Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái"— Előadás másolata:

1 A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái
Kerekes László légiközlekedési szakértő HFFA főpilóta 20/

2 Mi az a HFFA? Globális problémák Hazai sajátosságok

3

4

5 Globális problémák a légterek szűkössége
az ICAO szabad légeterek korlátozása hozzá nem értő hatósági szabályozás természetvédelmi korlátozások az új sportágak extrémként kezelése

6 A szabad repülés európai felfogása
Nem a légiközlekedési hatóságok szabályoznak A szakmai hatáskört hozzáértő szakmai szervezetek kapják meg (DHV, SHV, BHPA, FFVL, FIVL, SFFA, stb). A siklóernyőkön nincs azonosító jel. A határok minden bejelentés nélkül átrepülhetőek. A baleseteket a rendőrség vizsgálja Nincs orvosi vizsgálat. Átlátható szabályozás, amelynek betartása egyéni felelősség. A repülés biztonsági szolgáltatása (nagy starthelyek, leszállók, jó megközelítési utak, helikopteres készenlét).

7 Hazai sajátosságok Jogi zűrzavar

8 A HAZAI JOGSZABÁLYOK TÖRTÉNETE
1979. április ös LE (jogalapja az évi 26.sz.tvr) Az évi 8. számú tvr visszavonja a fenti jogszabályt Eközben megjelenik a motoros sárkány és az MHSz kiadja a 45-ös LE MHSz Végrehajtási Utasításait (VHU-k az MHSz repülőfőnöke jóváhagyásával). Az MHSz 1990-ben megszűnik. Az MRSz beadja a LÜI-nek a teljes körű siklórepülő szabályozást, felhívva a figyelmet, hogy a 45-ös rájuk nem vonatkozik (ezért pl től 1996-ig nem kellett reporvosira járni.) 1996-ban hatályossá válik a Törvény a légiközlekedésről (ami hatálytalanítja a 8/1981.sz tvr-t is)

9 A HAZAI JOGSZABÁLYI KÖRNYEZET
Lt.19.§. (2) Nem kell üzemben tartási engedély a természetes személy tulajdonát képező, kizárólag magáncélra használt polgári légijármű üzemben tartásához. Lt. 29. § (1) A légijármű és egyes légiközlekedéssel kapcsolatos eszközök gyártásához, a javítási és karbantartási tevékenység folytatásához az illetékes légiközlekedési hatóság engedélye szükséges (nem pedig üzembentartási engedély) Lt. 32. § A lajstromozásra nem kötelezett légijárművek vezetőinek képzését — a légiközlekedési hatóság engedélyével — gazdálkodó szervezet vagy társadalmi szervezet (repülő vagy ejtőernyős egyesület) végzi, amely a képzés feltételeiről és követelményeiről is gondoskodik (aTv szerint ehhez sem kell üzembentartási engedély). Lt. 52.§. (3) Lajstromozásra nem kötelezett légijárművet az vezethet, aki nem szenved a külön jogszabályban felsorolt betegségek vagy testi hiányosságok egyikében sem, és aki a légiközlekedési hatóság által engedélyezett tanfolyam elvégzéséről bizonyítvánnyal rendelkezik.

10 A TÖRVÉNY SAJÁTOS JOGÉRTELMEZÉSEI
Lt. 52.§. (6) A lajstromozásra nem kötelezett légijárművel folytatott repülések és az azokkal összefüggő tevékenységek végrehajtásának szabályait a miniszter rendeletben állapítja meg. (ez a jogszabály októberében szakmailag egyeztetett javaslatként elkészült, a mai napig nem jelent meg) A hatóság a kizárólag lajstromozásra nem kötelezett légijárművekkel (siklóernyőkkel és sárkányrepülőkkel) foglalkozó Szabad Repülők Szövetsége részére az engedélyei kiadását 2007-ben üzembentartási engedélyhez kötötte (a 20/2002. (III. 30.) KöViM rendelet (a polgári légijármű üzemben tartásának szakmai feltételeiről és engedélyezési eljárásáról) alapján 20/2002. KöViM rend. 1. § (1) E rendelet hatálya a Magyar Köztársaság Állami Légijármű Lajstromába (a továbbiakban: lajstrom) felvett polgári légijármű üzemben tartójára terjed ki. (?) A hatóság a 2 évre kiadott üzembentartási engedélyt valótlan okra hivatkozva visszavonta.

11 Hazai sajátosságok Jogi zűrzavar A siklóernyősök megosztása

12 A SIKLÓERNYŐSÖK MEGOSZTÁSA
Pg.c2.hu fórum + Névtelen rágalmazások + A választott vezetők tekintélyének lejáratása + Valótlanságok terjesztése = irányíthatatlan arctalan tömeg !

13 A HFFA minőségirányítási és működési rendszere
2008. – 1700 felett A HFFA minőségirányítási és működési rendszere CÉLOK 2008-ra növekedjen a legális siklórepülők létszáma siklórepülő starthelyek szabályozása légtér a siklórepülésnek EHPU kapcsolat siklórepülő starthelyek visszaszerzése részvétel a jogszabály alkotásban hatékony biztonságot javító intézkedések

14 Hazai sajátosságok Jogi zűrzavar A siklóernyősök megosztása
A repülési lehetőségek szűkítése

15 TERMÉSZETVÉDELMI TILALMAK

16 HATÓSÁGI PÁRBESZÉD HIÁNYA

17 A HUNGAROCONTROLLAL VALÓ
MEGEGYEZÉS HIÁNYA

18 A LÉGTÉR ÉS A REPÜLÉSI TERÜLETEK KORLÁTOZÁSA

19 A JOGSZABÁLY ELŐKÉSZÍTÉSEKKOR AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS HIÁNYA

20 A REPÜLÉSBIZTONSÁG ÉRDEKÉBEN MINDENHONNAN VÁRJUK A SEGÍTSÉGET!
Köszönöm a figyelmet !


Letölteni ppt "A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái"

Hasonló előadás


Google Hirdetések