internet Intranet e-tanterem
4
Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok. A diákok fogadására készek a legmodernebb iskolapadok – a számítógépek. Az e-tanítás
5
Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok. A diákok fogadására készek a legmodernebb iskolapadok – a számítógépek. A tanárok rendelkezésére állnak –a táblák – a szemléltetés minden elképzelhető és elképzelhetetlen formáját biztosító multimédiás technikai eszközök –és a színes krétás dobozok – a prezentációs szoftverek. Az e-tanítás
6
Most már csak az a kérdés, hogy ebben a kiválóan felszerelt épületben: –Kinek e-tanítsunk? –Mit e-tanítsunk? –Ki e-tanítson? –Hogyan e-tanítsunk? Ezekre a kérdésekre keresünk választ az előadásban Az e-tanítás
7
Az első oktatási segédeszköz, az emberi beszéd, „feltalálása” után a tanítás általános formájává vált, évezredekre – aki tanulni akart, annak először a beszédet kellett megismernie. Az írás, majd a nyomtatás feltalálása jelentősen megnövelte az emberiség által felhalmozott tudás továbbadásának hatékonyságát – a tanulás feltétele, évszázadok óta, az írni-olvasni tudás. A kinek e-tanítsunk kérdésre viszonylag egyszerű a válasz: előbb-utóbb mindenkinek
8
A digitális adatrögzítés, -továbbítás és –meg- jelenítés, a számítógépek, és a helyi, illetve világméretű számítógép-hálózatok elterjedésével vált hatékonnyá a kép-, mozgókép- és hangrögzítés eszközeinek alkalmazása az oktatásban és tanulásban Az e-tanulás feltétele a „digitális írni-olvasni tudás” lett. Ennek a feltételnek ma még nem mindenki felel meg – őket csak a hagyományos módon taníthatjuk. A kinek e-tanítsunk kérdésre viszonylag egyszerű a válasz: előbb-utóbb mindenkinek
9
Az óvodában a „kakaóbiztos” számítógépek mellett felnövő nemzedék azonban már biztosan e-tanuló lesz. Vannak azonban már ma is olyan célcsoportok, amelyeknél a digitális olvasni tudás – a számítógép és az Internet alkalmazói szintű ismerete – munkaköri kötelesség. A nagy vállalatok dolgozói, a közalkalmazottak, és a hadsereg hivatásos állománya számára az e-tanulás ideális megoldást nyújthat az élethosszig való tanulás követelményeinek teljesítésére. A kinek e-tanítsunk kérdésre viszonylag egyszerű a válasz: előbb-utóbb mindenkinek
10
Most már csak az a kérdés, hogy ebben a kiválóan felszerelt épületben: –Kinek e-tanítsunk? –Mit e-tanítsunk? –Ki e-tanítson? –Hogyan e-tanítsunk? Ezekre a kérdésekre keresünk választ az előadásban Az e-tanítás
11
Az e-tanulás nemcsak a hagyományos elméleti képzés hatékonyságát növeli meg, de a legkülönbözőbb virtuális modellek, szimulátorok, és szerepjátékok a gyakorlati képzés költséghatékonyságát is jelentősen javíthatják. A mit e-tanítsunk kérdésre is hasonló választ adhatunk: előbb-utóbb mindent, amit szervezett keretek között kell elsajátítani.
12
Most már csak az a kérdés, hogy ebben a kiválóan felszerelt épületben: –Kinek e-tanítsunk? –Mit e-tanítsunk? –Ki e-tanítson? –Hogyan e-tanítsunk? Ezekre a kérdésekre keresünk választ az előadásban Az e-tanítás
13
A hagyományos iskolában a tanár az, aki a kijelölt, vagy kiválasztott tananyagot előadja, szemlélteti, a tanulóval korrepetál, majd az elsajátítást ellenőrzi, vagy számonkéri és értékeli. Egy konkrét ismerethalmaz – tantárgy, téma stb. – e-tanulással való elsajátításához készült multimédiás tananyagcsomag esetében felmerül a kérdés, hogy ki tanít? A ki e-tanítson kérdésére már sokkal nehezebb választ találni.
14
A tanár, aki a tananyagot kiválasztotta és megfogalmazta? A grafikus, aki elkészítette a megértést elősegítő, szemléltető bemutatókat? Az informatikus, aki megírta a forgatókönyvet? A narrátor, aki az előadásokat felolvasta? A programozó, aki a tanuló által feldolgozható formában, digitális adathordozóra, vagy egy kijelölt hálózati címre rögzítette az eredményt? A tutor, aki a tanulókkal a kapcsolatot tartja távoktatás esetén? Felmerül a kérdés, hogy ki tanít?
15
Például: a COEDU Távoktatási Kft. ajánlása szerint ilyen a tananyagkészítés folyamata:
16
A legegyszerűbb megoldásnak az tűnne, ha mindezeket a feladatokat egy személy végezné, azonban minden tanárt felkészíteni ennyi szakma kiváló ismeretére lehetetlen és felesleges. A felsőoktatási intézmények, és a speciális képzést adó kurzusok oktatásához szükséges e-tananyagok, valamint egy üzleti tevékenységet bemutató prezentációk többnyire, egyedi kidolgozást igényelnek. Ez az átadandó tudásanyag megfogalmazásától a megértés, illetve az elsajátítás ellenőrzéséig szükséges – fent felsorolt – feladatok megoldásában résztvevőktől szoros együttműködést követel meg. Ezért az e-tanársághoz és az e-leaderséghez szükséges alapvető ismeretek és készségek elsajátítása ma már a digitális írástudás alapvető feltétele. A ki e-tanítson kérdésére már sokkal nehezebb választ találni.
17
Most már csak az a kérdés, hogy ebben a kiválóan felszerelt épületben: –Kinek e-tanítsunk? –Mit e-tanítsunk? –Ki e-tanítson? –Hogyan e-tanítsunk? Ezekre a kérdésekre keresünk választ az előadásban Az e-tanítás
18
A hogyan e-tanítsunk kérdésre annyiféle választ adhatunk, ahány oktatási forma, iskola, tantárgy és oktató, illetve üzleti tevékenység van.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.