Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIda Bartané Megváltozta több, mint 10 éve
1
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA 2005. november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai Kutatócsoport pleh@cogsci.bme.hu
2
Jogok és keretek Hogyan, milyen jogon jelenik meg a kognitív megközelítés a tudományról? Pszichológiai, folyamatközpontú, tudományelméleti és tudományszociológiai megközelítések
3
Fontosabb visszatérő mozzanatok listája Történetiség és jelen A rekapituláció kérdése. Van-e hasonlóság a gyermek és a tudománytörténet között? Megismerés és érdek viszonya. Van-e tisztán kognitív folyamat a tudományban?
4
A tudomány belső rendszere és a megismerő egyének Kumulatív és elméleti alapú szerveződés – a tudományban s a gyermeki tanulásban Konstrukcionista és deduktív rendszerek. Honnan származik a struktúra? Kiemelkedik vagy kiindulásként adva van? Egységes és területspecifikus tudások a tudományban s a pszichológiában
5
Egyének és intézmények A társas kritika és szkepszis szerepe a tudás szervezetében A működő eljárások a tudományos változásban Az intézmények építése sajátos egyéni vonásokra s eljárásokra A kutatási erkölcs természete: Hatékony elvek s nem ‘különb’ egyének A tudományos intézmények révén válik az állandóan változó tudás megbízhatóvá
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.