Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása"— Előadás másolata:

1 Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
Siófok

2 Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
Derdák Péter: Előzmények, külföldi tapasztalatok, szabályozások Előhegyi István: Műszaki kialakítás Surányi Sándor: Konkrét megoldás M tervezéstől átadásig.

3 Fejlesztések az utóbbi években a GYSEV-nél
Sopron - Szombathely vonal átépítése Biztosítóberendezés és KÖFI kiépítés 8, 15 vonalon Villamosítás (15 és FHÉV vonal) Új kocsik beszerzése Telepített fékpróbázó berendezés Sopron – Rendező pályaudvaron 1047 (1116) mozdonyok beszerzése M40 remotorizáció Szombathely – Szentgotthárd vonal átvétel

4 Teherforgalom alakulása

5 Rádió-távirányítású mozdonyok kialakításának előzménye
M44 mozdonyok remotorizációja (1995-től) = élettartam növekedés, gazdaságosabb üzemeltetés Egyidőben üzemelő tolatómozdonyok és tolatócsapatok: Sopron állomás 2 Sopron Rendező 4 Csorna állomás 2 Sopron – Ebenfurth vonal 1 Növekvő bér és járulékköltségek Lehetőségek vizsgálata = Rádió-távirányítású mozdonyok alkalmazásával költségek csökkenthetők

6 Üzemlátogatások: ÖBB Wiener Neustadt
Állomási bejárásos tolatásra, szerelvények át és összeállítására, ütközőbakra tolásra használják Rádió-távirányításos üzemmódot folyamatosan csak hétvégén alkalmazzák

7 Üzemlátogatások: Steiermärkische Landesbahnen
Weiz Személyvonatnál, ingavonati közlekedésben (90km/h sebességgel) Állomási tolatásnál, iparvágány kiszolgálásnál használják

8 Üzemlátogatások: Steiermärkische Landesbahnen
Graz Terminál kiszolgálásnál, állomási tolatásnál használják

9 Külföldi tapasztalatok
Személyzet kiválasztás: Gyakorlott, fiatal tolatásvezetők kerültek átképzésre, ezek a dolgozók jelenleg a térség legjobban képzett munkaerői. Csak olyan személyt lehet a távvezérléses vontatójármű irányításával megbízni, aki mint mozdony/tolatásvezető képesítést szerzett. Előnyök: A mozdonyokon standos személyzet teljesít szolgálatot, ezért ezek a mozdonyok a vontatási telepek legjobban karbantartott, legkevesebb javításos állagú mozdonyai. A tolatási mozgás irányítása a földről lassúbb, de biztonságosabb. Hátrányok: A tolatócsapaton belül átalakulnak a szerepek Tolatásvezető (a készülék használata miatt) nem végez járműkapcsolást, Mozgás irányában, annak elején mindig jelzést adó dolgozónak kell tartózkodik.

10 Ausztriai szabályozások
ÖBB DV V3 ZSB 23 Funkferngesteuerte Tfz mit tragbarem Fernsteuerbediengerät = rádió-távirányításos mozdony ÖBB DV V3 ZSB 13 5§ Automatische Verschubkupplung RK900 = RK 900 kapcsolókészülék

11 Magyarországi üzem bevezetése
Mozdony kiválasztása, átalakítása (vasútgépészeti feladat) Szabályozások kidolgozása: Munkavédelmi Szabályzat Forgalmi Utasítás F.2, F.2 Függelékei Gépészeti és műszaki utasítások E.1, E.2

12 JÁRMŰKAPCSOLÁSOK

13 JÁRMŰKAPCSOLÁSOK

14 JÁRMŰKAPCSOLÁSOK RK900 Kapcsolókészülék leírása
Járműkapcsolás RK900 kapcsolókészülékkel Kapcsolás csak tolatás közben használható Járműkapcsolás előkészítése: Álló járműre, legfeljebb 5km/h sebességgel Másik jármű vonóhorgát szabadon kell hagyni Másik jármű csavarkapcsát az erre a célra rendszeresített horogra kell akasztani Ellenőrizni kell a kapcsolandó jármű vonó­horgának és a mozdony vonófej nyílásának azonos magasságát

15 RK900 kapcsolókészülék le és felengedése, rögzítése
JÁRMŰKAPCSOLÁSOK RK900 kapcsolókészülék le és felengedése, rögzítése

16 Próbaüzem GYSEV-nél Rádió próbaüzem kezdete: 2008 január 14.
                                                                                                       Január 14-től üó.               573 km 79 óra  40 perc      Február üó.               1161 km 191 óra  50 perc Március üó km 400 óra  45 perc Összesen: 1560 üó km 672 óra  15 perc

17 Próbaüzem GYSEV-nél Utasítások, rendelkezések:
Ideiglenes Végrehajtási Utasítás (IVU) előírásai alapján. Rádió-távirányítású mozdony alkalmazás: Sopron állomás személykocsi mosás és kocsiműhely kezelése. Személyszállító vonatok összeállítása, bejárásos tolatás. Rakodóvágány kiszolgálás. Vágányzárban anyagvonati szerelvények mozgatása.

18 A rádió távirányítással elkerülhetők az ilyen balesetek:
Előnyök A rádió távirányítással elkerülhetők az ilyen balesetek:

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket !
Derdák Péter GYSEV Zrt. Forgalmi Osztály


Letölteni ppt "Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések