Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Marketing alapismeret
Kárász Zsófia Veronika Előadás Bevezetés a Marketing rejtelmeibe
2
Felhasznált Irodalom Könyvek Újságok Hasznos Internet Oldalak
Kotler, Philip: Marketing Menedzsment, Akadémia Kiadó-Kötelező Irodalom Jobber, David: -Európai Marketing, Akadémia Kiadó Veres, János: Globális Marketing, 1999, Akadémia kiadó Malhotra, Naresh: Marketingkutatás, Akadémia kiadó Újságok Világgazdaság Marketing és Menedzsment Figyelő Hasznos Internet Oldalak www. Internet-marketing.hu
3
Értékelés 50 % Gyakorlati jegy 60 % Egyéni házi feladatok
40 % Szeminárium aktivitás 10 % Előadás feladatok, ÓRALÁTOGATÁS 40 % Záróvizsga
4
Gazdasági bevezetés Globalizáció Jövedelemrés Társadalmi felelősség
Technikai haladás A hatalmas vevő Demográfiai változások
5
Marketing Tevékenység Filozófia
6
Filozófia A vállalkozás egészét átható, piacra irányuló szemlélet,
melynek középpontjában a vásárlóval való azonosulás áll /Weinhold/
7
Tevékenység „ Olyan társadalmi és vezetési eljárás amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak és cserélnek ki egymás között miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.” (Kotler)
8
És egy utolsó megfogalmazás
„A marketing feladata a társadalmi szükségletek jövedelmező lehetőségekké való formálása.” (Ismeretlen…-bölcs- szerző)
9
Alapfogalmak Szükségletek Igények
Termékek (áruk, szolgáltatások, elképzelések) Érték Költség Elégedettség
10
Marketing Alapkoncepció
Érték, Elégedettség Szükségletek, Igény, Kereslet Termékek Piacok Kapcsolatok és hálózatok Csere és ügyletek
11
Szükséglet, igény, kereslet
Marketing alapja: emberi szükségletek Szükséglet Igény Kereslet Marketing nem teremt szükségleteket! Marketing az igényeket befolyásolja. (egyéb tényezők mellett)
12
Termékek Szükséglet, Igény teremti meg a keresetet!
Létrehozza a terméket Termék= Javak+Szolgáltatások+Elképzelések
13
Rövidlátás a Marketingben
HIBA Rövidlátás a Marketingben Termék fizikai tulajdonságaira való koncentrálás Helyett Vevő igényére való koncentrálás
14
Érték, költség és elégedettség
Adott termék szükséglet kielégítő képessége Választás Számomra melyik lehetőség nyújtja a legnagyobb ár-érték arányt?
15
Szükségletek kielégítésének típusai:
Csere és ügyletek Szükségletek kielégítésének típusai: Saját termelés Kényszerítés Kéregetés Csere Marketing megjelenése
16
Folyamatos kiemelkedő minőség
Kapcsolatok Ügyletmarketing Tevékenységhez kötődik Kapcsolatmarketing Ügyféllel való tartós kapcsolat kialakítása Eszközök: Folyamatos kiemelkedő minőség Megfelelő Ár Ígéret Teljesítés Ezen eszközök együttes használata szükségeltetik!
17
Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletekbe bonyolódni, hogy szükségleteik és igényeiket kielégítsék.” (Kotler)
18
Piacok Csere folyamata a következő feladatokkal jár: Vevő keresése
Szükségleteinek felismerése Jó termékek fejlesztése Kommunikálás Termékek tárolása és kiszállítása Ármeghatározás
19
Piacok „Azokból a vevőkből áll, akiknek bizonyos szükségletei és igényei megegyeznek, akik képesek és készek csereügyletbe bonyolódni, hogy szükségleteiket és igényeiket kielégítsék.” kommunikáció pénz Ipar Piac szolgáltatás, termék információ
20
Piacok típusai Erőforrások piaca Kormány piaca Termelők piaca
Közvetítői piacok Fogyasztók piaca
21
Marketing Managment „Elemzésre, tervezésre, megvalósításra, és ellenőrzésre kiterjedő folyamat, csere folyamán alapszik, cél a résztvevők elégedettsége.” Feladata: kereslet mértékének, időbeliségének összetételének befolyásolása mellett a szervezeti célok elérése érdekében
22
A marketing filozófia fejlődési szakaszai
Termelésorientált kereslet > kínálat Értékesítés-orientált kereslet < kínálat Marketingorientált „őfelsége a Vevő” Társadalomorientált társadalmi és vállalati érdek
23
Értékesítési vagy marketing koncepció
Kiinduló pont Fókusz Eszköz Cél Gyár Termékek Értékesítés ösztönzés Profit az értékesített volumenből Értékesítési koncepció Célpiac Vevő-szükségletek Integrált marketing Profit a vevőelégedettségen keresztül Marketing koncepció
24
Marketing koncepció Négy Alap pillére Célpiac Vevő-szükséglet
Integrált marketing Nyereségesség
25
Marketing koncepció Vevő központúság Sony, Lexus
Coca Cola: Viaszos ebihal esete „Az embereket tesszük az első helyre” (BA) „Ön a főnök ”(United) Panaszkezelés
26
Társadalom központú marketing
„Ben and Jerry” „The Body Shop” Az ügyet támogató marketing!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.