Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.1.4- 09/1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.1.4- 09/1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben."— Előadás másolata:

1 TÁMOP 3.1.4- 09/1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben

2 Előzmények HEFOP ( Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program ) pályázat kiírása 2005-ben TÁMOP (Társadalmi Megújulás Operatív Program) pályázat kiírása 2008-ban

3 A pályázat a legkülönfélébb érzelmeket váltotta ki belőlünk… MI AZ A HEFOP?! MÁR MEGINT MIT AKAR A FŐNÖK? 18 MILLIÓ FORINT!!! ÖREG VAGYOK ÉN MÁR EHHEZ! BELE FOGTOK BUKNI!

4 A pályázatírás közben… … sok ismeretlen fogalommal, helyzettel kerültünk szembe, nem értettük magát a pályázatot sem…

5 … volt, hogy kollégáink szkepticizmusa rontotta el lelkesedésünket, de kaptunk sok támogatást is, végül sikerült elkészítenünk és elküldenünk a pályázatot!

6 A pályázati ütemterv szerint februárban kezdődött volna a projekt, a sok továbbképzés, a tankönyvek rendelése, a digitáblák beszerelése, a felkészülés, majd szeptemberben kezdődött volna a kompetencia alapú oktatás

7 Ezzel szemben - februárban értesítettek, hogy sikeresen pályáztunk (eközben a projektnek már menni kellett volna) - júliusban írták alá a szerződéseket - augusztus végén volt az első továbbképzés - szeptembertől pedig el kellett indulnia a kompetencia alapú oktatásnak pénz és tankönyvcsomagok nélkül (és anélkül, hogy tudtuk volna, mit kell csinálnunk) Segítség!

8 Területeink: Matematika-logika (kötelező) „A” modul Szövegértés-szövegalkotás (kötelező) „A” modul, „C” modul Szociális, életviteli és környezeti kompetencia területek (választott) „B” és „C” modul

9 A kiválasztott osztályok: - A bejövő két ötödikes és egy kilencedikes osztály

10 Tennivalók Az iskola dokumentumainak módosítása Képzések elvégzése Megfelelő adminisztráció (helyettesítés, bérezés, megjelenítés a naplóban, bizonyítványokban, jegyzőkönyvek, stb.) PEJ Bemutatóórák, nyílt napok szervezése Közzététel (újság, folyóirat, tv, plakát, szóróanyagok, stb.) Az iskolába jelentkező tanulók és szüleik megfelelő tájékoztatása a programról

11 Mi kell hozzá? Fenntartó bizalma, támogatása Hit Optimizmus Elhivatottság Rátermettség Türelem Erő Kreativitás Saját ötletek, javaslatok Rugalmasság Teherbírás Kávé…

12 Megfelelő tárgyi eszközök (fénymásoló, nyomtató, számítógépek, laptop, digitális tábla, könnyen mozdítható padok, stb.) Fényképezőgép (a dokumentációhoz) Programcsomagok Irodaszerek (gyorsan elfogy ám a színes ceruza és a csomipapír, illetve lába kél…)

13 Szakértők, Tanácsadók, Mentorok, Folyamattanácsadók részvétele a projektben, a benne dolgozó kollégák munkájának segítése, a megfelelő projektmenet és fenntartás biztosítása

14 Módszerek Frontális szervezés Beszélgetőkör Kooperatív módszerek Drámajáték Vita Projekt Témahét, projektnap, témanap, epocha

15

16

17

18

19 Boldog az az ember, aki megtalálta a bölcsességet, és az az ember, aki értelmet kap… … élet fája ez azoknak, akik megragadják, és akik rá támaszkodnak, boldogok. ( Példabeszédek 3:13, 18 )

20 Köszönöm a figyelmet! Készítette: Valentínyi Erika TÁMOP projektmenedzser


Letölteni ppt "TÁMOP 3.1.4- 09/1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések