Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Péczeli Katalin előadása
A TQM emberi oldala Péczeli Katalin előadása
2
Mi a TQM? A TQM olyan vezetési filozófia, amelyben a minőségkultúrának prioritása van. A szervezet olyan irányítási koncepciója melynek középpontjában a minőség áll, amely összes tagjának a részvételén alapszik, amely azt célozza, hogy hosszú távon sikereket érjen el a vevő megelégedettsége révén, hasznára legyen a társadalom összes tagjának
3
Miért emberi oldal? MERT: A megvalósító: az ember
A minőség és a siker az embereken múlik Az ember a fő tényező!
4
A siker kulcsa Az emberek felelősségét feladataikat
és a folyamatokat összhangba hozni
5
A viselkedést azok a szerepek határozzák meg, amiket kiosztanak az emberekre.
Ha feladatokat és felelősséget kapnak, csoportban működhetnek és folyamatok által mozgatott környezetben dolgoznak, akkor egy új kultúrát alakítanak ki: a változás és az abban való tevékeny közreműködés kultúráját.
6
A változások megközelítésmódja
Folyamatok rendbe hozásán alapuljon Küldetésnyilatkozat megírásával kezdődjön Sikertényezők elemzésén keresztül Kritikus kulcsfolyamatokra irányuljon Ez a leghatékonyabb módja a dolgozók bevonásának a változtatás folyamatába.
7
A TQM kihívásai Emberek motiválása Szervezet értékrendszere
Emberek értékrendje Üzleti etika Az emberi tényezők: az elkötelezettség és az egyéni kompetencia
8
Egy személy akkor kompetens, ha rendelkezik a megfelelő motiváltsággal és képességgel
Ezt a modellt ki kell terjeszteni és a szervezeten belüli irányítási lehetőséget is bele kell vonni Tehát: motiváltság+képesség = kompetencia Kompetencia+irányítási lehetőség = hatás
9
A motiváltság, képesség és irányítási lehetőség modell csak akkor működik, ha egyensúlyban és összhangban van a szervezet céljaival A szervezet túlélése és sikere tehát a vezetők kompetenciájától függ Minél jobb a vezetés minősége, annál nagyobb a szervezet esélye a sikerre A minőségkultúra fontos összetevői az információk áramlásának módja, a bizalom a dolgozók és a vezetők között, és a cég-értékek Egy sikeres szervezetben a szervezet olyan értékeket közvetít, amely szerint mindenki fontos, és mindenkit felelősségteljes felnőttként kezelnek.
10
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.