Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Péczeli Katalin előadása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Péczeli Katalin előadása"— Előadás másolata:

1 Péczeli Katalin előadása
A TQM emberi oldala Péczeli Katalin előadása

2 Mi a TQM? A TQM olyan vezetési filozófia, amelyben a minőségkultúrának prioritása van. A szervezet olyan irányítási koncepciója melynek középpontjában a minőség áll, amely összes tagjának a részvételén alapszik, amely azt célozza, hogy hosszú távon sikereket érjen el a vevő megelégedettsége révén, hasznára legyen a társadalom összes tagjának

3 Miért emberi oldal? MERT: A megvalósító: az ember
A minőség és a siker az embereken múlik Az ember a fő tényező!

4 A siker kulcsa Az emberek felelősségét feladataikat
és a folyamatokat összhangba hozni

5 A viselkedést azok a szerepek határozzák meg, amiket kiosztanak az emberekre.
Ha feladatokat és felelősséget kapnak, csoportban működhetnek és folyamatok által mozgatott környezetben dolgoznak, akkor egy új kultúrát alakítanak ki: a változás és az abban való tevékeny közreműködés kultúráját.

6 A változások megközelítésmódja
Folyamatok rendbe hozásán alapuljon Küldetésnyilatkozat megírásával kezdődjön Sikertényezők elemzésén keresztül Kritikus kulcsfolyamatokra irányuljon Ez a leghatékonyabb módja a dolgozók bevonásának a változtatás folyamatába.

7 A TQM kihívásai Emberek motiválása Szervezet értékrendszere
Emberek értékrendje Üzleti etika Az emberi tényezők: az elkötelezettség és az egyéni kompetencia

8 Egy személy akkor kompetens, ha rendelkezik a megfelelő motiváltsággal és képességgel
Ezt a modellt ki kell terjeszteni és a szervezeten belüli irányítási lehetőséget is bele kell vonni Tehát: motiváltság+képesség = kompetencia Kompetencia+irányítási lehetőség = hatás

9 A motiváltság, képesség és irányítási lehetőség modell csak akkor működik, ha egyensúlyban és összhangban van a szervezet céljaival A szervezet túlélése és sikere tehát a vezetők kompetenciájától függ Minél jobb a vezetés minősége, annál nagyobb a szervezet esélye a sikerre A minőségkultúra fontos összetevői az információk áramlásának módja, a bizalom a dolgozók és a vezetők között, és a cég-értékek Egy sikeres szervezetben a szervezet olyan értékeket közvetít, amely szerint mindenki fontos, és mindenkit felelősségteljes felnőttként kezelnek.

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Péczeli Katalin előadása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések