Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A marketing alapjai
2
A marketing alkalmazási területei
1 A marketing fogalma 2 A marketing alkalmazási területei 3 A marketing fejlődési szakaszai Vállalati piaci orientációk 4 A marketing mix 5
3
A marketing fogalma Minden Kiterjesztett Tágabb Szűkebb értékkel
A fogyasztói Igények kielégítése érdekében végzett vállalati tevékenység Minden értékkel bíró jószág cseréje. Vevőközpontú vállalati üzletfilozófia. Kiterjesztett Tágabb Szűkebb piackutatás,termékpolitika reklám, árpolitika elosztáspolitika ,eladásösztönzés
4
A marketing alkalmazási területei
Háztartások párkeresés internet Vállalatok értékesítés reklám Állam rendőrség bűnmegelőzési program Politikai szervezetek választási kampány fizetett hirdetés Egyházak, alapítványok jótékonysági akciók kampány adományok gyűjtésére Eü-i intézmények kórház kiadványok betegségek megelőzéséről Oktatási intézmények iskolák nyílt nap
5
A marketing fejlődési szakaszai Alapvető cél: FOGYASZTÓKÖZPONTÚ
TERMELÉSKÖZPONTÚ A kereslet meghaladja a kínálatot Alapvető cél: A termelés növelése FOGYASZTÓKÖZPONTÚ Alapvető cél: A kiválasztott célcsoportok szükségleteinek kielégítése „ŐFELSÉGE A VEVŐ” A marketing fejlődési szakaszai TÁRSADALOMKÖZPONTÚ 1991 – Egyénre szabott kínálat Alapvető érdek: Profit-fogyasztói igények- társadalmi érdek összehangolása ÉRTÉKESITÉS-KÖZPONTÚ A kínálat meghaladja a keresletet Alapvető cél: A fogyasztók befolyásolása Agresszív értékesítési módok
6
Eltérő szemléletű vállalatok
Vállalati piaci orientációk 2 Kiváló minőségű, korszerű, egyedi termékek Marketing rövidlátás Elszakadás a piaci igényektől. Termék- koncepció 4 A célpiacok szükségleteinek meghatározása,kielégítése. Piacközpontúság 2. Vevőorientáció 3. Koordinált marketing 4. Profit Marketing koncepció 3 Hatékony értékesítési és reklámtevékeny-ség. Azt akarják eladni, amit előállítanak azt állítják elő, amit el lehet adni. Értékesítési koncepció Egy célcsoport befolyásolása társadalmi érdek érvényre juttatása. egészségügy biztonság környezetvédelem közösségi aktivitás Társadalom- központú koncepció 5 . Termelési koncepció 1 Nagy forgalom, kis haszon. Magas termelékenység Alacsony önköltség. Széles körű elosztás.
7
Marketing mix 4P 4C Hely Termék Ár Ösztönzés Product Price Place
Promotion 4C Kommunikáció Ráfordítás Kényelem Hasznosság Costumer value Cost Convenience Communication
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.