Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElvira Molnárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása
Baján Ildikó és Juhászné Antal Judit A mentor és a mentorált munkakapcsolatának bemutatása
2
Fiatalítás igénye- sok gyakornok
szaktanár- szaktanár napközis- napközis tanító- napközis
3
Az úgy kezdődött…. Gyakornoki Szabályzat Célok: Megerősíteni a tantestületben a kolléga helyét Feladatok: A gyakornok felkészítése és segítése, teljesítményének értékelése
4
Mely dokumentumokat kell ismernie Hány látogatásra számíthat
Elvárások megfogalmazása a gyakornok felé Miből kell vizsgáznia Mely dokumentumokat kell ismernie Hány látogatásra számíthat Milyen formában készítse el a foglalkozási tervezetét Hányszor kell hospitálnia
5
Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot.
Kezdő szakasz Az elméleti tudás vezérli elsődlegesen a gyakornokot. (rugalmatlanság) Nemcsak a szakma súlya nehezedik rá, hanem a felnőttség súlya is. Helyi szokások megismerése Etikai kódex Dokumentumok ismerete
6
Mentor feladata a kezdő szakaszban
Szakmai ismeretek átadása Lelki segítségnyújtás (gyakornok tapasztalatai) Kiemelten fontos: kezelni a nehéz pszichés helyzeteket
7
Haladó szakasz Szakszerűség Építő jellegű kritikai észrevételek megfogalmazása
8
A tanulási- tanítási folyamatot ésszerűen irányítani képes
Befejező szakasz A tanulási- tanítási folyamatot ésszerűen irányítani képes prioritásokat meghatározni helyi záróvizsga dokumentumok ismerete
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.