Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: 463-1181 2. Helyzet- és igényfelmérés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: 463-1181 2. Helyzet- és igényfelmérés."— Előadás másolata:

1 Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: 463-1181 margitay@filozofia.bme.hu 2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)

2 2014. 07. 28. Kampánytervezés A kutatás 1. célja általában 1. Megtudjuk, hogy kit, hogyan (milyen kommunikációval) lehet rávenni arra, hogy azt tegye (higgye, olyan attitűdje legyen), amit szeretnénk. 2. Hogyan lehet egy erre irányuló akciót sikeresen lefolytatni?

3 2014. 07. 28. Kampánytervezés A kutatás 1. végcélja konkrétan 1. Kommunikációs célok és stratégia rögzítése: 2. Mindezt arra tekintettel, hogy hogyan lehet majd ezt megvalósítani, hogyan lehet a szegmenseket az adott üzenettel a lehető leghatékonyabban elérni. 3. Megtudjuk, mik az akció sikerfeltételei. Közönség /szegmens Cél (tudás, attitűd, viselkedés vált.) Fő üzenetKiegészítő üzenetek (Ütemezés, egymásra épülés)

4 2014. 07. 28. Kampánytervezés Ami a legjobban érdekel minket A célközönség érdekel minket a legjobban, akiket befolyásolni szeretnénk. 1. Kik azok, hányan vannak? 2. Hogyan vélekednek? 3. Milyen attitűdökkel rendelkeznek? 4. Hogyan viselkednek? 5. Milyen lehetőségeik vannak a mi céljaink szempontjából? 6. Hogyan befolyásolhatók? 6-hoz használjuk 1-5-öt, de közvetlenül is kereshetünk választ rá! Pl. más kampányok eredményessége, pszichológiai elméletek stb. alapján. Nem csak ezt kell megtudnunk, de ez a legfontosabb!

5 2014. 07. 28. Kampánytervezés Szegmensek Első lépes, a fenti infók alapján, a céljaink és a fenti szempontok szerint homogén csoportokat – szegmenseket -- képezni a célközönségből. A szegmensek a célközönség részhalmazai, amelyek azonosíthatók, azonos eszközökkel és módszerekkel befolyásolhatók, fontossága az akció céljai szempontjából megállapítható. Második lépés, kiválasztani a legfontosabb szegmenseket, meghatározni a szegmensre vonatkozó célt és a célt megvalósító üzenetet.

6 2014. 07. 28. Kampánytervezés Kutatás Senki nem kezd kutatásba, de még csak kérdezősködésbe sem, amíg el nem olvassa, meg nem tanulja VHK-t és Malhotrát!!!

7 2014. 07. 28. Kampánytervezés Kutatási folyamat VHK 24.o.

8 2014. 07. 28. Kampánytervezés Kutatási terv Kitől / honnan, mit, milyen módszerrel, miért akarunk megtudni. A „miért” rovatban – ha szükséges -- azt kell megindokolni, hogyan fog az infó a kommunikációs terv kialakításához és végrehajtásához hozzájárulni. A kutatásit tervet az alábbi formátumban 2011. 09. 18. 12:00-ig kell leadni. Kitől / Honnan? Mit?Milyen módszerrel? Miért?Határ- idő VégziEredmény/ Formátum

9 2014. 07. 28. Kampánytervezés Milyen típusú infókat gyűjtünk? Egyes személyekre, dolgokra, szervezetekre vonatkozó egyedi infó-gyűjtés, illetve ezekből képzett összesítések. Az egyedi infók nem statisztikai információk! Pl. Mennyit költöttünk az elmúlt öt évben tv hirdetésekre? Mennyi volt egy kampány átlagos költsége? Sokaságokra, fogyasztókra, dolgokra, szervezetekre vonatkozó statisztikai információ gyűjtés. Pl. A 14+ magyar lakosság hány százaléka mos hetente egynél többször hajat? És a 14+ német? Ha egy sokaságra vonatkozóan minta alapján gyűjtünk infót, akkor az statisztikai infó gyűjtés, ha mindenkit lekérdezünk, és azt összesítjük, akkor egyedi infó gyűjtést végzünk. (Még akkor is, ha ezekből azután átlagot, százalékot stb. számolunk.)

10 2014. 07. 28. Kampánytervezés Fontos adatok forrásai Demográfiai adatok: KSH, kormányzati szervek és háttérintézményei (kutatók, egyetemek), nemzetközi szervezetek Életmód-, pszichografikus adatok, társadalom-szegmentálási módszerek: Piackutatók, KSH, kormányzati szervek és háttérintézmények (kutatók, egyetemek), Piaci adatok: Piaci elemzők, piackutatók, tanácsadócégek, befektetési bankok, gazdasági kutatóintézetek, kormányzati szervek és háttérintézményei (kutatók, egyetemek) Cégadatok: cégbíróság, tőzsde, cégek közleményei, céginformációs vállalkozások

11 2014. 07. 28. Kampánytervezés Projektfeladat A saját projekthez tartozó kutatás elemei A kutatás tartományának kijelölése. (Mit kell tudni, hogy jó kampányt csináljunk? milyen infok fontosak, és mik nem? A Sablon testreszabása!!!) A kutatás tervének elkészítése. A kutatás elvégzése.


Letölteni ppt "Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: 463-1181 2. Helyzet- és igényfelmérés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések