Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGizella Pappné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Apple Az egyeditől, az egyedinek, egyedit
2
A kezdet A 70-es években házilag építgették a számítógépet, klubokban osztották meg egymással a fortélyokat az emberek 1975-ben egy klubban találkozik Wozniak, a technikai zseni és Jobs, aki lehetőséget lát a Wozniak alkotásában: az Apple számítógépben
3
Apple I Kezdetben csupán alaplap, klubtársaknak adják el, és házalnak vele A Byte Shop tulajdonosa 100 darabot rendel, de teljesen kiépített gépet kér Hitelbe rendelt alkatrészekből összerakják, majd a kapott pézből kifizetik az alkatrészeket
4
Apple Co. A bankoktól nem kaptak hitelt megkeresik Mark Markkula kockázati tőkést, aki hajlandó befektetni Sorozatgyártás feltételei 1977: Apple II: felhasználóbarát operációs rendszer, jó dokumentáció, így laikusok számára is használható (+floppy)
5
Alakul… 350 alkalmazott, hierarchia, funkcionális munkamegosztás, tervezési és ellenőrzési rendszer Növekedik a piac, de az igények is (választék, minőség, garancia, szoftverek) A PC-gyártás iparrá alakul: árverseny, hirdetési hadjárat
6
1980: nyilvános részvénytársasággá alakultak Az erőviszonyok, és a célok relatív fontossága megváltozott: a világ forradalmasítása nyereség Az erőviszonyok, és a célok relatív fontossága megváltozott: a világ forradalmasítása nyereség Sajátos szervezeti légkör: egyéniség, kreativitás, elegáns megoldások, esztétikum, újítóképesség
7
„A nagy kék” 1980-ban megjelenik a piacon az IBM: nem újszerű, nem eredeti, mégis tarol Megjelennek az olcsó, igénytelen gépek az Apple piaca drasztikusan csökken; Jobs:könnyen kezelhető PC-kell, ehhez már hivatásos vezetőre van szükség: az Apple piaca drasztikusan csökken; Jobs:könnyen kezelhető PC-kell, ehhez már hivatásos vezetőre van szükség: 1983: John Sculley lesz az új vezérigazgató 1983: John Sculley lesz az új vezérigazgató
8
Jól szervezett vállalattá alakulnak, megszűnik a termékek átfedettsége, javul a termelékenység 1984: Macintosh – rugalmas, esztétikus, nagy teljesítményű, felhasználóbarát rekordnyereség, de az IBM piaci részaránya tovább nő rekordnyereség, de az IBM piaci részaránya tovább nő „Két dudás…”: Jobs és Sculley között egyre több konfliktus, a vezetőség Sculley mellé áll: 1985-ben Jobs el kell hagyja a céget 1985-ben Jobs el kell hagyja a céget
9
Teljesen új stratégiára van szükség: ez már ipari és pénzügyi hatalmak csatája. A mérnök, a „műszaki próféta” helyett a szakértői team-re kerül a hangsúly 1987 végére az Apple piac által irányított, egyedi és fogyasztóbarát Kultusz: az egyedi, a felhasznláóbarát, a „nem IBM” Újra csúcsra kerültek, kifejlesztették a hálózati alkalmazásokat és a lézerprintert Újra csúcsra kerültek, kifejlesztették a hálózati alkalmazásokat és a lézerprintert
10
De: Egyre több versenytárs, gyártás szabványosodása, árak csökkenése Megjelenik a Microsoft Windows: már nem csak az Apple felhasználóbarát Egyre súlyosabb válság Egyre súlyosabb válság 1993-ban Sculley helyére M. Spindler lép 1996-ban külsőst választanak: G. Amelio 1997: visszatér S Jobs: a cég talpra áll, de valamikori műszaki fölényüket már nem sikerül visszaállítani
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.