A marketing alapjai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing alapjai."— Előadás másolata:

1 A marketing alapjai

2 A marketing alkalmazási területei
1 A marketing fogalma 2 A marketing alkalmazási területei 3 A marketing fejlődési szakaszai Vállalati piaci orientációk 4 A marketing mix 5

3 A marketing fogalma Minden Kiterjesztett Tágabb Szűkebb értékkel
A fogyasztói Igények kielégítése érdekében végzett vállalati tevékenység Minden értékkel bíró jószág cseréje. Vevőközpontú vállalati üzletfilozófia. Kiterjesztett Tágabb Szűkebb piackutatás,termékpolitika reklám, árpolitika elosztáspolitika ,eladásösztönzés

4 A marketing alkalmazási területei
Háztartások párkeresés internet Vállalatok értékesítés reklám Állam rendőrség bűnmegelőzési program Politikai szervezetek választási kampány fizetett hirdetés Egyházak, alapítványok jótékonysági akciók kampány adományok gyűjtésére Eü-i intézmények kórház kiadványok betegségek megelőzéséről Oktatási intézmények iskolák nyílt nap

5 A marketing fejlődési szakaszai Alapvető cél: FOGYASZTÓKÖZPONTÚ
TERMELÉSKÖZPONTÚ A kereslet meghaladja a kínálatot Alapvető cél: A termelés növelése FOGYASZTÓKÖZPONTÚ Alapvető cél: A kiválasztott célcsoportok szükségleteinek kielégítése „ŐFELSÉGE A VEVŐ” A marketing fejlődési szakaszai TÁRSADALOMKÖZPONTÚ 1991 – Egyénre szabott kínálat Alapvető érdek: Profit-fogyasztói igények- társadalmi érdek összehangolása ÉRTÉKESITÉS-KÖZPONTÚ A kínálat meghaladja a keresletet Alapvető cél: A fogyasztók befolyásolása Agresszív értékesítési módok

6 Eltérő szemléletű vállalatok
Vállalati piaci orientációk 2 Kiváló minőségű, korszerű, egyedi termékek Marketing rövidlátás Elszakadás a piaci igényektől. Termék- koncepció 4 A célpiacok szükségleteinek meghatározása,kielégítése. Piacközpontúság 2. Vevőorientáció 3. Koordinált marketing 4. Profit Marketing koncepció 3 Hatékony értékesítési és reklámtevékeny-ség. Azt akarják eladni, amit előállítanak azt állítják elő, amit el lehet adni. Értékesítési koncepció Egy célcsoport befolyásolása társadalmi érdek érvényre juttatása. egészségügy biztonság környezetvédelem közösségi aktivitás Társadalom- központú koncepció 5 . Termelési koncepció 1 Nagy forgalom, kis haszon. Magas termelékenység Alacsony önköltség. Széles körű elosztás.

7 Marketing mix 4P 4C Hely Termék Ár Ösztönzés Product Price Place
Promotion 4C Kommunikáció Ráfordítás Kényelem Hasznosság Costumer value Cost Convenience Communication


Letölteni ppt "A marketing alapjai."
Google Hirdetések