Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Ritmikai „fejlesztés” az óvodában
Kezdetben vala a ritmus...? Szarka Júlia 2009. október 6.
2
A zene keletkezése 100.000 évek!
Csak következtetések, többféle elmélet: Darwin: madárhang Rousseau, Spencer, Herder: beszéd, érzelmek, kiáltás…
3
Ősember (leletek, rajzok)
Ókor: Isteni eredet Differenciálatlan hangzások: ritmus hangmagasság nélkül hangzások ritmus nélkül A zenei elemek együttes hatása!
4
Óvodai feladatok Csak elméleti elkülönítés, de fontos a kiemelt zenei feladat miatt!
5
Alapvető zenei feladataink az óvodában
Ritmusérzék (nem ritmusfejlesztés!!!) A zenei hallási – dallami – képességek Tiszta éneklési képesség Zenehallgatóvá nevelés Zenei alkotókedv
6
Ritmikai feladatok Lüktetés – egyenletes – metrum
Ritmus megkülönböztetése - Összekapcsolás Tempó (gyorsabb – lassabb fogalom)
7
Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok a „foglalkozáson” / 1
Egyenletes lüktetés érzékeltetése: höcögtetéstől a táncig!!!! Anya - gyerek Óvónő – gyerek (járás, papucs, modell) Gyerek – gyerek Probléma: az óvodai néptánc, tánc?
8
Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok „foglalkozáson” / 2
A ritmus kiemelése (megkülönböztetés): „Úgy tapsold, ahogy mondod…” (szótag); Tevőleges segítség (kézfogás); Nagyon „erőteljes, szuggesztív” modell, (pl. tapsban, járásban) Ritmusvisszhang-játékok (köszönés, ritmizált beszéd, nevek ritmizálása)
9
Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok „foglalkozáson” / 3
Egyenletes lüktetés és a ritmus összekapcsolása: Járás és taps? Egyik kéz – másik kéz? (óvónői feladat) Egyik csoport – másik csoport! Óvónő – csoport!
10
Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok „foglalkozáson” / 4
Tempó érzékelése, átvétele, megtartása
11
Jótanácsok! Fokozatosság, differenciálás Bábok Hangszerek
12
Köszönöm a figyelmet! szjul@freemail.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.