Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14"— Előadás másolata:

1 Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
A reklám Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14

2 Reklám fogalma: ● Ötletek, termékek és szolgáltatások személytelen, fizetett különböző médiában megjelenített bemutatása, melynek célja a termék megismertetése, a szolgáltatás „láthatóvá tétele” az értékesítés előmozdítása érdekében.

3 Reklámozás: Olyan kommunikációs tevékenység, melynek során:
● valamilyen információt ● különféle kifejezésmóddal ● közvetítő szöveg segítségével Eljuttatunk a vásárlókhoz / fogyasztókhoz.

4 Reklám célja: Tájékoztatás: új termék bemutatása a piacon
→ termék új felhasználási módjának megismertetése → árváltozás kommunikálása → termék működésének magyarázata → téves feltevések korrigálása, image változtatás

5 2. Meggyőzés: → márkapreferencia kialakítása → áttérés a vállalkozás márkájára → azonnali vásárlásra ösztönzés

6 3. Emlékeztetés: → a fogyasztó emlékeztetése arra, hogy a közeljövőben szüksége lehet a termékre / szolgáltatásra → igénybevétel / vásárlás helyére, módjára → fogyasztó érdeklődésének fenntartása szezonon kívül is → folyamatos márka-erősítés

7 Reklám tárgya lehet: ► termék / szolgáltatás tulajdonságai
► kiegészítő szolgáltatások ► ár ( „csak most, csak Önnek” ) ► beszerzési hely ► időbeosztás ► eladási kondíciók, fizetési feltételek ► védjegy, vállalati embléma stb.

8 Hogyan üzenjünk? Milyen legyen az üzenet? …
☻ hihetőség, bizalom ☻ pozitív megfogalmazás ☻ egyszerűen ☻ következetesség ☻ célcsoport figyelembevétele

9 Reklám hatékonyság: ♦ költségvetés abszolút és relatív nagysága
♦ az üzenet hatásossága ♦ a piaci körülmények ● sikerült-e az üzletet hatékonyan tolmácsolni? ● az üzenetet a célközönség megértette- e?

10 ● elértük-e a célunkat? (növekvő piac → magasabb rendű termék / szolgáltatás → jól körülhatárolt és könnyen elérhető célpiac → széleskörű elosztási hálózat)

11 Reklám céljai, reklám költségvetése
Reklámtervezés: Helyzetelemzés Marketing stratégia Reklám céljai, reklám költségvetése ↓ ↓ Reklámszöveg terv. ↔ Média kiválasztása Reklámkutatás

12 Hatásos reklámszöveg:
■ rövid, logikus, lényegre törő, világos ■ érdekes, felkelti az érdeklődést és a vágyat ■ utal a célközönség saját érdekére ■ tények mellett egyediségeket, előnyöket hangsúlyoz ■ célközönség nyelvén beszél, bevonja ■ a vásárlót aktív válaszadásra buzdítja

13 Reklámeszközök csop.: › az üzenet eljuttatásának módja szerint:
• közvetlen: prospektus, előszó, ajándék • közvetett: plakát, sajtóreklám, TV-reklám › az üzenet értékelhetősége alapján: • vizuális (mutatványok, plakát, film…) • auditás (rádió-reklám, magnószalag) • audiovizuális (reklámfilm) • egyéb (kóstoltatás, illatminta)

14 › Irányíthatóság (terület, célcsoport) szerint:
• irányítható (egyes nyomtatványok, sajtótermékek) • részben irányítható (helyi rádió, TV reklám) • nehezen vagy nem irányított (TV, plakát, reklám)

15 › Reklámhatás és köztere alapján:
• közterületi reklámok (plakát, kirakat) • belső reklámeszközök (cégér, kirakat) • külső reklámeszközök (plakát, szórólap)

16 › Felhasználhatóság alapján:
• alap eszközök: melyek önmagában alkalmasak (sajtótermékek, plakát, rádió, DM) • kiegészítő termékek: alapeszközzel együtt alkalmasak (reklámajándékok, multimédiás eszközök)

17 › reklámgondolat terjesztésében betöltött feladat szerint:
• teljes (plakát, sajtóhirdetés, TV-reklám) • részleges (cégjelzéses, levélpapír)

18 A sajtóreklám Előnye • visszakereshető • tömeges elérés • gazdaságos
• széleskörű ismertség • sokoldalú kreatív lehetőség Hátránya • gyorsan elévül • zsúfolt • hosszú lekötési idő • költséges • lapon belül bizonytalan az elhelyezése

19 A hatásos sajtó reklám:
♦ ragadja meg az olvasó figyelmét, érjük el, hogy olvassa ♦ a reklámüzenet legyen jól értelmezhető, jól olvasható

20 Reklámhirdetések Előnye Hátránya • visszacsatolás lehetősége rugalmas
• visszakereshető, irányítható • kevés a kreatív korlát • relatív alacsony költség • közvetlenség Hátránya • zsúfoltság • hosszú iktatási idő

21 Reklámlevél írásának alapelvei:
♦ ragadja meg az olvasó figyelmét, érjük el, hogy elolvassa ♦ legyen személyre szabott ♦ legyen gördülékeny, jól érthető, jól olvasható, ne legyen hosszú ♦ bíztassuk az olvasót a cselekvésre, legyen könnyen megválaszolható

22 TV reklám Hátránya Előnye • hullámzó nézettség • audio-vizualitás
• nagy a közlési sebesség • korlátozott irányíthatóság • zsúfolt • nagy költség Előnye • audio-vizualitás • információ befogadás kényelmes • nem igényel nézői aktivitást • látványosság • tömeges és szelektív • érzékszervi hatás • magas presztizs

23 A hatásos TV reklám: ♦ üzenetük ne legyen tűnékeny
♦ audiovizuális hatás ♦ használjuk ki a programkörnyezetet ♦ reklámdömping

24 Rádió reklám Előnye • beszéd kifejező ereje
• személyesebb, közvetlenebb • beszéd + zene + egyéb effektek • nagy a sugárzási sáv, nagy elérési terület • nem igényel hallgatói közreműködést • tág teret ad a képzelőerőnek

25 Hátránya • csak hallás után felfogható • „szó elszáll” gyorsfelejtés • vizualitás hiánya • gyors közlési sebesség

26 Plakát reklám Előnye • kép kifejező ereje • széles publicitás
• erős figyelemfelkeltő hatás • kisebb konkurencia • tartós hatás • méretnöveléssel a hatás sokszorozható

27 Hátránya • csak tömör üzenet • korlátozott információ átadási lehetőség • időigényes előállítás • rongálható • kis méretben hatástalan • korlátozott irányíthatóság • kreativitási lehetőség

28 Köszönöm a figyelmet! Sziasztok


Letölteni ppt "Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14"

Hasonló előadás


Google Hirdetések