Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIda Tóthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az eltérő szociális dialektus szerepe a matematikatanulás eredményességében Munkácsy Katalin főiskolai docens ELTE TTK katalin.munkacsy (a) gmail.com
2
A hátrányos társadalmi helyzet rosszabb tanulmányi eredményekkel jár, USA statisztikák:
4
Racial/ ethnic Group % scoring ADVANCED % scoring PROFICIENT Reading Math Reading Math White72 4720 Asian67 3833 Amer. Indian 30 273 Hispanic20 266 Black10 184
5
Vannak részleges sikereket elérő akciók Miért rosszak az eredmények a kisiskolákban, annak ellenére, hogy a gyerekek tehetségesek, a tanítók elkötelezett, jól képzett pedagógusok?
6
Cultural distance and identities-in-construction within the multicultural mathematics classroom Núria Gorgorió, Núria Planas, Barcelona, ZDM 2005 Vol. 37 (2) Tuveng, E. – Wold, A. H.: The Collaboration of Teacher and Language-minority Children in Masking Comprehension Problems in the Language of Instruction: A Case Study in an Urban Norwegian School. Language and Education, 2005. 6. 513-536. p. Kistelepülések kisiskolái (2006) Sulinova Kht., Budapest
7
Miért hiányzik a tanulás öröme? A vizsgálat kerete, minta, populáció Ismerik-e a tanulók az ismertnek feltételezett fogalmakat?
9
Él1Lap1Csúcs1 M. PÁL8680 R. LAURA8680 B. DORINA8680 B. REGINA8480 B. SZABINA8680 CS. ÁGNES8680
10
él2lap2csúcs2 M. PÁL868 0 R. LAURA848 0 B. DORINA868 0 B. REGINA868 0 B. SZABINA668 0 CS. ÁGNES888 0
11
Fejlesztő program: a poliéderek fogalma - térfogat – felszín - testháló készítés - mozgás a poliéderek élein, irányok - elnevezések
12
él1lap1csúcs1 M. PÁL86120 R. LAURA6680 B. DORINA86120 B. REGINA8680 B. SZABINA12660 CS. ÁGNES12681
13
él2lap2csúcs2 M. PÁL12681 R. LAURA12681 B. DORINA12681 B. REGINA12681 B. SZABINA12681 CS. ÁGNES12681
14
A test neve vagy rajza Élek számaLapok számaCsúcsok száma 956 855
15
Integráltan alkalmaztuk a bruneri külső mentális reprezentációs formákat A vizsgált területen a fogalmak ismertté váltak, ennek következtében a korábban egységesen hibásan válaszolok 1. az elemi feladatban egységesen hibátlan eredményt értek el 2. közülük a tehetségesek megoldották a nehéz feladatot is.
16
Lehetséges magyarázatok I. A sok ismétlés eredményes volt II. Alternatív magyarázat: a tanulók számára értelemmel telítődött a feladat. Nem új ismeretet szereztek, hanem megtanultak egy új eljárást az ismeretszerzésre
17
Átjárhatóság a reprezentációs szintek között - tárgyi (enaktív) - képi (ikonikus) - szöveges – szimbolikus
18
Megerősödött hipotézis: A nyelvi hátrány a matematikatanulást is akadályozza, a nyelvi-kommunikációs hátrányok a matematika keretében is csökkenthetők
19
Vadna
21
Irányok a térben
23
Köszönöm figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.