Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára"— Előadás másolata:

1 Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
I. Szentgotthárdi Kulturális Turizmus Fórum Szentgotthárd, január 29. A kulturális turizmus fejlesztése a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára

2 A Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia
Fő cél az életminőség javítása a turizmus által. A turizmus járuljon hozzá a fenntarthatósághoz A turizmus gazdasági jelentősége igen lényeges, de a turizmus haszna több, mint a devizabevételek megjelenése a nemzetgazdaságban. Új megközelítés: a turizmus nem csak egy gazdasági ágazatként jelenik meg, hanem az élet részeként.

3 feltételeinek javítása
A hazai turizmus versenyképességének növelése A turizmus életminőségre gyakorolt hatásainak optimalizálása Emberközpontú és hosszú távon jövedelmező fejlődés A turistafogadás feltételeinek javítása Attrakciófejlesztés Termékfejlesztés Desztináció fejlesztés Kiemelt desztinációk fejlesztése A turisztikai attrakciók elérhetőségének javítása A turisták komfortérzetének növelése N T S Hatékony működési rendszer kialakítása Emberi erőforrás fejlesztés Az oktatási rendszer munkaerő-piaci igényeknek megfelelő átalakítása Stabil foglalkoztatási környezet kialakítása Szemléletformálás Helyi desztináció menedzsment szervezet kialakítása Regionális intézményrendszer átalakítása A turisztikai intézményrendszer piramisának talpra állítása

4 NTS kiemelt termékei Egészségturizmus
Örökségturizmus (kulturális turizmus) Kongresszusi turizmus Mi bennük a közös? Tartózkodási időt hosszabbít, szezont széthúz, bevételt növel, sokfajta szakképzett munkaerő együttműködését igényli, egyedi élményt ad …

5 A kulturális turizmus fogalma
I. Belső kör Kulturális örökség Művészetek II. Külső kör Életstílus, életminőség Kreatív iparágak I. II. Forrás: UNWTO, ETC

6 A kulturális örökség, mint turisztikai termék elemei
Önálló vonzerőt jelentő tárgyi- és szellemi kulturális örökségek (attrakciók) Kulturális rendezvények, fesztiválok Különféle művészeti ágak (népművészet, képző-és előadó művészetek) megjelenése a turisztikai kínálatban Múzeumok, gyűjtemények, technikai örökség Oktatatáshoz, képzéshez kötődő utazások Vallási emlékek, események

7 Magyarországra utazó turisták motivációja
! ! ! Forrás: KSH 2005

8 A kultúra feladata ma Értékmegőrzés, fenntartás
Bemutatás, tapasztalatok átadása Örökséghez való hozzáférés lehetőségének megteremtése ennek eszköze a turizmus

9 A kulturális turizmus előnyei
gazdasági hatás: fajlagos költés, adóbevételek, szálláshelyek folyamatos töltése, programok eladhatósága munkahelyteremtés és multiplikátor hatás hírnév, nemzetközi együttműködés közérzet, feltöltődés életminőség turisztikai hatás: desztináció ismertsége

10 Nemzetközi tendenciák
Idősebb (kultúra érzékeny) korosztály utazásainak növekedése Európában Élénkülő kereslet az évenkénti többszöri, rövidebb utazások iránt Az európai kulturális városok, központok szerepének erősödése Aktivitás és kultúra iránti igény „Kíváncsiság turizmus”

11 Kulturális alapú turizmusfejlesztés céljai
Komplex turisztikai termékek előállítása Kulturális tematikájú utazási programok, turisztikai termékek fejlesztése Kulturális témaparkok Világörökségi helyszínek fejlesztése, számuk lehetőségek szerinti növelése Múzeumok, közgyűjtemények látogatóbarát szolgáltatásainak bevezetése A kulturális alapú turisztikai termékek marketingjének jelentős fejlesztése (piackutatás, marketing-kommunikáció)

12 Az uniós tervezési rendszerben egy integrált fejlesztési politika intézményrendszerébe kell illeszkednie mind a kultúrának, mind pedig a turizmusgazdaságnak.

13 Az állami turizmuspolitika eszközei
Jogszabályi háttér Kutatás Termékfejlesztés Marketing Monitoring

14 Feladatmegosztás – kompetenciák a turizmus állami irányításában
ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárság állami feladatok kijelölése tárcaközi koordináció termékfejlesztés pályázatkezelés pályázatok koordinálása EU integrációs programok

15 Európai Uniós fejlesztési források (Mrd Ft)
100 200 300 400 500 600 700 800 900 Milliárd Ft 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013

16 ROP turizmusfejlesztési forrásai
Regionális Operatív Program: a turisztikai fejlesztések legfontosabb forrása Turisztikai fejlesztésekre 300 Mrd Ft-ot fordítanak a régiók turisztikai attrakció, kapcsolódó szolgáltatás desztináció-menedzsment fejlesztések

17 2. Magyar Turizmus Zrt. Központ: Régiók: nemzeti marketing és promóció
régiók és külképviseletek koordinálása kapcsolattartás nemzetközi és országos szervekkel Régiók: hangsúlyos belföldi marketing kapcsolattartás helyi szervezetekkel

18 A legfontosabb marketingeszközök 2007-ben
Internet Tanulmányutak Rendezvények Kiállítások Kiadványok Hirdetések

19 A kulturális turizmus kezelése a Zrt. marketingtevékenységében
Kutatásokon alapuló döntések, Az ország imázs fejlesztése, brand építés, arculatunk aktualizálása, Magas színvonalú termékek kiemelése a promócióban, A marketingkommunikációs eszközrendszer hangsúlyainak áthelyezése, Szakmai partnerségi viszonyok hatékonyabbá tétele, Források koncentrálása, Hatékonyságmérés.

20 Például egy idei program: Vendégbarát Múzeum Program
Felhívást teszünk közzé hazai múzeumok, gyűjtemények, emlékházak, galériák, képtárak és kulturális intézmények részére, látogatóbarát tevékenységük marketingjének támogatására A program célja, hogy látogatóbarát fejlesztéseik híre eljusson a belföldi és a külföldi potenciális vendégekhez. A program szakmai és anyagi támogatást biztosít a nyertes pályázóknak a sikeres marketing akciók megtervezéséhez és lebonyolításához. A pályázat sikerességéről a múzeumok látogatói döntenek, internetes szavazás keretén belül. A múzeumok két kategóriában versenyeznek egymással, (regionális, illetve országos jelentőségű), a pályázó dönthet arról, hogy mely kategóriában kíván indulni.

21 Új kiadványok Kulturális imázs kiadvány 200 ezer pld, angol + német
Világörökség leporelló 10 ezer pld, magyar

22 Tájékoztatás az eseményekről

23 Együttműködés az Oktatási és Kulturális Minisztériummal
Piacorientált események Olaszországban, Nagy Britanniában, Romániában, Spanyolországban, Franciaországban, USA-ban, Oroszországban, Kínában, Szlovákiában, Németországban: kiállításokon közös megjelenés, együttműködés a kulturális intézetekkel, rendezvények, információs füzet stb.

24 Belföldi és nemzetközi PR
Havonta Hírlevél a Zrt. külképviseleteire Kiemelt rendezvényekre rendszeres újságíró study-tour-ok Külföldi médiahirdetések Hírértékű PR-riportok a külképviseletek segítségével Hazai médiában folyamatos programajánló

25 Sok kulturális élményt kívánok, mindannyiunk örömére
Köszönöm a figyelmet Sok kulturális élményt kívánok, mindannyiunk örömére


Letölteni ppt "Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára"

Hasonló előadás


Google Hirdetések