Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgnes Bakosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Kovács Orsolya 2008
2
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Betekintés a Montessori pedagógiába Az informatika és a Montessori Az informatika oktatás helyzete Magyarországon Oktatási stratégiák Projektek – egy mintaprojekt: Rajzóra Összegzés
3
Betekintés a Montessori pedagógiába
Mária Montessori ( ) Olasz orvosnő Fogyatékos gyerekek gyógyítása Pedagógiával könnyebb Casa dei Bambini
4
A Montessori-pedagógia
A gyermek megismerése Gyermekközpontú oktatás Fontos a környezet A pedagógus csak segítő szerepet tölt be Nincsenek külön korcsoportok Jelszava: „Segíts, hogy magam csinálhassam!”
5
A Montessori-eszközök
A gyermekeknek fokozott tudásvágyára épít Csak egy adott nehézségi fokra koncentrál Magában foglalja az ellenőrzést Kicsi bútorok Mindent a gyerekekre szab Az életre nevel
6
Az eszközök fajtái Mindennapi életre felkészítő
Írást, olvasást előkészítő Matematikai gondolkodást fejlesztő Kozmikus nevelés Érzékelést fejlesztő Zenei nevelést megalapozó Testnevelés eszközei
7
Montessori és az informatika
Miért kell montessoris informatika oktatás? A számítógép, mint Montessori-eszköz Miért jó a Montessori pedagógia keretein belül oktatni az informatikát? Mi a baj az oktatással? (saját tapasztalat)
8
Az informatika oktatás helyzete Magyarországon
A kezdetek NAT SDT Kereszttanterv
9
Az informatika tanítása
Tantárgyi Otthoni Integrált
10
Oktatási stratégiák Probláma alapú tanuláselmélet
Konstruktív tanuláselmélet Galperin-féle szakaszos tanulási elmélet Vigotszkij legközelebbi fejlődési zóna elmélete
11
Projektek Mini projekt Mega projekt
12
Egy konkrét projekt - Rajzóra
Picasso művészetének és műveinek megismerése Milyen lenne egy hagyományos órán? Hogy képzelem el Montessoris kereteken belül az informatika segítségével?
13
Művészettörténet és informatika
Egy órán kétféle tudományterülettel ismerkednek Játszva tanulnak A számítógép használat természetessé válik Saját maguk fedezik fel az ismereteket 2 tanár van jelen: Rajztanár Informatika-tanár
14
Montessoris-bontás 1-4 osztály (fényképezés, rajzolás, festés, vágás, ragasztás, Picasso-program a nagyobbaknak) 5-8 osztály (fényképezés, egyszerű rajzprogram, professzionális rajzprogram) 9-12 osztály (adott alakzatok, programozás)
15
Elemzés NAT Montessori Informatika
16
Összegzés Új képességrendszer kialakítása
Mai gyakorlatnak megfelelő problémák megoldására felkészítő oktatás Az informatika oktatás fontos feladat a kérdés csak az: Hogyan? Még sok dolgunk van…
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.