Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGabi Mészárosné Megváltozta több, mint 10 éve
2
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus e-mail elé r hetőség: laabagnes@gmail.com fogadóóra: kedd 10-12
3
© Haszonlesők (teljes körű vevői megoldások) Terroristák (költségdiktáló) Apostolok (termékvezető) Túszok (rendszerbe záró) Együtt- működési készség Vásárolt mennyiség Pénzügyi szempontból az apostolok és a túszok között nincs különbség. Mégis, ha a vevők többsége túsz, akkor egy időzített bomba ketyeg a vállalat alatt Kiegyensúlyozási probléma a vevői nézőpont esetében Forrás: Boda György: Kontrolling és a BSC előadás BME 2115, 02.20-
4
© Mit kezdj a „haszonlesőiddel”? Nyújts számukra teljes körű vevői megoldásokat! Válaszd ki számukra a legjobb teljes körű megoldást Ehhez figyeld: A kínált megoldások minőségét Az egy vevőre jutó termékek/szolgáltatások számát Igyekezz vevődet megtartani Fontos mutató lehet a vevői élettartamra szóló jövedelmezőség
5
© Mit kezdj az „apostolaiddal”? Ők a termékvezetőid Számukra a fennálló teljesítményhatárokat a nagyon kívánatosig kiterjesztő termékek és szolgáltatások irányába kell fejlesztened Nagy teljesítményű termékek: sebesség, méret, pontosság, súly… Elsőként lépj piacra Törj be új szegmensbe
6
© Mit kezdj a „túszaiddal”? Őket rendszerbe kell zárni! Hogyan? „Magas átváltási költségek a végfelhasználó vevőknek” Széles választék és kényelmes elérés nyújtása Széles körben használt szabványok biztosítása Stabil platformon nyugvó innováció biztosítása „Érték hozzáadása a kiegészítőkhöz” Nagyobb ügyfélkör biztosítása Könnyű használhatóságot biztosító platform és szabvány kínálata
7
© Mit kezdj a „terroristáiddal”? Törekedj a legjobb teljes költség (TCO) kihozatalára „Alacsony költségű, következetes és időszerű termékek és szolgáltatások kínálata Legalacsonyabb költségű szállító Következetesen magas minőség Gyors vásárlás Megfelelő választék
8
VEZETŐI SZÁMVITEL © – PÉLDA A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN: STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
9
© Az ügyfélkezelés (CRM) definíciója Az ügyfélkezelés (CRM) fejlesztése üzleti stratégia, melynek megvalósítása: stratégiai üzleti eljárásbeli szervezeti és technológiai változási folyamat, amely során felhasználjuk az ügyfelekről szerzett ismereteket a jövedelmezőség növelésére. A CRM szemléletű működés: ügyfélközpontú hatékony és rugalmas. Marketing Értékesítés Ügyfél szolgálat CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
10
© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
11
© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) SRM tanácsadási üzletág CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
12
© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) SRM tanácsadási üzletág CRM tanácsadási üzletág CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
13
© Az üzletelés hegye Eladói oldal (sell side) Operáció, IT Taktika, folyamat, BPR Stratégia Vevői oldal (buy side) SRM tanácsadási üzletág SRM-CRM szakmai műhely CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
14
© A szimmetria megjelenítése: ERM (Enterprise Relationship Management) Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM Vevők Vállalat ÉrtékesítésBeszerzés CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
15
© Kapcsolatépítés CRM-et felhasználva Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM VevőkVállalat ÉrtékesítésBeszerzés A CRM megközelítést használom a szállítóim sales- eseinek gondolkodásának, értékesítési folyamatainak megértéséhez Jobb beszerzési pozícióhoz jutok a jobb megértés miatt felismert lehetőségek kihasználásával. Nagyobb az esélyem a kollaboráló szállítókkal a kölcsönös haszon elérésére. CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
16
© Kapcsolatépítés CRM-et felhasználva Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM VevőkVállalat ÉrtékesítésBeszerzés A CRM megközelítést és a CRM eszköztárát használom a „belső vevőim” kezeléséhez A belső vevőim elégedettsége növekszik. Több, pontosabb információm lesz - ráadásul korábban - az igényekről. Megnő az igények befolyásolásának lehetősége. CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
17
© Kapcsolatépítés CRM-et felhasználva Új belépők Helyettesítő termékek szállítói ERM Szállítók SRMCRM VevőkVállalat ÉrtékesítésBeszerzés A CRM segít megérteni a vállalati értékesítés belső működését, segíti a vállalat ügyfeleinek érdekében való hatékonyabb fellépést, az értékesítés támogatását Közös nyelvet tudunk beszélni velük. A kommunikáció közöttünk javul. Az értékesítésen a beszerzés attitűdjének, együttműködési készségének megítélése javul. Az értékesítési tervek ismerete jelentősen javítja a beszerzési tervek pontosságát. CSERVENI ATTILA - ZEMPLÉN BERTALAN STRATÉGIAI SZEREPKÖRHÖZ SRATÉGIAI SZINTŰ MEGKÖZELÍTÉS (ELHANGZOTT: IIR BESZERZÉS 2006: GLOBALIZÁLÓDÓ BESZERZÉS – STRATÉGIAI SZEREPKÖR KONFERENCIÁN, 2006. JANUÁR 31.)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.