Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDomokos Halász Megváltozta több, mint 10 éve
1
kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)
2.ea Médiakapcsolatok A média vizsgálata társadalmi színtér kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér) csatorna és eszköz piaci szereplő
2
1. Társadalmi színtér(1.) a nyilvánosság dimenziói és szerveződése
a média társadalmi szerepe (MacBride jelentés) a közvélemény szerkezete és dinamikája a pluralizmus ignoranciája
3
1. Társadalmi színtér (2.) A csoportképzés kritériumai
pszichológiai (attitűdök, viselkedés) szociológiai (társadalmi helyzet) kulturális antropológiai (értékek, hiedelmek, kontextusok) kommunikációelméleti (információcsere)
4
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(2.)
A rendszer elemei: forrás/küldő kommunikátor/média csatorna üzenet befogadó
5
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(4.)
Az üzenet megkötései framek, fragmentálás dekontextualizálás formátum műfaj, nyelv, stílus
6
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata(5.)
A csatorna megkötései média-swot elemzés médiafogyasztás (OTS, F, GRP stb.) lefedettség (hatókör) közszolgálati-kereskedelmi a média-törvény és az ORTT digitalizáció
7
2. A kommunikációs rendszer vizsgálata (6.)
A befogadói oldal vizsgálata dekódolás pluralizmusa befogadói attitűdök (érzelmek, hiedelmek) az információ beépülési folyamata a motiváció és a cselekvés kapcsolata médiafogyasztási szokások
8
3. Környezeti dimenziók (1.)
Hazleton modell
9
4. Célcsoportok (1.) Grunig célcsoport tipológiája all-issue publics
az apatikus közvélemény az single-issue / pressure groups involving-issue-only publics / hot-issue-publics
10
4. Célcsoportok (2.) Signitzer célcsoport tipológiája "Nem"célcsoport
Látens célcsoport Tudatos célcsoport Aktív célcsoport
11
5. A média mint csatorna és eszköz (1.)
Információ ismeretközvetítés Ismeretek- véleményformálás Vélemények meggyőződés Meggyőződés bizalomépítés Bizalom egyetértés Egyetértés együttműködés
12
6. A média mint piaci szereplő
A média mint kettős piac termék fogyasztó/vásárló termelő/szolgáltató konkurencia mint profit és non profit vállalkozás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.