Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Logisztika 6.előadás
2
Alapfogalmak Értékteremtő folyamatok: erőforrások beszerzése, kezelése, és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztó számára értéket állítsunk elő. Anyagi folyamatok: a különböző készültségi fokú termékeknek a vállalaton belüli és a vállalatok közötti áramlása. Készlet: a vállalatnál adott időpontban rendelkezésre álló termékek állománya. Logisztika: az a tevékenység, mely biztosítja hogy az üzleti folyamatok zavartalan lebonyolításához szükséges termékek a megfelelő helyen és időpontban, a szükségleteknek megfelelő mennyiségben, minőségben és választékban rendelkezésre álljanak.
3
A logisztika fejlődése
A logisztika fejlődésének több lépcsőfokát szokták megkülönböztetni: I. fázis: disztribúció optimalizálás, II. fázis: a termelés tervezése és irányítása, III. fázis: készletoptimalizálás (JIT= "Just in time", CÍM= ="Computer Integrated Manufacturing) IV. fázis: Computer Integrated Logistics rendszerű logisztikai menedzsment
4
Logisztikai rendszerek
Makro logisztika Meta logisztika Mikro logisztika
5
Makro logisztika Ide az anyag- áru- és információáramlás globális, kontinentális dimenzióban támogató alapvetően infrastrukturális elemeket, hálózatokat soroljuk, ahol a műszaki támogatás mellett egyre inkább a szolgáltatási tevékenység válik dominánssá (közlekedési hálózatok, internet)
6
Meta logisztika Köztes, a szervezetek közötti ellátási – elosztási feladatokra létrejött szerveződések, szervezetek. jellemzői: Közös infrastrukturális bázisra, információs hálózatra épülnek Tevékenységi kör Értéknövelő szolgáltatások nyújtása Szolgáltatásaikkal többnyire egy – egy nagyobb földrajzi régió igényeit elégíti ki Gyűjtő néven: logisztikai központok
7
Logisztikai központok formái
Városi terminálok: Áruforgalmi központok: Ipari és logisztikai parkok: Speciális logisztikai terület:
8
Logisztikai szolgáltató központok szolgáltatásainak csoportosítása
Logisztikai alapszolgáltatások Szállítás, rakodás, átrakás Raktározás Csomagolás, kommissiózás Egységrakomány képzés Informatikai szolgáltatás Kiegészítő logisztikai szolgáltatások Üzemanyagtöltők Vámudvarok Gépek, járművek bérbeadása Szerviz szolgáltatások Tanácsadó irodák Biztosítási kirendeltségek Egyéb szolgáltatások Őrzés- vagyonvédelem Posta, bank Tűzoltóság Vendéglátás Fénymásolás, nyomda, fax, telefon, internet Személyi szervíz
9
Mikrologisztika A vállalati logisztikai rendszer: az anyagi áramlások és készletek, valamint a rájuk vonatkozó információk és irányítási struktúrák rendszere. A logisztikai rendszer elemei: Értékesítés Termelésellátás Beszerzés Visszautas logisztika
10
A vállalati logisztika területei
11
A logisztikai rendszer szerkezete
12
Logisztikai célok és teljesítménymércék
Szolgáltatás színvonala: Rendelkezésre állás Kiszolgálási idő Kiszolgálás minősége Költség struktúra szerint Adminisztratív irányítási költségek Fizikai megvalósuláshoz szükséges költségek
13
Logisztikai stratégia összetevői: építse és működtesse a korábban leírt rendszert és a fentebbi kritériumok minél kedvezőbb szinten teljesüljenek. Részei: Beszerzési stratégia Készletezési stratégia Értékesítési stratégia Logisztikai információs stratégia
14
Beszerzési stratégia venni vagy gyártani?
szállítóval szemben támasztott követelmények a minőségre beszerzési forrás megválasztása (egy vagy több beszállító, sürgős rendelések esetén kitől) beszerzési információs rendszer (belső információk, minőségre, helyettesítésre, másrészt külső információk a szállítókra, árakra)
15
Készletezési stratégia
befektetett eszközök nagysága: A vállalati működés rugalmassága (a vállalaton belül és kívül) Készletekkel kapcsolatos folyamatos ráfordítások (minimális szintre szorítása)
16
Logisztikai információs stratégia
keresletmenedzsment: a vevők befolyásolása és a vevőkapcsolatok Kínálatmenedzsment: a szállítási és rendelés nyilvántartás, készletinformáció, a szállító és vevő értékelés;
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.