Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSzebasztián Kozma Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport A sakk, mint kompetenciamodell – pszichológiai kísérletek sakkozókkal
2
A játék mint modell A játék: - önmagában van a jutalma
- kívülről nem motiválható - nem létfontosságú Idegélettani kutatások (Grastyán Endre): Létfontosságú, hogy időnként olyan dolgokat is csináljunk, amelyek nem létfontosságúak.
3
A sakk mint modell A sakk: - zárt „világ” alkalmas modellnek
- sokféle szinten játszható a kezdőtől a nagymesterig - jól mérhető a kompetencia Élő-pontok - nem létfontosságú ...és mégis az...
4
Vizsgálati módszerek Kikérdezés (játék közben vagy utána)
Szemmozgás-vizsgálatok Felidézéses kísérletek
5
Fő eredmények - a kognitív sémák mennyiségi becslése
a rövid távú memória kapacitáskorlátjából kiindulva - a kompetencia-szintek jellemzése nagymester: kb ,000 séma szakértő (mesterjelölt): kb. 5-10,000 II. osztályú játékos: kb - a szakértői szint lényegének megértése racionális, tanulható, tanítható - a fejlődés mennyiségi jellemzése logisztikus növekedés - a nagymesteri szint lényegének megértése intuitív – tehetség kell hozzá
6
A sakkprogramok fejlődése
7
A sakkprogramok fejlődése
8
A szakértő és a nagymester
nemcsak a sakkban! Haladó (pancser) Szakértő Nagymester szakszerűtlen szakszerű, szintetizáló analitikus hullámzó korrekt áttekintő „idegenes” kifejező „anyanyelvi” következetlen racionális intuitív tudja, mit tudja, mit tud tudja, mi a helyes nem tud és honnan de nem tudja, honnan tudja
9
Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.