Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Képesítési Keretrendszerek Európában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Képesítési Keretrendszerek Európában"— Előadás másolata:

1 Képesítési Keretrendszerek Európában
Az Európai Képesítési Keretrendszer értelmezéséhez

2 Európai Képesítési Keretrendszer
Európai miniszterek: Az oktatási és képzési rendszer segítse: - az életen át tartó tanulás megvalósulását, - az Európában megszerezhető képesítések összehasonlíthatóságát Európai Képesítési Keretrendszer ajánlás (EKKR) a Bolognai és a Koppenhágai Folyamatra épül (felsőoktatás – szakképzés)

3 Európai Képesítési Keretrendszer
Olyan átfogó keretrendszer, amely világossá teszi az európai nemzeti képesítési keretek és rendszerek, valamint az azokban foglalt képesítések viszonyát, és ezáltal a nemzeti keretek, rendszerek közötti illeszkedési mechanizmusként, metakeretként szolgál

4 Keretek és keret Nemzeti keret a hazai realitásokhoz igazodik
a nemzeti hatóságok/szervezetek működtetik meghatározza milyen képesítések szerezhetők Leírja az adott oktatási rendszer képesítéseit és azok kapcsolódásait EKKR megkönnyíti a kölcsönös elismerést, a rendszerek közötti mozgást Tanulási kimenetekre épülő, semleges referenciapont meghatározza az új típusú nemzeti képesítési keretek általános szerkezetét

5 Nemzeti keret Azon egységes leírás, amely nemzeti szinten az egész oktatási-képzési rendszerre vagy annak egy részére, nemzetközileg is érthető és koherens módon határozza meg és illeszti össze valamennyi képesítést, és meghatározza az adott rendszerben megszerezhető képesítések egymáshoz való viszonyát.

6 Miért van szükség általában képesítési keretre?
A képesítések tartalmának elemzése, megjelenítése és megértése A hangsúly az eljárásokról a kimenetekre helyeződik (tanulási eredmények) Természetes következménye A tömeges képzésnek A tudás gyors fejlődésének és elévülésének a nemzetköziesedésnek Az európai szintű célkitűzéseknek Elősegíti hogy az állampolgárok többféle módon juthassanak képesítésekhez (LLL) Kifejezi és rendszerezi az oktatás-képzés céljait

7 Hogyan működik a nemzeti keret?
Leírja az egyes képesítéseket, valamint azok egymáshoz való viszonyát és kölcsönhatását Leírja a képesítések között lehetséges mozgásokat minden irányban A hangsúlyt a kimenetekre helyezi (F)Elismeri, hogy a képesítések összetettek: tantárgy (szakma) specifikus, illetve általános készségek és kompetenciák Hatással van az intézmények és központi hatóságok egymáshoz való viszonyára

8 Nemzeti keret 2 Lehetséges komponensek
Tanulási eredmények Kompetenciák Szintek (ciklusok) Kreditek és munkaterhelés Elismerési feltételek Minőségbiztosítás A képesítések leírásának hagyományos módjait felváltják az explicit referencia pontok (nem a képzési programok, hanem a képesítések leírása!).

9 Nemzeti keret 3 A keretek sokfélesége
Más-más Célok Komponensek Jogi szabályozás (vagy nemzeti konszenzus) Részletezettség Egy rugalmas európai keretrendszer valamennyi változatot felöleli. Felelős: végső soron a megfelelő állami hatóság, de fontos: az érdekeltek bevonása (stakeholders) a nemzeti keretek elfogadása és megvalósítása

10 Európai keret 1 Komponensek: 8 szint Ismeretek Készségek
Szélesebb egyéni és szakmai kompetenciák Az egyes komponensek, szintek leírása kevésbé részletezett A minőségbiztosítás és a képesítések továbbra is nemzeti felelőség marad

11 Kapcsolódás az Európai Képesítési Keretrendszerhez
AZ EKKR bizalomra épül Elengedhetetlen, hogy megbízzunk a partner országok és intézmények képzésének minőségében Ehhez szükséges az elkötelezettség a nemzeti képesítések- képesítési keretek EQF-hez kapcsolására Hosszú távú reformfolyamat


Letölteni ppt "Képesítési Keretrendszerek Európában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések