Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMárta Deákné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/1-2009-0016 Miskolc, 2010. 09. 29.
2
Előzmények A tehetséggondozás háttérbe szorulása A tehetséggondozás szervezeti elemeinek részbeni megszűnése, átalakulása A tehetséggondozásra fordítható források beszűkülése Fogalmi torzulások (pl.: tehetséggondozás ↔ szegregáció?!) Szakmai és szakmapolitikai nyomás
3
Történeti áttekintés 2006. 03. 28.: a NTT megalakulása (14 alapító szervezet) 2006. 07. 26.: a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége megalakulása (egyesület!) (1043/2006. (IV.19.) Kormányhatározat) 2008. 11. 25.: a Nemzeti Tehetség Program elfogadása (126/2008.(XII.4.) OGY határozat)
4
2009. 02. 02.: A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége benyújtotta pályázatát a kiemelt projektre 2009. 04. 03.: Az NFÜ támogató határozata 2009. 09.: Megkezdte működését a projekt operatív irányítási központja, a Magyar Géniusz Projektiroda 2009. 09. 30.: 2009. 09. 30.: A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum létrejötte (Nemzeti Tehetség Alap kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi, amely 2009 decembere óta folyamatosan jelenteti meg a Nemzeti Tehetség Program pályázatait.)
5
elnök:Csermely Péter alelnökök:Balogh László; Havass Miklós; Pakucs János; Szendrő Péter titkár:Sulyok Katalin munkabizottságok (felsőoktatási; hátrányos helyzetűek tehetséggondozása; innovációs; közoktatási; külkapcsolati; társadalmi és médiakapcsolatok; tehetségelméleti, képzési és továbbképzési; tehetséghálózati) Az NTT felépítése
6
a Tanács állandó lehetőséget ad arra, hogy a magyarországi és határon túli magyar tehetségsegítéssel foglalkozó civil szervezetek (a továbbiakban: Szervezetek) egyeztessék álláspontjukat, hazai és külföldi példák tanulmányozásával, szakmai fórumok megszervezésével, támogatási lehetőségek megszerzésével, új támogatási formák átgondolásával, valamint pályázatok kiírásával segítsék és alakítsák a magyar tehetséggondozás rendszerének további fejlődését; Az NTT céljai
7
Tanács a kormány1043/2006.(IV.19.) sz. Kormányhatározat alapján állandó és szervezett formát kínál a fenti Szervezetek és a kormányzat párbeszédére, a Szervezetek igényeinek megfogalmazására, a kormányzat tehetségsegítéssel kapcsolatos terveinek véleményezésére, és ilyen irányú munkájának társadalmi ellenőrzésére;
8
a Tanács állást foglal, és véleményt nyilvánít a tehetségek segítésével kapcsolatos kérdésekben, e véleményét a médiában megjeleníti; a Tanács lehetőséget teremt arra, hogy a Szervezetek a róluk szóló információkat közös web- oldalon (www.tehetsegpont.hu), kiadványokban, regionális információs pontokon (Tehetségpontok), regionális fórumokon és a médiában közre adják; Az NTT céljai
9
a Tanács a fenti tevékenységében különös hangsúllyal támogatja, segíti a tehetségek felismerésének, kiválasztásának, segítésének, ők és mestereik elismerésének különböző formáit, az ezeket oktató programokat, valamint a tehetséges fiatalok kapcsolatépítését, önszerveződését, és társadalmi felelősségvállalását. Az NTT céljai
10
tehetségsegítő kezdeményezések adatbázisának létrehozása és kezelése, a közöttük lévő kapcsolatok feltérképezése, erősítése; www.tehetsegpont.hu működtetése, évenkénti kiadványok megjelenítése; kezdeményezi és támogatja regionális Tehetségnapok megrendezését (határon kívül is!); az érdeklődők adatbázisának kezelése, feltűnt tehetségek integrálása; támogatja és segíti a Tehetségpontok létrehozását és elősegíti ezek hálózatának kialakulását; nemzetközi kapcsolatok kialakítása és támogatása; összegyűjti és tanulmányozza a tehetségek segítésének legjobb hazai és külföldi példáit; pályázatok kiírása. Az NTT tevékenysége
11
Az NTT különös figyelmet fordít az alábbi területek átgondolására: a tehetségek felismerésének, kiválasztásának és segítésének oktatási formái az óvodai pedagógusok, tanítók és tanárok képzésében; a tehetségek felismerésének („tehetséghalászat”, „gyöngyhalászat”) legjobb módjai; a helyi (kistérségi, települési) tehetség kiválasztás és tehetségsegítés módjai, ezek hálózatának megteremtése; a tehetséges fiatalokat segítő óvodai pedagógusok, tanítók és tanárok tevékenységének támogatása; a felsőoktatásban tanuló tehetséges fiatalok segítésének formái; a pályakezdő tehetséges fiatalok segítésének formái; a fejlett országokban dolgozó tehetséges magyar fiatalok hazahozásának és itthoni önálló tevékenységük biztosításának lehetőségei; a tehetséges fiatalok ingyenes tanulási, képzési lehetőségeit lehetővé tévő Tehetségbónusz program létrehozása; a tehetséges fiatalok segítésének állami terheit részben átvállaló Tehetségalap létrehozása, és az alapba történő befizetések ösztönzése; a kiemelkedő tehetségek további előrehaladásába, külföldi tapasztalatszerzésébe befektető Tehetség Rt., illetve Tehetséghitel létrehozása.
12
A jövő Tehetségsegítő stratégia 2020-ig Kiemelt projekt (Magyar Géniusz Program) 2011-ig → kialakuló rendszer! Politikai támogatottság Az oktatás jövője??? Bizakodjunk és dolgozzunk!
13
Köszönöm a figyelmet! Veres Pál Földes Ferenc Gimnázium 3525 Miskolc, Hősök tere 7. veres@ffg.sulinet.hu 46/508-459
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.