Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A hajóút jelenlegi helyzete
a Közép-Tiszán Tóth Zoltán Folyógazdálkodási csoportvezető Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Martfű, október 27.
2
A KÖTI-KÖVIZIG kezelésében lévő hajózó út
Tisza folyó 253,8 (Csongrád-Bokros) – 440,0 (Tiszabábolna) fkm A 17/2002. (III.7.) KöViM rendelet szerinti osztályba sorolás alapján: fkm III-as víziút osztály fkm II-es víziút osztály
3
A hajózóút jelenlegi állapota
A 403, ,0 fkm közötti szakasz - duzzasztott folyószakasz - a besorolás szerinti kategória előírásai biztosítottak - hajózási korlátozás az árvizes és jeges időszakokra terjed ki A 253,8 – 403,2 fkm közötti szakasz - jellemző a természetes vízjárás által befolyásolt hajózhatóság (előre tervezhető víziszállítás lehetősége, sport és kedvtelési célú hajózás igénye) - gázlók és hajóút szűkületek, keresztező létesítmények
4
A Kiskörei vízlépcső és hajózsilip
Alvízi kijárati szakasz problémája - hajózsilip utófenék szintjének emelkedése - kijárati szakasz feliszapolódása A hajózsilip üzembiztonsága megfelelő
5
Hajóút kitűzés, mederfenntartás
Az érvényben lévő hajóútkitűzési tervnek megfelelő kitűzés Hajózási jelek karbantartása Hajózási akadályok eltávolítása Mederszabályozási beavatkozások
6
Javasolt beavatkozások a hajózásbiztonsági feltételek javítására
KVL és hajózsilip - mechanikai hatásoknak ellenáló stabil vb. fenéklemez kialakítása - kijárati szakasz feliszapolódás eltávolítása, az alvízi szakasz áramlástanilag kedvező kialakítása Gázlók, hajóútszűkületek rendezése - átfogó mederállapot felmérés és kiértékelés, valamint kisminta kísérletek készítése.
14
Köszönöm a figyelmüket! Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.