Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGusztáv Horváth Megváltozta több, mint 10 éve
1
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007. október 25. Gincsai János főosztályvezető
2
BEJELENTÉSEK KBSZ 24 órás baleseti ügyeletére 2006-ban összesen 718 bejelentés érkezett. Bejelentések / Vizsgálatok / Biztonsági ajánlások 20062007 - Repülés - Vasút - Hajózás 478/71/21 175/16/6 65/17/3 445/71/17 378/7/5 60/9/- 2007. október közepéig ez a szám elérte a 880-at.
3
BEJELENTÉSEK
4
VIZSGÁLATOK 2007-ben indított vizsgálatok: Január 17. Zagyvapálfalva – szembemenesztés Február 6. Szőny – vonatok ütközése, súlyos vasúti baleset Március 16. Cegléd-Nyársapát útátjáró – 2 áldozat Június 18. Pécel-Rákos útátjáró – 1 áldozat Augusztus 29. Tócóvölgy-Balmazújváros útátjáró Szeptember 7. Budapest Keleti pu. – siklás Október 13. Mindszent-Mártély útátjáró – 2 áldozat
5
BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Szőnyi baleset kapcsán: BA: „…olyan szabályozást javaslunk, mely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt.” NKH: „…az új Forgalmi Utasítás 15. fejezetében már így került megfogalmazásra.” BA: „…a fénysorompót akkor is használhatatlannak kelljen tekinteni, ha annak működéséről a visszajelentés megszűnik.” NKH: „… a MÁV Zrt. képviselőivel történt egyeztetés szerint az Utasításba felvételre kerül.”
6
BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Rákos-Pécel között útátjáróban történt baleset kapcsán: BA: „Javaslom megvizsgálni, hogy … a vonatok számára jelenleg engedélyezett sebesség megfelelő-e, vagy az M0-ás autóút építési munkálatainak befejezéséig lassújel elrendelése indokolt?” NKH: „…a csökkentett rálátási háromszög területén a zöld növényzet eltávolításával a pályasebességhez tartozó rálátás biztosítható … amennyiben a vasúti pálya üzemeltetője a sebességkorlátozás elrendelését indokoltnak tartja, úgy a lassújelet saját hatáskörben, hatósági elrendelés nélkül is elhelyezheti.” BA: „…a fénysorompót akkor is használhatatlannak kelljen tekinteni, ha az – visszajelentésétől függetlenül – olyan mértékben sérült, hogy funkcióját nem képes betölteni.” NKH: „… a vasúti átjárókat biztosító berendezés üzemzavara esetén követendő eljárások és az üzemzavar elhárításának ideje teljes mértékben szabályozott, a szabályozás kiegészítése nem szükséges.”
7
BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK Újkérnél történt ütközés kapcsán: GySEV Zrt. által végzett vizsgálat alapján, közösen került kiadásra. BA: „Javaslom a Forgalmi Utasítás kiegészítését a menetrend nélkül közlekedő vonatoknál alkalmazható sebesség meghatározásával.” NKH: „Közlekedésbiztonsági szempontból nem tartjuk megvalósíthatónak, hogy a Forgalmi Utasításban konkrétan meghatározzuk a menetrend nélkül közlekedő vonatoknál (segélymozdonyoknál) az alkalmazható sebesség legnagyobb mértékét, mivel az minden egyes esetben az éppen fennálló helyzettől, és annak körülményeitől függ (pl.: beállított menetiránnyal szembeni közlekedés, látási viszonyok, napszak, pályasebesség, stb.).”
8
NEMZETKÖZI ÜGYEK Balesetvizsgáló Szervezetek Találkozója 2007. október 3-4. Budapest Résztvevők:Ausztria, Csehország, Észtország, Magyarország, Németország, Svájc Szervezeti változások bemutatása Tanulságos balesetek, érdekes vizsgálati módszerek Felvetődő biztonsági kérdések megtárgyalása Közös ajánlás az ERA felé: Adatrögzítők egységesítése Következő találkozó: Prága, 2008. április
9
Vizsgálati körzetek Berlin Essen Karlsruhe München 4-4 fő Vizsgálati Központ Bonn 5 fő
10
NEMZETKÖZI ÜGYEK Balesetvizsgáló Szervezetek Találkozója Felvetődött problémák: Határátmeneti vonatvizsgálatok – Rakománymegcsúszások Tengelytörések – beépítésre váró kerékpárok tárolása RoLa siklás (Szeged-Budapest-Bécs-Wels) 2007. szeptember 9-én Bécsben – 10 tengelyes RoLa kocsi rugótám problémája
13
10 tengelyes CFR RoLa kocsi 8153 4983 000-tól 159-ig
14
Hiányzó rugótám és rugókötegHiányzó tengely
16
Repedés Jelen baleset 2 nappal korábban
17
2004-ben az osztrák RoLa kocsiknál is jelentkeztek hasonló problémák, melyek akkor hegesztési hiányosságokra voltak visszavezethetők, a probléma kijavításra került. Ajánlás: A fenti kocsik csak a rugótámok tüzetes átvizsgálása után állíthatók ismét RoLa forgalomba, a rugótámok állapotát folyamatosan kiemelt figyelemmel kell kísérni.
18
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.