Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenedek Balla Megváltozta több, mint 10 éve
1
Diákparlament 2010 Kistérségi fórum
2
A kistérségi fórum előkészítése 1.meghívók eljuttatása a kerület illetve a kistérség közoktatási intézményeibe ( a címjegyzék az előre elküldött excel táblában) 2. a küldő intézmények visszaigazolásának bekérése, amely a regisztráció alapja 3. névsor összeállítása a beküldött adatok alapján 4. a regisztrációt végző személy/ek megbízása
3
5. névre szóló szavazókártya készítése a nyílt szavazáshoz 6. szavazólap készítése 31. Kerület (pl.: 3 küldött+2 póttag) Küldöttek Név1…………………………………………….. Név2…………………………………………….. Név3…………………………………………….. Póttagok Név1…………………………………………… Név2…………………………………………… 7. a terem, a technikai feltételek biztosítása
4
A kistérségi fórum lebonyolítása 1. megnyitás: lehetőség szerint a fogadó intézmény vezetője 3-4 perces köszöntőt mond 2. a fórum felelős személyeinek megválasztása nyílt szavazással: szavazatszámláló bizottság – 3 fő mandátumellenőrző bizottsági tagok – 3 fő levezető elnök jegyzőkönyv vezető jegyzőkönyv hitelesítők – 2 fő 3. Napirendi pontok ismertetése
5
A levezető elnök feladatai 1.Felelős a teljes fórum rendjéért, szabályos ügymenetéért 2.Javaslatot tesz a fórum ügymenetére – nyílt szavazás 3.Ismerteti a legutóbbi diákparlament határozatait – az ezzel kapcsolatos iskolai megjegyzéseket, véleményeket (érdemes az időkereteket előzetesen ismertetni, jóváhagyatni, pl.: 3-5 perc)
6
4. A parlament diák, tehát a hozzászólók e körből kell kikerüljenek 5. A hozzászólások kulcsszavait érdemes kigyűjteni, ugyanis ez az elnöki zárszó alapját képezheti 6. A hozzászólások alapján alkossuk meg a határozati javaslatokat 7. A határozati javaslatok egyenkénti elfogadása nyílt szavazással
7
Javaslat a küldöttek személyére 1.Az elnök felhívása: „Kérem azokat a szavazattal rendelkező társaimat, akik az Országos Diákparlamenten a kerületet illetve a kistérséget képviselni kívánják, álljanak fel, mutatkozzanak be.” (A jelenlévők 3 percben szólnak magukról, elképzeléseikről.) Itt szükséges ismertetni a küldött számot!
8
2. A bemutatkozást követően a mandátumellenőrző bizottság 1 tagja a neveket jól látható helyre felvezeti. 3. Bemutatkozások után az elnök szünetet rendel el, amely alatt a titkos szavazást kell megtenni. 4. A szavazás után a szavazatszámláló bizottság felállítja a sorrendet.
9
5. A szünet vége, az elnök felkéri a szavazatszámláló bizottság elnökét, ismertesse az eredményt. 6. Célszerű a megválasztott küldöttek nevét írásban is megjeleníteni. AZ ELNÖK LEZÁRJA A FÓRUMOT!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.