Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK."— Előadás másolata:

1 VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK

2 Előzmények TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Az Észak-Alföldi Régió hazánk egyik legelmaradottabb régiós területe. A Debreceni Egyetemen így, igen jelentős a hátrányos helyzetű hallgatók létszáma, mely az elmúlt tíz évben évről évre emelkedett. Fogyatékossággal élők: 203 fő Hátrányos helyzetű: 1730 fő Halmozottan hátrányos helyzetű:302 fő Célcsoportba bevonható összes létszám: 2235 fő

3 Előzmények TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Az Észak-Alföldi Régió hazánk egyik legelmaradottabb régiós területe. A Debreceni Egyetemen így, igen jelentős a hátrányos helyzetű hallgatók létszáma Fogyatékossággal élők: 203 fő Hátrányos helyzetű: 1730 fő Halmozottan hátrányos helyzetű:302 fő Célcsoportba bevonható összes létszám: 2235 fő

4 KAR Látás- sérült Hallás- sérült Mozgás- korlátozott Kommuni- kációban korlátozott AutizmusÖsszesen AOK-128-11 ÁJK3345-15 BTK67811233 EFK22510-19 GVK3335-14 GYFK11-6-7 IK13128125 KTK1213-7 MFK-217-10 MÉK2226-12 NK2-11-4 TTK561021142 ZK---1-1 ÖSSZESEN 263249914203

5 I. Életvezetési és speciális preventív szolgáltatások és tanácsadások TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Komplex Bio-Pszicho-Szociális Tanácsadás II. Érzékenyítő tréningek Inkluzív nevelés – attitűdformálás A felsőoktatási intézmények oktatói, a tanulmányi osztályok munkatársai nincsenek felkészítve a feladatra. Cél, hogy attitűdjeikben elfogadóbbá váljanak a sérült vagy másság jegyeit hordozó, hátrányos helyzetű emberekkel, problémáikkal, nehézségeikkel kapcsolatban, Segítve ezen fiatalok integrálását,befogadását a felsőoktatásba, ezáltal biztosítva fogyatékossággal élők esélyegyenlőségét.

6 III. Esélyháló Mentor Hálózat TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Legfontosabb cél a Debreceni Egyetemen tanuló hátrányos helyzetű, roma és fogyatékkal élő fiatalok esélyegyenlőtlenségének csökkentése beilleszkedésének megkönnyítése, lemorzsolódásuk veszélyének csökkentése A mentorált hallgatókat egy személyes segítő, mentor támogatja tanulmányaik alatt Lehetőséget ad a közösségi munka iránti elkötelezettség és a felelősségvállalásra való képességek kialakulására, fejlesztésére. A személyes kompetenciák és skillek fejlesztésével programban résztvevők munkaerő-piaci esélyeinek növelése.

7 A fejlesztés várható hatásai: TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 A régió hátrányos helyzetű tanulóinak és hallgatóinak életesélyeinek javulását és egyben esélyét kívánjuk elérni. A felnőtt korúak (felsőoktatásban dolgozók, oktatók) szemléletének formálásával a társadalmi elfogadás, az esélyegyenlőségi szemlélet javulása várható. A pszichoszomatikus képzések, tanácsadások és egyéni foglalkozások révén a felsőoktatásba valamilyen hátránnyal jövők felzárkóztatása. A különböző formák megjelenése a régióban ugyanakkor közvetett hatásként jelentkezik az esélyegyenlőségi területekhez illeszkedően különböző társadalmi rétegeknél.

8 Köszönöm a figyelmüket! TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013


Letölteni ppt "VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések