Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vállalati arculat
2
Vállalati arculat kialakulása
Corporate Identity (CI) Az egymást helyettesítő termékek sokasága és a növekvő piaci verseny arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy a piaci helyzetüket nyomatékosabban érzékeltessék, azaz piaci megjelenésük sajátos, mással összetéveszthetetlen vonásokat hordozzon.
3
Vállalati arculat „konyhanyelven”
Amit a közvélemény lát a vállalatból. (személyzet megjelenése = munkaruha, szálloda képe, berendezése, vállalati jelek, szimbólumok)
4
Neckermann CI Programfüzet (egységesen kialakítva): Téli programfüzet
Nyári programfüzet Neckermann logó (honlapon) Neckermann színek
5
Neckermann árengedmény
6
Vállalati arculat története
USA-ból ered Kezdetben: CI = vállalat „személyi igazolványa” Vagyis olyan dolgokat értettek rajta, amelynek segítségével az adott cég könnyen azonosítható.
7
Vállalati arculat története 2.
Megkezdődik a reklámtevékenységekben az egységesítés Névjegykártyák Levélpapírok Cég formaruhája
8
Példa: Club Tihany
9
Club Tihany animációs formaruha
1.
10
Club Tihany névjegykártya
1.
11
Vállalati arculat története 3.
A cégek hamar felismerik, hogy a külső eszközöket önmagukban használni nem elég, önazonosságra van szükség, azaz, a cégnek tudnia kell ki ő a piacon és mit akar. A vállalat egésze kell, hogy kialakítsa és képviselje.
12
Turisztikai arculat egy szállodában
Levélpapír Névjegykártya Emléklapok Díszek Reklámajándékok Csomagolás Szalvéta
14
Azonosulás a céggel A cég önazonosságának előfeltétele az azonosulás a céggel – a cég dolgozói részéről.
15
CI, mint a piaci siker eleme
Tudatos CI ======= Siker Ha a vállalat tudatos (tudja, ki ő a piacon, s mit akar elérni), akkor könnyebben el is fogja érni.
16
CI-politika összetevője
A CI-politika egy vállalat megtervezett és végrehajtott, kifelé és befelé irányuló önmegjelenése és magatartásmódja. Eszközei: Vállalati megjelenés (Corporate Design) Vállalati kommunikáció (Corporate Communications) Vállalati magatartás (Corporate Attitude)
17
1. Vállalati megjelenés Termékmegjelenés (termék és csomagolás)
Grafika (nyomtatványok, levélpapírok, űrlapok, betűtípusok, színalkalmazás)
18
2. Vállalati kommunikáció
Reklám PR-tevékenység Eladásösztönzés
19
3. Vállalati magatartás Tartalmazza a vállalatnak munkatársaival, a vevőkkel, szállítókkal, versenytársakkal, tőkebefektetőkkel szemben alkalmazott magatartását a céghez tartozó összes személy esetében, valamint a vállalaton belüli normákat (vezetési stílust).
20
CI-mix 1+2+3 eszköz együttes alkalmazása. Irányai: Kifelé Befelé
21
A vállalat „személyiségének” célirányos alakítása
A legtöbb esetben a megálmodott vállalati személyiség nem esik egybe a már kialakult imázzsal. Ezért a vállalati arculatot hosszú távra kell tervezni.
22
CI-tevékenységek tervezése 1.
1. Vállalat jelenlegi helyzetének vizsgálata (vállalat története, SWOT, imázs, önkép) 2. CI-célok kialakítása (a vállalat élenjáró piaci szerepének elmélyítése a köztudatban, mi a csúcs termékem?)
23
CI-tevékenységek tervezése 2.
3. A vállalati arculat stratégiai koncepciójának kialakítása Vagyis: a célba vett imázs megfogalmazása 4. CI-eszközök egységes alkalmazása
24
CI-tevékenységek tervezése 3.
5. A vállalati arculat kialakításának ellenőrzése Össze kell állandóan hasonlítani, hol áll az arculat az imázshoz képest. ===== Vállalati önismeret (központ)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.