Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
REFORMPEDAGÓGIA
2
Első szakasz Ellen Key (1849-1926): A gyermek évszázada
Művészetpedagógia New School: Cecil Reddie Maria Montessori Ovide Decroly
3
Második szakasz Waldorf pedagógia – Rudolf Steiner
Dalton-plan Helen Parkhurst Winnetka-plan Carleton W. Washburne Jena-plan Peter Petersen Kerschensteiner munkaiskola Celestin Freinet
4
Maria Montessori 1870-1952 1899 - gyógypedagógiai intézet
„casa dei bambini” „Módszerem könyve” Nemzetközi Montessori Szövetség
5
Pedagógiai -pszichológiai alapelvei
Hagyjuk a gyermeket önállóan cselekedni Gyermekhez méretezett környezet A nevelés alapelve: a gyermek aktivitása -- lehetőség az érzékszervek fejlesztésére, az önálló tapasztalatszerzésre.
6
Módszerek - Eszközök A napirend Érzékszervi fejlesztő eszközök
Foglakozási formák A Montessori intézetek belső világa A tanítás tartalma
7
A Montessori pedagógia Magyarországon
az első Montessori óvoda Burchard-Bélaváry Erzsébet óvoda iskola Magyar Montessori Egyesület
8
A Waldorf pedagógia A koncepció antropológiai alapjai - az antropozófia Az egyedfejlődés - 0-7 év -a világ érzékszervi befogadása év- engedelmes példakövetés év- az autonóm ítéletalkotás kora év a bölcsesség kora Rudolf Steiner
9
A Waldorf iskolák A Waldorf iskolák sajátosságai Az epochális oktatás
Az euritmia Waldorf iskolák Magyarországon Göllner Márta iskolája
10
Peter Petersen - Jena Plan
Osztályrendszer helyett - csoportok Alsósok: az 1-3. iskolai év tanulói 7-9 évesek Középső csoport a 4-6. iskolai év tanulói évesek Felsősök csoportja a 6-8. iskolai év tanulói évesek Ifjúsági csoport a iskolai év tanulói évesek
11
Művelődési alapformák
Beszélgetés Játék Munka Ünnep
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.