Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre"— Előadás másolata:

1 Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Jászi Éva főiskolai tanársegéd EKF Neveléstudományi Tanszék 2005.

2 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Az integráció, mint pedagógiai feladat, elméleti és gyakorlati kérdések A kérdőíves vizsgálat eredményei – tanárjelöltek és pedagógusok véleménye az együttnevelésről

3 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Az integrált nevelés a pedagógiában a fogyatékos és nem fogyatékos egyének közös élet és tanulási térben történő együttes nevelését, tanítását és képzését jelenti, mindannyiuk fejlődési lehetőségeinek optimalizálása céljából. (Feuser 1999.)

4 Az integráció filozófiája: - gyermekközpontúság
Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Az integráció filozófiája: - gyermekközpontúság - Rousseau-i gondolatok - Claparede - „egyénre szabott iskola” - Decroly -„érdeklődési központokra” épülő pedagógia - Vigotszkíj, Galperin, Piaget, Aebli elméletei

5 Az integráció alapelve: az iskola mindenkié!
Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Az integráció alapelve: az iskola mindenkié! pedagógiai jelentése: minden gyermek és tanuló megkülönböztetés, kirekesztés nélkül, egymással együttműködve, a mindenkori fejlettségi szintjén, pillanatnyi észlelési, gondolkodási és cselekvési kompetenciájához mérten, egy közös tárggyal és tárgyon tanul és játszik

6 Hogyan lehetséges a tanulási folyamatokban minden gyermek közreműködő részvételét egyéni képességének és fejlődési ütemének megfelelően biztosítani? Hogyan valósulhat meg, hogy az általános iskola alkalmas legyen a sajátos nevelési igényű gyermekek befogadására, képes legyen az egyes gyermekek sajátos igényeinek kezelésére? Hogyan lehet a gyógypedagógiai professzió tudását a pedagógiai együttműködések segítségével a többségi intézményekben felhasználni? Hogyan lehet az integrált nevelés-oktatás elterjedésével a speciális iskolák szervezetében és működésében végbemenő funkcióváltást segíteni ?

7 A kulcsszereplő: a pedagógus - didaktikai, metodikai felkészültség
Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre A kulcsszereplő: a pedagógus - didaktikai, metodikai felkészültség - kompetenciák - attitűd

8 A kérdőíves vizsgálat Minta Témakörök
Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre A kérdőíves vizsgálat Minta 100 pedagógus, 100 főiskolai hallgató 3 iskolatípus (nagyvárosi lakótelepi iskola, gyakorló iskola, kisvárosi iskola) Témakörök

9

10

11

12

13

14

15

16 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre"

Hasonló előadás


Google Hirdetések