Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla."— Előadás másolata:

1 Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla

2 Kooperatív tanulás Együttműködés (kölcsönös segítség, udvariasság, tudunk dicsérni, a tanárral közös az érdekünk) Egyéni felelősség Közös produktum - csoportfelelősség Fejlődés számít

3 Nehéz kémiai fogalmak gyakorlása Képletszerkesztés Egyenletrendezés (pl. oxidációs számmal) Számítási feladatok A tanár elmagyarázza a tevékenységet, begyakorlás heterogén csoportban

4 Diákkvartett A négy fős csoport tagjainak megjelölése Feladatmegadás: 1.Salétromsav képlete: 2.Reakciója ammóniával: 3.Jelöld a részecskeátmenet irányát! 4.Mi a termékhétköznapi jelentősége?

5 Ellenőrzés X. csoport „A” embere a táblára írja X. csoport „A” embere megmondja Kivetítjük a megoldást Kiosztjuk a megoldást Megbeszéljük a megoldást stb.

6 Ellenőrzés párban Mit nevezünk indikátoroknak? Az indikátorok olyan anyagok, amelyek a vizsgált anyagokkal való kölcsönhatás során a színüket változtatják. Milyen problémát okozhat a gyomornedv túltermelődése és hogyan lehet ezt orvosolni? Gyomorsavtúl-tengést okozhat, és gyengén lúgos szerekkel lehet a problémát orvosolni, amelyek a gyomorsavat közömbösítik. „A” tanuló„B” tanuló

7 Villámkártya az egyik oldalon a fogalom, a másik oldalon a meghatározás Pl. anyagmennyiség-koncentráció

8 Könyvtárhasználat Vitus B. Dröscher: Gyengéd akár a krokodil Élő elektromos erőmű a villamos angolna testében Élő elektromos erőmű a villamos angolna testében – csoportos feldolgozás (galván elemek) Ismertetik a cikket Kérdés hozzá: Milyen műszaki problémákat old meg testében „mérnöki tudást” igénylő eszközökkel a villamos angolna?

9 Internethasználat Házi feladat sdt pl. galvánelem működése a kősó ionrácsának és a HCl molekularácsának összehasonlítása www.sulinet.hu/tart/cikk/Rz/0/22500/1 http://www.sulinet.hu/kemia/anyag/atommodell /atom.htm

10 Tanároknak kompetencia alapú feladatok www.tanszertar.hu www.tanszertar.hu Látványos, jól használható biológia és kémia tananyagok (is) találhatók a http://realika.educatio.hu oldalon http://realika.educatio.hu Leckék elérése nem regisztrált felhasználóként

11 Lefényképeztek egy molekulát http://index.hu/tudomany/2009/08/29/l efenykepeztek_egy_molekulat/ http://index.hu/tudomany/2009/08/29/l efenykepeztek_egy_molekulat/ pentacénmolekula

12 Beszámoló forgóban A tanár annyi témát ír fel egy-egy géppapírra, ahány csoport van. Minden csoport egy percet kap a téma írásos kifejtésére, majd forgószerűen minden csoport elolvassa az előző csoport kérdését és válaszát. Más színnel javít, kiegészít, kérdez

13 Feladat Gyűjtsünk egy adott anyagrészhez 9 csoportnak, egy-egy témát, amit egy- három perc alatt meg tudnak válaszolni!


Letölteni ppt "Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla."

Hasonló előadás


Google Hirdetések