Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, 2006. február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ",,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, 2006. február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak."— Előadás másolata:

1 ,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, 2006. február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak a korszerű táplálkozásról? Kovács Ildikó, Lelovics Zsuzsanna Egészséges Magyarországért Egyesület

2

3 www.szivbarat.hu 2005. augusztus Célcsoport:  Fiatal felnőttek Üzenet:  Korosztály-specifikus (unod a kólát és a sült kolbászt?) Jelleg:  Kis költségvetésű, interaktív programok  Motiváció, ajándékok Színtér:  Civil Sziget Módszer:  Teszt, FFQ  Interaktív CD

4 www.szivbarat.hu Anyag és módszer Az idei 385 ezer bulizóhoz képest elenyésző számú – nem reprezentatív – mintán, 166 (0,04%) magyar anyanyelvű fiatalt kérdeztünk meg név nélküli, önkéntes és kitöltős kérdőív, valamint a Food Frequency Questionnaire (FFQ) segítségével táplálkozási szokásairól. A megkérdezettek közül 54 férfi (32,3%), 112 nő (67,7%), átlagos életkoruk 24,1 év±9,7év. A táplálkozási „szokások” vizsgálata a Szigeten szintén FFQ-val történt, az adatfelvételt megelőző – Szigeten töltött – napon fogyasztott ételek és italok elemzésével.

5 www.szivbarat.hu Mit tekintesz legfontosabb étkezésnek? Átlagosan 8 óra 26 perckor reggeliznek (6:30–10:30) Főként otthon reggeliznek (61,5%)

6 www.szivbarat.hu Reggeli és ebéd Csak 10,8% nem reggelizik, 3,1% nem ebédel Harmaduk-harmaduk otthon ill. munkahelyen (iskolában) ebédel 62,4% nassol, elsősorban unalomból, megszokásból, vagy „mert jó”

7 www.szivbarat.hu Mit ebédelsz, vacsorázol? vacsora ebéd

8 www.szivbarat.hu Mi jellemzi az étkezéseidet? Ínyenc vagyok, kifejezetten élvezem az evést Lassan, odafigyelve eszem, minden falatot megrágok Nem érdekel, hogy mit eszem, csak belapátolom az ételt Mindig máshol jár az eszem, rohanok, kapkodva, idegesen eszem Nem szeretek enni, csak turkálom az ételt

9 www.szivbarat.hu Mennyire vagy elégedett a táplálkozási szokásaiddal?

10 www.szivbarat.hu Élvezeti szerek használata

11 www.szivbarat.hu Kávéfogyasztás gyakorisága

12 www.szivbarat.hu Alkoholfogyasztás gyakorisága

13 www.szivbarat.hu Dohányzás gyakorisága

14 www.szivbarat.hu Életképek

15 www.szivbarat.hu Összefoglalás  A Szigeten történt táplálkozási felmérés eredményei jól összevethetők a hasonló korosztályban végzett egyéb, táplálkozási szokásokra irányuló vizsgálatok eredményeivel.  A kedvező eredmények okait még vizsgáljuk.  Feltevésünk szerint a Civil Sziget látogatói érdeklődő, tudatos fiatal felnőttek, amely táplálkozási szokásaikban is megnyilvánul.  A Szigeten a közösségi élmény válik meghatározóvá, ezért a szervezőknek és a civil közreműködőknek törekednie kell arra, hogy az egészséges életmód trenddé és trendivé váljon.  Erre az igény és a lehetőségek is adottak, s számtalan jó kezdeményezés történt már eddig is (tejsziget, főzelékfalás, sportprogramok), melyek sikert aratnak.

16 Egészséges Magyarországért Egyesület 1580 Budapest, Pf. 124 Telefon: 20-982-7737 E-mail: kovax@szivbarat.hu www.szivbarat.hu


Letölteni ppt ",,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, 2006. február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések