Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Budainé Megváltozta több, mint 10 éve
1
Könyvből könyvtár 2007. január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető
2
Kiindulási alap: „A rend és a rendezetlenség problémaköre azért érdekes, mert olyan kérdéseket vet fel, amelyek mindennapjainkat is áthatják. Rend vagy rendetlenség jellemezheti az atomok vagy a mikroszkopikus élőlények világát, ugyanakkor megtalálható az íróasztalunktól kezdve a gondolatainkon át egészen a kollektív viselkedésformáinkig is.” „A rend és a rendezetlenség problémaköre azért érdekes, mert olyan kérdéseket vet fel, amelyek mindennapjainkat is áthatják. Rend vagy rendetlenség jellemezheti az atomok vagy a mikroszkopikus élőlények világát, ugyanakkor megtalálható az íróasztalunktól kezdve a gondolatainkon át egészen a kollektív viselkedésformáinkig is.” (Vicsek Tamás – biológus) (Vicsek Tamás – biológus)
3
Néhány elméleti kérdés: A teljesítményértékelési rendszereknek általában két célja lehet: a fejlesztés (formatív értékelés) vagy minősítés (szummatív értékelés). Az értékelési szempontrendszert befolyásoló tényezők: Az intézmény értékelési célrendszere szoros összefüggésben van az oktatási intézmény minőségirányítási programjával, minőségirányítási programjával, küldetésnyilatkozatával, küldetésnyilatkozatával, pedagógiai programjával. pedagógiai programjával.
4
Alapdokumentumok: A teljesítményértékelési rendszerhez szükséges szervezeti szabályozók, dokumentumok: A teljesítményértékelési rendszerhez szükséges szervezeti szabályozók, dokumentumok: A pedagógiai program cél- és feladatrendszere, Szervezeti és működési szabályzat, Munkaköri leírások, A minőségirányítási programban definiált minőségcélok és a célok teljesítéséhez készült intézkedési tervek.
5
A szakterület feladatrendszere: A törvény- és rendeletalkotás nyomon követése, A törvény- ill. rendeletismeret terjesztése, A pedagógusok képzésének szakirodalmi segítése, Kiadványfigyelés (folyóirat, könyv egyéb) figyelemfelhívás, Pályázat figyelés, (esetleg közreműködés pályázatírásban), A gyerekek könyvszeretetre nevelése. Mindezek minőségi kritériumként szerepelnek!
6
Miért fontos a könyvtári teljesítmény értékelése? 1. A nevelés, a fejlesztés eszköze, 2. Szemléletformáló szerep, 3. Kapcsolattartó szerepkör, 4. Mindenkit érint; pedagógust, gyermeket, szülőt A munka értékelése vezetői feladat, elismertetése a szakma szereplőjének elemi érdeke ugyanis arculatteremtő szerepe van!
7
Végső konklúzió: Így és csakis így nyílik lehetőség a szubjektív megítélés elkerülésére. „ Önmagunk megismerése a legnagyobb utazás, a legfélelmetesebb felfedezés, a legtanulságosabb találkozás.” (Márai Sándor)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.