Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Emelkedünk és ereszkedünk
(majdnem) Gyakran olyan hallgatóságnak kell szakmai előadást tartani, amely nem ismeri a témát vagy a szakszavakat. Az anyag esetleg összetett és rengeteg adatot tartalmaz. A hatékony előadáshoz alkalmazzuk a Dale Carnegie Training® által kialakított irányelveket. Vegyük figyelembe a rendelkezésre álló időt és rendszerezzük megfelelően a tananyagot. Szűkítsük le a témakört. Osszuk fel a bemutatót világosan elkülönített részekre. Állítsunk fel logikus sorrendet. Végig egy témára összpontosítsunk. A bemutatót összefoglalással zárjuk, ismételjük meg a fontos lépéseket vagy vonjunk le következtetést. Ne feledkezzünk el a hallgatóságról. Fontos például, hogy az adatok érthetőek és lényegesek legyenek a téma szempontjából. Az adatok és a szakszavak mennyiségét igazítsuk a hallgatósághoz. A fontosabb pontok és lépések magyarázatához használjunk szemléltetőeszközöket. Mindig tartsuk szem előtt a hallgatóság igényeit, és akkor képesebbek lesznek az elhangzottak befogadására. kívánság szerint
2
Miről és miért? - felvonó kell! –de mennyi és milyen?
(forgalmi viszonyok) - fantázia és lehetőség (beépítési lehetőségek és korlátok) A bevezető mondatokban ismertessük a téma fontosságát a hallgatóság számára. Nyújtsunk rövid betekintést a bemutatóba és érzékeltessük a hallgatósággal az értékét. Vegyük figyelembe a hallgatóság érdeklődését és a témával kapcsolatos szaktudását a nyelvezet, a példák és a szemléltetés megválasztásában. Összpontosítsunk arra, hogy mennyire fontos a téma a hallgatóság számára, és akkor jobban oda fognak figyelni. - hogy később is jó legyen (összhang az épület, a használók, ill. a felvonó között)
3
Miről és miért? A követelmény és teljesítése: eredmény megfelelő
Az új épületek építése és a korábban épültek felújítása/átalakítása során általában felvonót is kell a létesítményben elhelyezni a függőleges személy- és/vagy anyagmozgatás megoldására. OTÉK [(253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről] A követelmény és teljesítése: A bevezető mondatokban ismertessük a téma fontosságát a hallgatóság számára. Nyújtsunk rövid betekintést a bemutatóba és érzékeltessük a hallgatósággal az értékét. Vegyük figyelembe a hallgatóság érdeklődését és a témával kapcsolatos szaktudását a nyelvezet, a példák és a szemléltetés megválasztásában. Összpontosítsunk arra, hogy mennyire fontos a téma a hallgatóság számára, és akkor jobban oda fognak figyelni. Igényli az épület és a felvonó tervezője közötti konstruktív párbeszédet. eredmény megfelelő együttműködés
4
Forgalmi viszonyok Milyen és mennyi felvonó kell?
Teherbírás, sebesség, stb. Meghatározó: az épület jellege, adatai. Az épület funkciója, szállítandó létszám, emelőmagasság, szintek száma. Két jellemző szám: Ha több pontot, lépést vagy ötletet tárgyalunk, használjunk több diát. Döntsük el, hogy mi a hallgatóság feladata: egy új ötlet megismerése, egy folyamat megértése vagy nagyobb elmélyedés egy ismerős témában. Lássuk el megfelelő magyarázattal az egyes pontokat. A bemutatót támaszuk alá szakmai adatokkal, amely lehet könyv, vagy lemezen tárolt anyag, elektronikus üzenet vagy Interneten található adatok. Az egyes pontokat a hallgatósággal folytatott beszélgetés és visszajelzések mellett fejtsünk ki. - fajlagos szállítási teljesítmény [%/5min.] nagyobb kisebb - várakozási idő [sec]
5
Forgalmi viszonyok Számítás: - valószínűségszámítási alapokon
- felirányú csúcsforgalom feltételezésével - több, megfelelő eredményt adó változat Megfelelő eredmény (forgalmi szempontból): Az épület jellege szerint megkívánt fajlagos szállítási teljesítmény és várakozási idő elérése
6
Forgalmi viszonyok beírandó alapadat épülettől függő érték
felvonót jellemző értékek
7
Forgalmi viszonyok Az eredmények értékelése:
A változatok gazdasági összehasonlítása - döntés néhány kérdésben: - kisebb teherbírású, de több, - kisebb teherbírású, de nagyobb sebességű, - kevesebb, de nagyobb sebességű felvonó készüljön-e. befolyásoló tényezők: (építészeti szempontok) - létrehozható-e elegendő tér a felvonó(k) számára, - van-e speciális igény (pl. mozgássérült szállítás), - közös vezérléssel csoportba foghatók-e a felvonók, - nincs-e korlátozva a felvehető villamos teljesítmény, Más megoldás: Szimulációs program futtatása
8
Fantázia és lehetőség (beépítési lehetőségek ………) A felvonó
- funkcionális elem, függőleges -normál személyforgalom, -akadálymentesítés, -teherszállítás - látványelem Ha több pontot, lépést vagy ötletet tárgyalunk, használjunk több diát. Döntsük el, hogy mi a hallgatóság feladata: egy új ötlet megismerése, egy folyamat megértése vagy nagyobb elmélyedés egy ismerős témában. Lássuk el megfelelő magyarázattal az egyes pontokat. A bemutatót támaszuk alá szakmai adatokkal, amely lehet könyv, vagy lemezen tárolt anyag, elektronikus üzenet vagy Interneten található adatok. Az egyes pontokat a hallgatósággal folytatott beszélgetés és visszajelzések mellett fejtsünk ki. -belső térben, -külső térben
9
Fantázia és lehetőség ……… és korlátok) térigény:
Határozzuk meg a legjobb lezárási módot mind a hallgatóság, mind a bemutató szempontjából. Fejezzük be összefoglalással; ajánlunk fel egyéb lehetőségeket; javasoljunk egy stratégiát; javasoljunk egy tervet; tűzzünk ki egy célt. Tartsuk magunkat végig a bemutatóban kitűzött célunkhoz, és akkor valószínűleg elérjük azt.
10
aknafej süllyeszték
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.