Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKatalin Bakosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az elsőéves egyetemi hallgatók tájékozódása és tájékoztatása a „szolgáltató egyetemen”
Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak Kommunikáció az egyetemen konferencia Pécs Pécs: PTE-n azon belül is BTK 1
2
Tartalom Szolgáltató egyetem Hatékony kommunikáció
Országos irányelvek, statisztikák PTE-BTK Elsőévesek tájékoztatása különbőző fórumokon Elsőévesek tájékozódása, információ-szerzési stratégiák Tapasztalatok, értékelés
3
Megfelel-e a kor igényeinek?
Gazdálkodó – szolgáltató – vállalkozói egyetem A szolgáltató egyetem: Gazdasági és üzleti szolgáltatások Társadalmi-gazdasági kapcsolatok Versenyképes képzések Külső igények A tudás létrehozása, eladása, az eredmények ellenőrzése Menedzser-típusú vezetés Kommunikáció? Időbeliséget is jelöl és a szolg.ó egyetemtől kezdve már egy beágyazódást a társ.ba is A szolg. Egy: gazd.i és üzleti szolg.ok->ebbe bele kell, hogy tartozzanak a kommunikációs dolgok is, pl: Sokkal szervesebb részei az adott régió, közeg életének, felelősségük van. Sok szempontból körül lett és lehet járni, de akommunikáció is ide sorolható, vajon ott is szolgáltató a szolgáltató egyetem? 3
4
Kommunikáció Kétirányú kommunikáció Hatékony igazgatás: Felsőoktatás:
Jól működő kommunikációs csatornák Megfelelő információ-áramlás az érdekelt felek között Két irányban Felsőoktatás: Egyetemek – Állam Egyetem – Hallgatók 4
6
Irányelvek Az oktatás információs rendszerének feljesztése
A felsőoktatási intézmények szolgáltató szerepének erősítése Modern szolgáltató egyetem képe Magas színvonal: kollégium, könyvtár, informatikai infrastruktúra
7
Pécsi Tudományegyetem
2007: a „szolgáltató” egyetem előkészítése : áttekinthetőség, kényelem rövidebb feldolgozási idő ügyfélközpontúság egyablakos ügyintézés elektronikus ügyintézés Tervek: 2007-ben Ügyfélközpontúság: vagyis a hallgatóók!!!! 7
8
Hallgatói elégedettség (2009)
felvi.hu bölcsészettudományi képzési terület 2009 első 8 adat Pár szó a felvi.hu felméréseinek módszeréről 8
9
Hallgatók tájékoztatása tanulmányi ügyekben (2009)
10
PTE-BTK Elsőévesek tájékoztatása
Orientációs napok CD Tanszékek TO Kiadványok: PTE útikalauz hallgatóknak
11
Orientációs napok „megannyi lehetőség, amely hozzájárul ahhoz, hogy informálódjon, s hogy együtt járjunk jól” (CD) Kötelező Az órafelvételt megelőzően TO; oktatók és demonstrátorok közreműködése CD Etr Index, űrlapok, moodulo Tantervi struktúra AZ első és legfontosabb fúrum az ideérkező hallgatóknak!! Az órafelvételük kezdete előtt (ált. aug. utolsó hete)
12
CD Hasznos tudnivalók: Tantervek: Etr: Ütemezés Aktuális teendők
Költségtérítés Szolgáltatások (könyvtár, kollégium, internet...) Információkérés és hozzáférés Tantervek: Útmutató Fogalomtár Etr: Beiratkozás Tanrend Vizsgára jelentkezés Térkép!!!! :) Itt kimutatni arra, hogy a mindenkori aktualitásokat majd megtaláljáj az ert.ben és a BTK honlapján
13
PTE-BTK magyar szak – tanszéki tájékoztatás
Nyelvtudományi Tanszék Klasszikus Irodalomtörténeti és Összehasonlító Irodalomtudományi, ill. Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszékek Milyen fórumokon tájékoztatják az ide érkező hallgatókat? Ezeken milyen tudnivalókkal látják el őket? Milyen tapasztalatok vannak a fogadtatással kapcsolatban? Kihasználják a diákok ezeket az információ-szerzési lehetőségeket? Változott-e valami az elmúlt években? 13
14
Tanszéki tájékoztatás
Orientációs napon: a képzés célja, főbb tárgyai, szakmai törzsanyag, specializációkról, szakirányokról, elhelyezkedési lehetőségek Tanszéken folyamatosan ek küldése Etr, coospce Tanszéki hirdető, faliújság CoospaceXtra
15
Tanszéki tapasztalatok
A TO és a tanszékek között olykor akadozik az információáramlás Nincsenek szakos levelezőlisták Kevesen használják a csx-t Egyre önállóbbak a hallgatók
16
Hogy látják ezt a hallgatók?
Kérdőív: 30 elsőéves magyar szakos hallgató részvételével Honnan jutnak hozzá a különböző információkhoz? A tanszékek milyen módon tájékoztatják őket? Milyen gyakran látogatják a különböző információs bázisokat? Mi lehet az oka, ha mégis lekésnek valamiről? Általános tapasztalatok és a tanszéki kommunikáció értékelése 16
17
Honnan? 17
18
Tanszékek 18
19
A különböző információs bázisok látogatottsága
19
20
Általános tapasztalatok
Időben eljutnak az információk a hallgatókhoz, viszont gyakran több helyen kell utánanézni azoknak Tudják, kihez fordulhatnak segítségért Coospace kihasználtsága Aktualitások a faliújságon Magukra vannak utalva? Bonyulult utánajárni? Az infók szétszórtsága, az, h több helyen kléne utánanézni dolgoknak többször szerepelt a válaszokban – ezzel érdemes lenne kezdeni valamit!!!! 20
21
Tapasztalatok és értékelés
Problémás pontok: TO Tanszékek gyakran nem egyeztetnek egymással Nagyon ritkán maradnak le az információkról, ha mégis: Téves információkat kapnak Saját hiba, figyelmetlenség Nincs elérhető információszerzési-csatorna Későn küldött értesítők Összességében közepesre értékelt tanszéki tájékoztatás
22
Köszönöm a figyelmet! Murin Emese
23
Felhasznált irodalom Bölcsészkari vademecum elsőéves hallgatók számára PTE-BTK, Pécs. (CD) Ficzere Lajos: A felsőoktatás konzultációs rendszere. Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest, 1992. Gerencsér József: PTE útikalauz hallgatóknak. PTE-EHÖK, Pécs, 2007. Hrubos Ildikó: Gazdálkodó egyetem, szolgáltató egyetem, vállalkozó egyetem. In: Hrubos Ildikó (szerk): A gazdálkodó egyetem. Felsőoktatási Kutatóintézet Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 2004. Lengvárszky Attila: Eredmények és tervek a Pécsi Tudományegyetemen az oktatásigazgatás területén (ppt) Letöltve: Nádai László: A VIR és a DPR rendszerek szerepe az ágazati irányításban (ppt) Letöltve: Sági Zsolt: A magyar felsőoktatás fejlesztésének stratégiai kérdései. A II. Nemzeti Fejlesztési Terv (ppt) Budapest. Letöltve: Tóth Tamás (szerk): Az európai egyetem funkcióváltozásai. Professzorok háza, Budapest, 2001.
24
Internetes források:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.