Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMárton Biró Megváltozta több, mint 10 éve
1
A 2006. év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, 2007. április 11. Gincsai János főosztályvezető
2
KBSZ 2006. ÉVI BEJELENTÉSEK KBSZ 24 órás baleseti ügyeletére 2006-ban összesen 722 bejelentés érkezett. Ezek szakterületenkénti eloszlása: –vízi közlekedési : 65 / 17 KBSZ vizsgálat –vasúti közlekedés: 177 / 16 KBSZ vizsgálat –légiközlekedési: 479 / 70 KBSZ vizsgálat Döntési szempontok a vizsgálat megindításáról: –jogszabályi előírás –esemény összetettsége –következmények (személyi, forgalmi, anyagi) –nemzetközi „elvárások” –forgalombiztonságra gyakorolt hatás –felkérés
3
KBSZ 2006. ÉVI BEJELENTÉSEK III.IV.V.VI.VII.VIII.IX.X.XI.XII. 25510202716193538177 2006: 2007 I-III. hó: I.II.III. 383240110 Részvizsgálat külföldi megkeresés alapján: 1 eset (Ausztria)
4
KBSZ 2006. ÉVI BEJELENTÉSEK 2006. évben a Kbvt. szerinti súlyos vasúti baleset nem történt. 2007. első negyedévében 1 súlyos vasúti baleset történt: február 6-án Almásfüzítő és Komárom állomások között 2006. évben lefolytatott közös nemzetközi vizsgálat: Vonatsiklás 2006. október 4-én Hieflau állomáson (Ausztria) Vizsgáló szerv: Bundesanstalt für Verkehr Unfalluntersuchung Fachbereich Schiene A jármű fenntartásával kapcsolatban feltett kérdések vizsgálata.kérdések
5
2006. ESEMÉNYEI Tevékenység kezdete: 2006. március 1. Munkatársak kiválasztása, köztisztviselői jogviszony létesítése Együttműködési megállapodások: – Hatóságok (ORFK, NKH, Katasztrófavédelem) – MÁV ZRt. Képzés: – köztisztviselői alap-, és szakvizsga – angol nyelvi – szakmai: saját, külföldi, tanfolyami (adatrögzítő)
6
KBSZ 2006. NEMZETKÖZI ÜGYEK European Railway Agency Éves jelentés: Szervezet bemutatása, függetlensége Irányelvben foglaltak teljesülése Szakmai vizsgálat feltételei Együttműködés a társhatóságokkal, üzembentartókkal Vizsgálati tapasztalatok Biztonsági ajánlások Statisztikai mutatók
7
KBSZ 2006. NEMZETKÖZI ÜGYEK European Railway Agency Baleseti okok munkacsoportja: Többszintű okozati rendszer kidolgozása 1. szint: Közvetlen okok 2. szint: Mögöttes okok - szakértelem, eljárások, karbantartás 3. szint: Szabályozással és a biztonságirányítási rendszerrel összefüggő eredendő okok Ennek felhasználásával balesetvizsgálati adatbázis létrehozása
8
Biztonsági ajánlások munkacsoportja: Címzés, megfogalmazás, kiadás időpontja Nyilvántartás, nyomon követés Másnak címzett, külföldi biztonsági ajánlások hasznosíthatósága Nemzetközi adatbázis European Railway Agency KBSZ 2006. NEMZETKÖZI ÜGYEK
9
KBSZ 2007. NEMZETKÖZI ÜGYEK European Railway Agency Közös biztonsági mutatók (CSI) munkacsoportja: A EUROSTAT és az ERA statisztikai mutatóinak, definíciói- nak közelítése, pontosítása, részletezése Hosszú távon egyetlen baleseti statisztikai rendszer kidolgo- zása Az eseménycsoportok és a személyi sérülések csoportosí- tása a véglegesítéshez közelít A költségek definiálása még további egyeztetéseket igényel: Késések költségének meghatározása Sérülések és halálesetek költségének meghatározása HEATCO project (Developing Harmonised European Approaches for Transport Costing) – gazdasági, környezeti, társadalmi ktsg.
10
KBSZ 2007. NEMZETKÖZI ÜGYEK Balesetvizsgáló Szervezetek Találkozója Német nyelvterületről indult Résztvevők: Németország, Ausztria, Luxemburg, Csehor- szág, Magyarország, Svájc Tanulságos balesetek, érdekes vizsgálati módszerek bemu- tatása Felvetődő biztonsági kérdések megtárgyalása Közös ajánlás az ERA-n keresztül az európai jogalkotás felé: Vonatok biztonsági berendezéseinek egységesítése Adatrögzítők egységesítése Rádiós vészmegállító rendszerek egységesítése
11
BALESETI STATISZTIKA Jogszabályi háttér: 40/2006. (IV. 26.) GKM rendelet 91/2003. EK rendelet 1192/2003. EK rendelet Aminek a megismétlődését el szeretnénk kerülni: A 25 EU tagállam 2004-2005 évi vasúti baleseti statisztikája
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.