Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztián Farkas Megváltozta több, mint 10 éve
2
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet
3
Jogszabályi háttér A gazdasági reklámtevékenységről szóló 2001. évi I. törvénnyel módosított 1997. évi LVIII. törvény 22/2001 EüM. rendelet A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény
4
A gyógyszercégek marketingtevékenysége megcélozhatja Szakembereket Gyógyszerismertetés Tudományos konferenciák Orvoslátogatás Donáció … Lakosságot Gyógyszerreklám Tudományos ismeretterjesztés, eü. felvilágosítás Társadalmi célú reklám ……
5
Megjelenítés Írott sajtó (szórólapok, képes magazinok, újságok hirdetései PR cikkei) közterületi reklámhordozók (óriásplakátok,city light) Elektronikus média (TV, rádió reklám) Internet
6
Az elbírálandó ügyek forrása A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Versenyhivatal, egyéb társhatóság szakvéleményt kér Panaszos bejelentés érkezik Reklámozó cég kér előzetes elbírálást Patikai és kórházmédia területén tevékenykedő vállalkozások kérésére szakvélemény
7
Vény nélküli gyógyszerek reklámja A reklám és a tudományos ismeretterjesztés, eü. felvilágosítás jó esetben átfedi egymást
8
Információ feltüntetése nem előírás, de különösen fontos I. figyelmeztetések, ellenjavallatok, melyeket a gyógyszer megvásárlása előtt ismerni kell
9
Információ feltüntetése nem előírás, de különösen fontos II. vénykötelesből vény nélkülivé átsorolt gyógyszerek, amelyek esetében az orvossal való konzultáció szükséges lehet (diagnózis, betegkövetés)
11
A gyógyszerszedés korlátainak feltüntetése A nyíltság törvénye: „Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívummal fog felruházni” Al Ries-Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye Hitelesség = Bizalom (gyógyszerek esetében különösen fontos)
12
Társadalmi célú reklám A reklám és a tudományos ismeretterjesztés, eü. Felvilágosítás a TCR esetében szükségképpen átfedi egymást
13
Vényköteles gyógyszerek A reklám tilos Tudományos ismeretterjesztés, egészségügyi felvilágosítás nem lehet reklám A kettő között átfedés nem lehet
14
Direkt reklám ritka, de azért előfordul
15
Mikor valósul meg az átfedés? 22/2001 EüM. rendelet 1. § (2) bekezdése értelmében … amikor a tájékoztatás a gyógyszerkészítményt azonosító utalást tartalmaz.
16
Mi jelent konkrét utalást I. Célzás a gyógyszer nevére
17
Mi jelent konkrét utalást II. Egyedülálló hatásmechanizmus, hatáserősség, adagolásmód, „állandó jelzők”
18
Amikor az információ a törvényes határok között marad
19
Reprezentációs ajándékok I. Tárgyak a vényköteles gyógyszer nevével (forrás: konferenciák, orvoslátogatók)
20
Reprezentációs ajándékok II. „Cukorkák” „Kóstolók” „Kiszerelt placebo” (Elmossák a határokat,a veszélyérzet csökken)
21
Kritikák „A kormányzati (állami) befolyás miatt a gyógyszermarketing területén magas fokú bürokrácia, túlszabályozottság van” „Az OGYI az információ korlátozásával megfosztja a laikusokat a tudományos felfedezések, új terápiás eljárások megismerésének lehetőségétől”.
22
Konklúzió „A marketingmunka során sokféle korlátozás érvényesül. Az igazi marketing- szakember ezért ezeket nem is korlátoknak tekinti, hanem a szó jó értelmében vett játékszabályoknak.” Olach Zoltán: A marketing szemlélete és gyakorlata
23
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.