Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Kozma Megváltozta több, mint 10 éve
1
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető
2
Bolognai Nyilatkozat (1999) „a minőségbiztosítás területén az összehasonlítható kritériumokon és módszereken alapuló európai együttműködés kialakítása”
3
Célok I az európai versenyképesség növelése a felsőoktatásban „A tudás versenyelőny.” az EU tagállamok felsőoktatási rendszereinek harmonizációja
4
Célok II az egységes Európai Felsőoktatási Térség létrehozása legfontosabb építőköve a minőség egységes kreditrendszer, megfelelő mobilitás kialakítása
5
Bergen (2005) Az Európai Felsőoktatási Térség miniszterei dokumentumot fogadnak el „a felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjeiről és irányelveiről”. Kidolgozója az ENQA (Európai Minőségbiztosítási Szervezetek Hálózata a Felsőoktatásban)
6
Bergeni elvárások minőségpolitika, stratégia programok indítása, rendszeres belső ellenőrzés hallgatói értékelések oktatók minőségbiztosítása tanulástámogatás, szolgáltatások belső információs rendszer nyilvánosság
7
Oktatók minőségbiztosítása - sztenderd belső mechanizmusok az oktatók minőségének és kompetens voltának biztosítására ezen mechanizmusok külső értékelők rendelkezésére bocsátása, jelentések készítése
8
Irányelvek Az oktatók a tanulás legfontosabb forrásai ismerjék és értsék az adott tárgyat megfelelő képességekkel és tapasztalattal rendelkezzenek a tudás hatékony átadására Mindezeket kiválasztással és továbbképzésekkel biztosítja a FOI.
9
Külső minőségbiztosítás (akkreditáció) A FOI-kben folyó oktatási és kutatási tevékenységek és eredményeik hitelesítése a minőség szempontjából intézményi akkreditáció programakkreditáció
10
Belső minőségbiztosítási rendszer ISO 9001 minőségirányítási rendszer TQM vezetési filozófia EFQM önértékelési modell bevezetésük és alkalmazásuk önkéntes
11
Hazai felsőoktatási intézmények TQM – orientált minőségmenedzsment EFQM önértékelési modell
13
Négy fő szempont 1.piacon maradás 2.gazdaságosság 3.az alkalmazottak elégedettsége, motiváció, jutalmazás 4.folyamatos fejlesztés, a versenyképesség javítása
14
EFQM kiválóság modell önértékelési folyamat, mely lehetővé teszi a TQM mérhetőségét átfogó, tiszta kép a FOI működéséről és eredményességéről
16
A Nyíregyházi Főiskola Már alkalmazza az EU felsőoktatási minőségbiztosítási elvárásait: küldetés, stratégia minőségpolitika minőségirányítási kézikönyv
17
A Nyíregyházi Főiskola küldetése I. értelmiségi réteg képzése II. tudáscentrum: új tartalmak közvetítése új technológiákkal III. nyitottság átjárható képzési szintek együttműködés a felhasználói szférával nemzetközi kapcsolatok és mobilitás erősítése
18
A Nyíregyházi Főiskola minőségpolitikája I A hallgatók vonatkozásában: versenyképes diploma és gyakorlati tudás ösztönzés a képességek kibontakoztatására a szakmai igényesség és a színvonalas munkakultúra kialakítása
19
A Nyíregyházi Főiskola minőségpolitikája II A dolgozók vonatkozásában: a minőségközpontú gondolkodásmód fejlesztése megbízható munkahely, megfelelő munkakörnyezet lehetőség a szakmai fejlődésre
20
A Nyíregyházi Főiskola minőségpolitikája III Az intézmény szerepének vonatkozásában: a felsőoktatási versenyben pozíciónk erősítése, hírnevünk öregbítése eredményes együttműködés hazai és európai FOI-kel, társadalmi és gazdasági szervezetekkel a térség K+F centrumává válás „A Mi szakértelmünk az Ön haladása.”
21
A Nyíregyházi Főiskola Ezeken kívül végrehajt: éves belső önértékeléseket éves minőségfejlesztési terveket a tervek teljesülésének ellenőrzését
22
A minőségügyi munka 3. szintje: az egyén Cél: az oktató és nem oktató dolgozók minőségkultúrájának növelése, az egyén minőségfejlődésének biztosítása
23
Előzmények az oktatói munka hallgatói véleményezése az oktatók teljesítményértékelése (ADMIR) ötéves karriertervek
24
Új intézkedések éves karriertervek a karriertervek teljesülésének ellenőrzése a teljesítményarányos bérezés, jutalmazás
25
TÁMOP-4.1.1.A-10 Dolgozói adatbank (végzettség, kompetencia, tevékenység, értékelések, stb.) naprakész szabályozott adatbevitel szabályozott felhasználók szabályozott célok
26
Az adatbank Az intézményen belül alkalmas azonnali, részletes és objektív adatszolgáltatásra humánpolitikai döntések előkészítésére SWOT analízisre
27
Az adatbank Az intézményen kívül alkalmas külső adatszolgáltatásra (pályázatok, éves jelentések) mutatószámok képzésére akkreditációs folyamatok egyszerűsítésére
28
Köszönöm megtisztelő figyelmüket.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.