Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet."— Előadás másolata:

1

2 A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet

3 Jogszabályi háttér A gazdasági reklámtevékenységről szóló 2001. évi I. törvénnyel módosított 1997. évi LVIII. törvény 22/2001 EüM. rendelet A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény

4 A gyógyszercégek marketingtevékenysége megcélozhatja Szakembereket  Gyógyszerismertetés  Tudományos konferenciák  Orvoslátogatás  Donáció  … Lakosságot  Gyógyszerreklám  Tudományos ismeretterjesztés, eü. felvilágosítás  Társadalmi célú reklám ……

5 Megjelenítés  Írott sajtó (szórólapok, képes magazinok, újságok hirdetései PR cikkei)  közterületi reklámhordozók (óriásplakátok,city light)  Elektronikus média (TV, rádió reklám)  Internet

6 Az elbírálandó ügyek forrása A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Versenyhivatal, egyéb társhatóság szakvéleményt kér Panaszos bejelentés érkezik Reklámozó cég kér előzetes elbírálást Patikai és kórházmédia területén tevékenykedő vállalkozások kérésére szakvélemény

7 Vény nélküli gyógyszerek reklámja A reklám és a tudományos ismeretterjesztés, eü. felvilágosítás jó esetben átfedi egymást

8 Információ feltüntetése nem előírás, de különösen fontos I.  figyelmeztetések, ellenjavallatok, melyeket a gyógyszer megvásárlása előtt ismerni kell

9 Információ feltüntetése nem előírás, de különösen fontos II. vénykötelesből vény nélkülivé átsorolt gyógyszerek, amelyek esetében az orvossal való konzultáció szükséges lehet (diagnózis, betegkövetés)

10

11 A gyógyszerszedés korlátainak feltüntetése A nyíltság törvénye: „Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívummal fog felruházni” Al Ries-Jack Trout: A marketing huszonkét vastörvénye Hitelesség = Bizalom (gyógyszerek esetében különösen fontos)

12 Társadalmi célú reklám A reklám és a tudományos ismeretterjesztés, eü. Felvilágosítás a TCR esetében szükségképpen átfedi egymást

13 Vényköteles gyógyszerek  A reklám tilos  Tudományos ismeretterjesztés, egészségügyi felvilágosítás nem lehet reklám  A kettő között átfedés nem lehet

14 Direkt reklám ritka, de azért előfordul

15 Mikor valósul meg az átfedés? 22/2001 EüM. rendelet 1. § (2) bekezdése értelmében … amikor a tájékoztatás a gyógyszerkészítményt azonosító utalást tartalmaz.

16 Mi jelent konkrét utalást I. Célzás a gyógyszer nevére

17 Mi jelent konkrét utalást II. Egyedülálló hatásmechanizmus, hatáserősség, adagolásmód, „állandó jelzők”

18 Amikor az információ a törvényes határok között marad

19 Reprezentációs ajándékok I. Tárgyak a vényköteles gyógyszer nevével (forrás: konferenciák, orvoslátogatók)

20 Reprezentációs ajándékok II.  „Cukorkák”  „Kóstolók”  „Kiszerelt placebo” (Elmossák a határokat,a veszélyérzet csökken)

21 Kritikák „A kormányzati (állami) befolyás miatt a gyógyszermarketing területén magas fokú bürokrácia, túlszabályozottság van” „Az OGYI az információ korlátozásával megfosztja a laikusokat a tudományos felfedezések, új terápiás eljárások megismerésének lehetőségétől”.

22 Konklúzió „A marketingmunka során sokféle korlátozás érvényesül. Az igazi marketing- szakember ezért ezeket nem is korlátoknak tekinti, hanem a szó jó értelmében vett játékszabályoknak.” Olach Zoltán: A marketing szemlélete és gyakorlata

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések