Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErika Bodnárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Csapó Benő A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében Agria Media 2011 Eger, október 11. Diagnosztikus mérések fejlesztése Oktatáselméleti Kutatócsoport NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET OKTATÁSELMÉLETI KUTATÓCSOPORT
2
Vázlat A visszacsatolás és a mérés jelentősége a pedagógiai rendszerekben A pedagógiai értékelés fejlődése A technológiai forradalom színterei az értékelésben További fejlemények a láthatáron
3
If you can not measure it, you can not improve it.
Amit nem tudunk megmérni, azon nem tudunk javítani Kelvin
4
Misura ciò che è misurabile, e rendi misurabile ciò che non lo è.
Mérd meg, ami mérhető, és tedd mérhetővé, ami nem az! Galileo Galilei
5
A technológiai forradalom színterei a pedagógiai értékelésben
6
Az új technológiák hatékonyabbá teszik az értékelést a hagyományos területeken
Pontosabbá válnak a mérések Csökken az adatfelvétel és adatelemzés költsége Lerövidül az eredmények visszajelzésének ideje
7
Lehetővé válik olyan területek felmérése, amelyek a hagyományos eszközökkel nem mérhetőek
Pl. dinamikus problémamegoldás (PISA 2012) interakció egy szimulált rendszerrel megfigyelés, szabályindukció a szabály alkalmazása a rendszer befolyásolására
8
Megjelenik olyan területek felmérése, amelyek esetében a technológia a mérési tartalom definíciójának lényegéhez tartozik Elektronikus olvasás (PISA 2009) IKT műveltség
9
A technológia alapú értékelés alkalmazásával megvalósíthatóvá válnak a pedagógia régi céljai
A tanítás perszonalizálása, személyre szóló, egyéni fejlesztés Rendszeres diagnosztikus értékelés
10
Diagnosztikus mérések fejlesztése TÁMOP 3. 1. 9
Diagnosztikus mérések fejlesztése TÁMOP Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport
11
Online diagnosztikus értékelési rendszer
Központi szerver, feladatbankokkal Hozzáférés tetszőleges időpontban A tanulók adatainak statisztikai feldolgozása Az egymást követő mérési adatok összekapcsolása, a fejlődés követése Tanulói szintű visszajelzések a fejlődési folyamatról 3 fő területen 9 mérési skálán
12
Az online diagnosztikus rendszer
13
Egy példa a legújabb kutatásainkból: video elemzésre épülő visszajelzés
arcfelismerés tekintet követés érzelmek felismerése affektív visszacsatolás kognitív-affektív információk integrálása
14
Video bemenet elemzése
(a) feladatmegoldás (b) videofelvétel (c) az arc modellje (d) érzelemfelismerés
15
A fejlődés további lehetőségei
Néhány példa: Mobil eszközök, tabletek, érintőképernyők Multimédia stimulus Újszerű válasz-detektálás (természetes beszéd, mozgás) Metaadatok gyűjtése, real-time elemzése Pedagógiai rendszerek integrálása
16
Köszönöm a figyelmet!
17
10:00-10:20 20 perc
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.